فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
نویسنده: فرنود حسنی - یکشنبه ٢٩ بهمن ۱۳۸٥
 

روز پنجشنبه گذشته دارندگان سیم كارت‌های تالیا وقتی برای شروع آخرین روز کاری هفته به محل کار خود رفتند یا تازه از خواب بر مي‌خاستند تا تعطیلات آخر هفته خود را آغاز کنند متوجه پیام کوتاهی با شماره‌اي نا آشنا شدند. بسیاری از آنها که انتظار یک پیام کوتاه تبلیغاتی را داشتند با بي‌حوصلگی پیام را گشودند و وقتی محتوای آن را خواندند نه تنها ناراحت نشدند بلکه بسیار خوشحال بودند چرا که محتوای پیام حاكي از آن بود که تالیا از‌اين پس به دارندگان سیم كارت‌های خود امکان مي‌دهد بدون نیاز به تهیه كارت‌های شارژ تا آخرین ریال اعتبار خریداری شده را مصرف کنند و دیگر نگران از دست رفتن هزینه خود نباشند چرا که اپراتور آنها كارت‌های خود را به صورت اعتبار دايمي‌عرضه مي‌کند.

اما‌ اين پیام کوتاه تنها عامل خوشحالی تالیا داران نبود چرا که لحظه‌اي بعد پیام کوتاه بعدی نیز از سوی سرور تالیا به دارندگان سیم‌كارت‌های‌ اين اپراتور ارسال شد و به آنها خبر داد که از‌اين پس تالیا هزینه‌های مکالمه تلفنی را به صورت ثانیه‌اي محاسبه خواهد کرد یعنی اگر مشترك تاليا يك دقیقه و 23 ثانیه صحبت کند تعرفه ‌اين مکالمه دیگر دو دقیقه محاسبه نمي‌شود بلکه 83 ثانیه محاسبه مي‌شود و ‌اين ارزش افزوده به مشترك امکان استفاده واقعی از اعتبار خریداری شده را  مي‌دهد.

عطف به یادداشت گذشته نگارنده در همین مضمون باید گفت‌؛ اين کار نشان از توجه و موشکافی دقیق و احاطه کامل تالیا بر بازار دارد چرا که عرضه سیم‌كارت‌های اعتباری آن هم با اعتبار دایمي‌و قیمت 29‌هزار تومان از سوی‌ايرانسل مي‌رفت که عرصه را بر تالیا تنگ کند و اخبار متعددی نیز از گرایش دارندگان سیم‌كارت‌های اعتباری تالیا به سیم‌كارت‌های اعتباری‌ايرانسل حکایت مي‌كرد.

در‌اين شرایط با توجه به خدمات ارزشمند مبتنی بر تفکر‌ايجاد ارزش افزوده که با دو هدف حفظ و توسعه بازار از سوی تالیا و‌ايرانسل اتخاذ شده، همه نگاه‌ها متوجه اپراتور بزرگ دولتی یا همان ارتباطات سیار است که چه اقدامي‌برای کاهش و یا‌ايجاد شرایط واقعی برای تعرفه‌ها خواهد کرد. به هر حال نگاه مدیران تالیا بسیار شایسته و قابل تقدیر است و مي‌تواند زمینه را برای توسعه خدمات کمي ‌و کیفی و تسهیل دسترسی مردم فراهم کند و تنور رقابت تلفن همراه‌ايران را داغ‌تر کند. در همین راستا عطف به یادداشت پیشین سه هیچ به نفع مردم!




نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ٢۸ بهمن ۱۳۸٥

فرنود حسنی

 با راه‌افتادن اپراتور‌هاي تاليا و ايرانسل دوره جديدي در فرآيند ارتباطات تلفن همراه ايران رقم خورد. اپراتور دولتي به پشتوانه ده سال انحصار و درآمد ميلياردي حاصل از فروش با وديعه، توزيع و خدمات‌رساني سيم‌كارت‌هاي خود، توانسته بود بخش بزرگي از بازار را به دست بگيرد و اين موضوع شرايط را براي رقابت دو اپراتور ديگر بسيار دشوار مي‌كرد. از سوي ديگر وضعيت پوشش اپراتور‌هاي خصوصي دليلي ديگر بر پيش‌بيني ضعف آنها در برابر رقيب قدرتمند دولتي بوده اما با وجود تمامي اين شرايط، علم بازاريابي براي چنين وضعيتي يك راه‌حل بسيار ساده اما نيازمند به مطالعه و شناخت كافي از بازار دارد؛ و آن، استفاده از ارزش افزوده بر اساس شرايط بازار است.

ايرانسل به عنوان يك اپراتور نوپا و با شناخت از تجربه ده ساله پرفراز و نشيب اپراتور اول، به خوبي توانسته نكات فراموش شده را شناسايي و در كار خود به عنوان يك عامل قوت و برتري تبديل كند و به اين شيوه زمينه گرايش و جذب لايه‌هاي مختلفي از بازار هدف را فراهم خواهد كرد.

فروش سيم‌كارت بدون وديعه، قيمت مناسب، امكان گزينش شماره‌ تماس بدون هزينه اضافي، شارژ كارت‌هاي اعتباري، امكان استفاده از تمام اعتبار شارژ، GPRS، ارايه هديه نوروزي و... از جمله ويژگي‌هايي است كه ايرانسل در مدت كوتاه حضور خود به بازار عرضه كرده است تاكتيك‌هاي به كار گرفته شده توسط ايرانسل علي‌رغم محدوديت‌ها و برخي مشكلات اين اپراتور كه البته در جريان توسعه قابل اغماض و انتظار است تكيه و تاكيد فراواني بر ايجاد و ارايه خدمات ارزش افزوده نسبت به رقبا دارد.

اين موارد از سويي باعث تحريك اپراتور اول نيز شده و فروش سيم‌كارت‌هاي اعتباري و كاهش وديعه فروش دو موردي است كه در اين مدت كوتاه به عنوان تاكتيك از سوي اپراتور اول به كار گرفته شده و قطعا در آينده نزديك نيز شاهد اقدامات و طرح‌هاي بازارگرايانه بيش‌تري از سوي ارتباطات سيار خواهيم بود. اما در اين بين نكته قابل توجه اين است كه مردم به عنوان مصرف‌كنندگان نهايي از اين پس نه تنها مي‌توانند از بين چند گزينه، سرويس دهنده خاصي را بر اساس مقياس‌ها و معيار‌هاي خود انتخاب كنند، بلكه فرصت خواهند داشت مزيت‌هاي نسبي و امكانات ارايه شده از سوي هر يك از اپراتور‌ها را مقايسه و سپس انتخابي دقيق انجام دهند. مصرف‌كننده هميشه به دنبال كيفيت برتر محصول است و حاضر است براي محصول و خدماتي كيفي، پول مناسب پرداخت كند و شرايط رقابتي ايجاد در اين بازار برگ برنده مردم براي دستيابي توامان به محصول با كيفيت و ارزان است، پس دو هيچ به نفع مردم!




نویسنده: فرنود حسنی - پنجشنبه ٢٦ بهمن ۱۳۸٥
اولین سامانه آموزش الکترونیکی ایران آغاز به کار کرد. این سامانه آموزشی که با استفاده از جدیدترین متدلوژی های فنی و نرم افزاری تولید و تست شده است دوره های مختلف علمی همچون اصول و مبانی فناوری اطلاعات، بازاریابی الکترونیکی، روابط عمومی الکترونیکی، آموزش مدیریت، راه اندازی کسب و کار و... را به مخاطبان خود ارائه می دهد. همه علاقه مندان می توانند به صورت آنلاین در این دوره ها ثبت نام کرده و بدون نیاز به حضور در کلاس و از طریق اینترنت با سرعت بالایی مطالب درسی را به صورت متن، صدا و تصویر دریافت و مطالعه نمایند. این سامانه در نشانی     www.elearnix.ir   قابل دسترسی می باشد.



نویسنده: فرنود حسنی - سه‌شنبه ٢٤ بهمن ۱۳۸٥

فرنود حسني

يکي از مهمترين چالش هايي که وب فارسي با آن مواجه است و به نظر مي رسد در زمره مهمترين موانع توسعه کارآمد وب نيز باشد بحث محدوديت هاي کشور در حوزه مديريت محتواست اين در شرايطي است که از بعد مهندسي وب علي رغم پاره اي از مشکلاات کشور در سطح مطلوبي به سر مي برد و تقريبا با جديدتريم متدهاي ناورانه روز حرکت مي کند اما در حوره مديريت وب و به خصوص بحث مديريت محتوا به دليل فراهم نبودن نگرش حرفه اي ضعف هاي بسياري مشاهده مي کنيمو يکي از ابعادي که در زمينه مديريت محتوا از اهميت بسياري برخوردار است دست يابي به نگرشي تجاري براي توليد و هدايت محتواي فارسي و ايراني است. منظور اينکه به واسطه امکانان فني حاصل از فناوري هاي توسعه وب ضمن هدفمند ساختن جريان توليد محتوا، شرايط را براي کاربري هدفمند از محتوا نيز فراهم آوريم يعني ماهيت وب فارسي را از حالت ايستا و غير فعال فعلي خارج سازيم و روح پويايي و کاربردي بودن را در‌آن بدميم چه  اين محتوا به زبان فارسي باشد و چه با هر زبان ديگري در محيط وب ايراني منتشر شده باشد. اين کار دور از دسترس نخواهد بود در صورتي که با استفاده از تکنيک هاي برنامه نويسي وب سايتهاي هوشمندي طراحي شوند تا قابليت هاي مختلفي براي کاربردي کردن محتوا تعريف شود. يکي از مهمترين قابليت ها براي کاربردي ساختن محتوا در وب، امکان شخصي سازي کاربري محتوا است که به اين وسيله مي توان ارزش تخصصي اطلاعات را بالا برد و به کاربردان مختلف امکان داد محتواي مورد نظر خود را در قالب و کيفيت مورد نظر دريافت نمايند اما انچه در نهايت به عنوان بحث اساسي و زيرساختي در مديريت محتوا مطرح است لزوم توجه به مقوله داده کاوي و تکنيک هاي آن است که مي تواند شرايط را براي شکل دهي به مدل هاي کسب و کار وبي بر اساس تکنيک هاي مديريت محتو فراهم سازد.

متاسفانه آنچه امروزه در اکثر سايت هاي دولتي و خصوصي شاهد هستيم وجود حجم بسيار زيادي از اطلاعات است که صرفا براي پرکردن صفحه و تزيين آن تهيه شده اند و هيچ هدف و راهبرد مشخصي براي اشاعه آن وجود ندارد. بنابراين در اين شرايط مي بينيم درصد بالايي از پتانسيل کاربران وب فارسي به دليل عدم توفيق در يافتن اهداف وبي به هدر مي رود و هيچگاه به يک فرايند اقتصادي هدفمند تبديل نمي شود.

توجه به مقوله مديريت محتوا بدون نگرش هاي تجاري امري است که نمي تواند زمينه توسعه وب فارسي را فراهم آورد و قطعا وب سايت هاي فارسي در اين زمينه نيازمند تجديد نظر اساسي هستند تا رويکردهاي تجاري را به اهداف توسعه محتواي خود تزريق نمايند.

 




نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ٢۱ بهمن ۱۳۸٥

اولين همايش نشر و تجارت الكترونيكي با همكاري بانك سامان و شركت تجارت الكترونيكي‌ ‌هايبرد روز پنج‌شنبه گذشته در محل مجموعه فرهنگي ورزشي شهرداري برگزار شد.

فناوران- دراين همايش كه با هدف ايجاد آگاهي و آشنايي ناشران و فروشندگان كتاب و محصولات فرهنگي برپا شده بود، در حدود 100 انتشاراتي حضور داشته و از نزديك با راهكار‌هاي عملي و روش پياده‌سازي تجارت الكترونيكي در كار خود آشنا شدند.

فرنود حسني دبير اجرايي اين همايش با اشاره به شرايط گذشته و فرصت‌ها و امكانات موجود، استفاده و توجه به حداقل‌ها را ضروري برشمرد و استفاده از تجارت الكترونيكي را باعث ايجاد ارزش افزوده و منافع براي خريداران كتاب و ناشران دانست. سپس دكتر علي‌اكبر جلالي، عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت به بررسي وضعيت موجود و چالش‌ها و تهديد‌هاي عدم گرايش ايران به تجارت الكترونيكي پرداخت. وي همچنين با تشريح تئوري موج چهارم براي حاضران، اعلام كرد كه سهم كنوني ايران از تجارت الكترونيكي جهاني بسيار ناچيز است و اگر فكر عاجلي براي استفاده از حداقل امكانات و موقعيت‌ها نشود، اقتصاد ايران در آينده با مشكلات جدي مواجه خواهد شد. مهندس نيك‌نژاد از مديران شركت پرداخت الكترونيك سامان نيز در اين همايش به اقدامات اين شركت و گروه مالي سامان براي توسعه عملي تجارت الكترونيكي پرداخت و از ناشران و فروشندگان كتاب و محصولات فرهنگي خواست تا باخيالي آسوده اقدام به فعاليت دراين زمينه كنند.

وي يكي از اقدامات نويد‌بخش براي افزايش اعتماد مردم به تجارت الكترونيكي را بيمه تراكنش‌هاي مالي الكترونيكي از سوي بيمه سامان عنوان كرد و آن را عاملي براي توسعه تجارت الكترونيكي دانست.

سخنران بعدي اين همايش مهندس تاجري، مديرعامل شركت تجارت الكترونيكي هايبرد بود. وي با معرفي محصولات و دستاوردهاي اين شركت در زمينه پورتال‌هاي سازماني، فروشگاه‌هاي اينترنتي و سيستم‌هاي مديريت محتوا، به تشريح لزوم گرايش به سمت كتاب‌هاي الكترونيكي براي فروش بهتر و آسان‌تر و كاهش هزينه‌ها و افزايش دسترسي عمومي پرداخت.

در ادامه همايش دكتر جبراييلي، مدير روابط عمومي مجتمع فني تهران، به معرفي فروشگاه كتاب اين مجتمع پرداخت و از تجربيات انتشارات ديباگران در بحث فروش الكترونيكي كتاب سخن گفت.

مهندس فروغی، مدير سايت goshishop عنوان بعدي اين همايش بود كه به عنوان يك نمونه عملي ديگر، تجربيات خود را در زمينه فروش الكترونيكي تلفن همراه به حاضران انتقال داد.

در ادامه مهندس توماج فريدوني لزوم توجه به مشاوره تجارت الكترونيكي و چالش‌هاي موجود در اين زمينه را مورد بررسي قرار داد.

همچنين مهندس عشرت عدالت، كارشناس ارشد بانكداري الكترونيكي اصول و زيرساخت‌هاي بانكداري الكترونيكي را با ذكر وضعيت موجود درايران بررسي كرد.

آخرين سخنران اين همايش دكتر شميسا، سردبير ماهنامه روانشناسي جامعه بود كه تجربيات خود را در زمينه سايت اينترنتي اين نشريه ذكر كرد.

در پايان فرنود حسني با جمع‌بندي دستاوردهاي اين همايش، اظهار اميدواري كرد كه ناشران با تشكيل كنسرسيومي زمينه فروش محصولات خود را فراهم كنند واز مواهب گوناگون تجارت الكترونيكي بهره‌مند شوند

 




نویسنده: فرنود حسنی - جمعه ٢٠ بهمن ۱۳۸٥

فرنود حسني

با توجه به اينکه کمتر از دو ماه به پايان سال فرصت  باقي مانده استT شاهد تحرک و شتاب بيشتري در جريان هاي مالي کشور هستيم. از يک سو حجم بسيار زياد پولي که دولت در پايان سال به عنوان پاداش و عيدي به مردم خواهد داد، تا حد زيادي باعث کاهش نقدينگي و منابع مالي دولت و بانک ها  خواهد شد و از سوي ديگر، دولت با طرح هاي مختلفي همچون فروش اوراق مشارکت، واگذاري تلفن همراه و يا قرعه کشي بانک ها سعي در جمع آوري اين نقدينگي دارد.

 بحث افزايش نقدينگي عمومي در پايان سال مشکلي است که همه ساله با آن مواجه هستيم، به گونه اي که در روزهاي پاياني سال سرويس دهي بانک ها را تا حد زيادي تحت تاثير قرار مي دهد. جو رواني تعطيلات چند روزه نوروز و نياز مردم به پول شرايطي را به وجود مي آورد که مردم همراه داشتن اسکناس را در اين ايام ضروري بشمارند.

 در چنين شرايطي قطعا به سوي وضعيتي بحراني حرکت خواهيم کرد، چرا که در طول سال چنان که بايد و شايد در فرهنگ سازي و تغيير کاربري سيستم هاي پرداخت مردم از خودپرداز به پايانه فروش موفق نبوده ايم و مردم هنوز ترجيح مي دهند براي خريد اسکناس حمل کنند؛ حال چه اين اسکناس را از شعبه دريافت کنند و چه از خودپرداز.

با توجه به زمان کم باقي مانده تا پایان سال، بايد برنامه ريزي لازم براي هماهنگي بيشتر ميان دولت و بانک ها براي فعال کردن گروه هاي کشيک شارژ خودپردازها و شعب فعال در ايام تعطيل انجام داد. نکته مهمي که مي تواند در کاهش اين بحران موثر باشد، وجود پتانسيل قريب به بيست ميليون کارت است که تشويق مردم به استفاده از کارت ها براي خريد شب عيد ضرورت استفاده از اسکناس را حذف خواهد کرد. از سوي ديگر بنابر اخبار رسيده سيستم انتقال الکترونيکي وجه تا پايان سال در بسياري از بانک ها راه اندازي مي شود و اين مساله هم مي تواند کمک موثري براي کاهش آثار بحران نقدينگي باشد.




نویسنده: فرنود حسنی - سه‌شنبه ۱٧ بهمن ۱۳۸٥

وبلاگ‌ها به افراد كمك مي‌كنند تا هويت رسانه‌يي پيدا كنند
وبلاگ‌نويسي جرياني پويا است و هيچ گاه به نقطه‌ي بهينه‌ي آن نمي‌رسيم

به اعتقاد يك وبلاگ‌نويس، تبادل افكار با هم فكران،‌ خوانندگان و مخاطبان در وبلاگ،‌ موجب شكل گيري يك هويت مجازي براي بلاگرها مي‌شود.

فرنود حسني،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: « هويت وبلاگ نويسان ناشي از فرهنگ بومي‌، ملي و يا خانوادگي آن‌هاست و اين كه چه كسي با چه جنسيتي، از چه قشر و با چه سطح اقتصادي، تحصيلي و يا علمي‌ وارد اين عرصه مي‌شود‌ و به طور قطع تمام اين مسايل نيز در شكل‌گيري هويت آينده‌ي وبلاگ‌نويس تاثير زيادي دارد. »

وي با اشاره به تفاوت محيط فيزيكي با محيط مجازي گفت: «شخصي كه براي اولين بار وارد محيط مجازي مي‌شود،‌ يك دنياي جديدي را با ابزارها و روش‌هاي جديد تجربه مي‌كند دنياي جديدي كه مي‌تواند در آن آزادانه انتقاد و بحث كند، در حالي كه ممكن است در آن حد نتواند در دنياي واقعي اين كار را انجام دهد»

وي افزود: «فرد نياز به رسانه دارد و وبلاگ‌ها به او كمك مي‌كنند كه يك هويت رسانه‌اي پيدا كند، وبلاگ‌ها ابزاري را براي گفت‌و‌گو، گفتمان،‌ و انتقال افكار فراهم مي‌كنند. در اين شرايط شخصيت و افكار فرد به واسطه‌ي اين ابزار و رسانه، در قالب متن و روش‌هاي ديگر به مخاطب منتقل مي‌شود و همين انتقال نيز متاثر از رفتارها، افكار، تحصيلات، سطح خانوادگي و اقتصادي افراد است. »

حسني گفت: «وبلاگ نويسي به تدريج نوع نگاه فرد را تغيير خواهد داد. نمي‌توان انتظار داشت فرد در همان ابتدايي كه وبلاگ نويسي مي‌كند، بتواند تحول و اثرگذاري زيادي در حوزه‌ي خودش داشته باشد،‌ ولي به مرور در اثر تبادل افكار با همفكران خود،‌ به يك هويت مجازي دست مي‌يابد به اين ترتيب تلاش مي‌كند،‌ با همان ديدگاه‌هاي خود در هر سطحي، در عين فرا گرفتن، چيزهايي را نيز ياد دهد. بنابر اين يك هويت ياد گيرنده و ياد دهنده هم براي شخص در مرحله‌ي اول تجربه وبلاگ نويسي، ايجاد مي‌شود. فرد سعي مي‌كند مرتب وبلاگ‌هاي ديگر را بخواند، از آن‌ها برداشت و گاهي از بسياري متون متاثر مي‌شود. »

اين وبلاگ‌نويس گفت: «بسياري از وبلاگ نويسان در ابتداي كار، سراغ اشعار، مطالب و سخنراني‌هاي بزرگان مي‌روند،‌ ولي اين كار تا زماني ادامه پيدا مي‌كند،‌ در شرايطي كه نسبت به مطالب منتشر شده و از افكار وبلاگ نويس، واكنش بهتري داده شود فرد يك گام به جلوتر مي‌رود و افكار خود را نيز نشر مي‌دهد. »

وي اظهار داشت: «مطالعه‌ي وبلاگ‌هاي ديگران و ديده شدن از سوي مخاطبان، تاثيراتي در عملكرد وبلاگ نويس مي‌گذارد كه او به صورت مداوم مطالعات و حرف‌هاي جديد‌تري را براي مخاطبان خود داشته باشد، به اين ترتيب،‌ رفتن به دنبال يادگيري و بعد از آن ياد دادن و انتقال مفاهيم ازطريق افكار و انديشه‌هاي بلاگر‌ها، موجب شكل گيري هويت آنان مي‌شود. »

وي افزود: «شخصيت فرد در حالت عادي، نمي‌تواند نقد را چندان تجربه كند، ولي زماني كه مطالب او در وبلاگ مورد نقد ديگران قرار مي‌گيرد، او با آرامش و راحتي بيشتري مي‌پذيرد و اين همان اثر بعدي بر هويت فردي و شخصيتي وبلاگ نويس و شكل گيري هويت مجازي اوست، وبلاگ نويسي هويت نقد پذيري را در فرد زنده مي‌كند و او در اين محيط، پاسخي را در برابر نقدهاي ديگران مي‌يابد، در حالي كه او در محيط فيزيكي ممكن است آن چنان نقدپذير نباشد. »

حسني گفت: «وبلاگ نويسي يك جريان پويا و در حال تغييري است كه به اين ترتيب هيچ گاه به نقطه‌ي اوپتيموم ( بهينه ) آن نمي‌رسيم. »

وي در عين حال افزود: «وبلاگ نويسي، فضاي گفتمان را بازتر كرده و به لايه‌هاي پايين جامعه برده است، بنابراين هر كسي توانسته از اين رسانه براي حرف زدن خود استفاده و فضاي نقدپذيري را در قالب كلمات و ادبيات روزمره و همچنين يك تريبون آزاد ايجاد كند و به اين ترتيب هويت مجازي افراد در برابر يا در كنار هم قرار مي‌گيرد. »

وي تاكيد كرد: «با ارتقاي وبلاگ‌هاي تخصصي، نقد‌ها و هويت‌هاي تخصصي شده نيز بهبود مي‌يابد و هويت‌هاي مجازي جنبه‌ي تخصصي به خود مي‌گيرند.»

حسني گفت: « وبلاگ‌ها بخشي از بافت جامعه اطلاعاتي هستند، لذا مطابق با اصول جامعه اطلاعاتي، بايد فضاي آزاد گفتمان و تفكر بر آنها حاكم باشد. به اين ترتيب هر تقسيم بندي محدود كننده‌اي، جايز نيست،‌ بلكه بايد ‌آزادانه زمينه‌اي را براي بلاگر‌ها فراهم كرد كه نگاه آن‌ها فراتر از ديد تخصصي خود رود و به واسطه‌ي ساير وبلاگ‌ها از موضوعات ديگر آگاهي پيدا كنند.»

انتهاي پيام

کد خبر: 8511-05884

 




نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ۱٦ بهمن ۱۳۸٥

سمینار نشر و تجارت الکترونیکی روز پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور 200 انتشاراتی بزرگ کشور در سالن اجتماعات فرهنگیان واقع در خیابان وبلا برگزار می شود. این سمینار با همکاری شرکت تجارت الکترونیک هایبرد و بانک سامان برگزار می شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این کنفراتس با شماره 88 80 87 49 تماس حاصل فرمایند.

در این سمینار دکتر جلالی, مهندس عدالت, دکتر جبرائیلی, مهندس تاجری و دو نفر از مدیران ارشد بانک سامان به سخنرانی پیرامون موضوعات مختلف تجارت الکترونیکی خواهند پرداخت. دبیر اجرایی این سمینار فرنود حسنی خواهد بود.




نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ۱٤ بهمن ۱۳۸٥

توسعه مجازي؛ محور اصلي توسعه کشورها)ديدگاه:تفسير روي جلد(
فناوري اطلاعات در خدمت مديريت کيفيت
بررسي نرم‌افزارهاي CRM شرکت اوراکل
اصول طراحي برنامه جامع بازاريابي الکترونيکي
بيمه الکترونيکي
ارزيابي توان‌مندي بازرگاني پايگاه‌هاي اينترنتي تا گام نخست توسعه مجازي
نگاه اجمالي به روش‌‌هاي تحليل و معماري نرم‌افزار
تحليل، ارزيابي و ارايه چارچوبي براي انتخاب متدهاي سريع‌الانتقال توسعه نرم‌افزار
پورتال، اعتبار نهان
انقلاب فناوري آژاکس در نسل جديد نرم‌افزارهاي تحت وب
شبکه‌هاي عصبي
جايگاه مهندسي دانش در ايجاد سيستم‌هاي خبره
مروري بر روش‌هاي نهان‌نگاري
هوشمند انتخاب کنيد: 915 دربرابر 945
فناوري برتر سامسونگ

چندین مقاله دیگر ... 

شماره‌هاي تماس ماهنامه : 70- 88914469
سايت ماهنامهwww.infotechera.com




نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ۱٤ بهمن ۱۳۸٥

به اطلاع دوستان و  علاقه مندان به مباحث مدیریت و فناوری اطلاعات می رسانم به علت پیشنهاد های  متعدد گروه مدیریت فناوری اطلاعات راه اندازی شد. این گروه در سایت گروه های یاهو به نشانی http://tech.groups.yahoo.com/group/ITManagement فعالیت می کند. شما با عضویت در این گروه می توانید بر اساس علاقه مندی های خود اخبار و‌ مقالات مختلف حوزه فناوری اطلاعات را برای همکاران خود ارسال کنید. این کار می تواند باعث توسعه ارتباط فکری و کاری در این دانش نوپا شود.

برای فعالیت در این گروه ابتدا با ارسال ایمیل به ITManagement-subscribe@yahoogroups.com در گروه عضو شوید و سپس با تایید ایمیل ارسالی از سیستم عصویت خود را فعال کنید. یک راه ساده تر برای عضویت در گروه مراجعه به http://tech.groups.yahoo.com/group/ITManagement/join است. شما می توانید اطلاعات و اخبار خود را با استفاده از ایمیل ITManagement@yahoogroups.com به گروه ارسال کنید تا پس از بررسی منتشر شود.




نویسنده: فرنود حسنی - جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸٥

اولین سامانه آموزش الکترونیکی خصوصی ایران روز ۱۵ بهمن ماه توسط شرکت رهنما افتتاح خواهد شد.

این سامانه آموزشی که با استفاده از جدیدترین متدولوژی های فنی و نرم افزاری تولید و تست شده است در نشانی www.elearnix.ir فعالیت خواهد کرد و دوره های مختلف علمی را به مخاطبان خود ارائه خواهد کرد. این سیستم به همه هموطنان امکان می دهد بدون نیاز به حضور در کلاس از طریق اینترنت با سرعت بالایی مطالب درسی را به صورت متن, صدا و تصویر دریافت و مطالعه نمایند.




نویسنده: فرنود حسنی - یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸٥

نويسنده : فرنود حسنی
بدون شک‌مهم‌ترين خبر حوزه بانکداري الکترونيکي در هفته گذشته اختصاص به هک شدن سيستم رايانه اى يك بانك بزرگ دولتى توسط چند جوان داشت که در این عمليات اقدام به برداشت غير قانونى ۶۰ ميليون تومان از حساب چند تاجر کرده بودند

آنچه در شرح اين خبر رفته، حاکي از آن است که هکرهاي ايراني با تهيه چند کارت بانکي اقدام به کپي اطلاعات حساب هاي فعال تاجران ثروتمند بر روي کارت‌ها می کردند و فراتر از محدوديت هاي سيستم هاي پرداخت، بارها و بارها اقدام به برداشت غير قانوني از اين حساب ها مي‌کردند. جالب اينکه در چند هفته پيش يکي از اخبار داغ و جنجالي حوزه فناوري اطلاعات اختصاص به کپي سيم کارت هاي تلفن همراه داشت و پس از بارها تکذيب از سوي مسوولان، سرانجام به تاييد رسيد و بعد از اندک مدتي شائبه امکان کپي کارت هاي بانکي را در اذهان کارشناسان انداخت که به صورت غير رسمي تکذيب شد اما خبر حمله اينترنتي به يک بانک دولتي ترديدها را تبديل به واقعيت کرد.

صرف نظر از ۶۳ ميليون ريال جزاى نقدى در نظر گرفته شده برای مجرمان که به خاطر گذشت شاکي اعمال شده و درنوع خود جالب توجه است، اين اتفاق زنگ خطري است که شايد به خاطر شتاب زدگي هکرها در مواجه با حساب هاي ميلياردي برملا شده است و چه بسا هکر هاي با حوصله تري باشند که با برداشت هاي انبوه نامحسوس خود از مدت ها قبل اقدام به اين عمل مي کنند.

مطمئنا این اتفاق سوال های مختلفی را نسبت به امنیت وضعبت موجود بانکداری الکترونیکی به وجود می آورد .جایی که سيستم بانکي توسط چند جوان و از طريق کارت خود بانک ها به راحتي هک مي شود بدون اينکه مردم حتي حق داشته باشند نام بانک مذکور را بدانند، آيا اگر بانک هک شده يک بانک خصوصي بود باز هم همين سکوت خبري بر قضيه حاکم مي شد؟ آيا اين اطمينان براي کساني که به ارقام خرد حساب هاي خود توجه نمي کنند وجود دارد که حساب‌هاي‌شان دست نخورده باقي مانده است؟

امروز در حدود 17 ميليون کارت بانکي در ايران توزيع شده است که به طور متوسط و به دليل مشکلات متعددي که در ارايه خدمات يکپارچه بانکي و بين بانکي وجود دارد، عمده دارندگان کارت ها مجبورند حداقل دوتا سه کارت با خود داشته باشند و اين مساله باعث کاهش شديد ضريب امنيت فيزيکي و مجازي مي شود. اميدواريم اين مساله به اينجا ختم نشود و مسوولان بانکي کشور با حساسيت و دقت بيشتري موضوع را مورد بررسي و مطالعه قرار دهند و همچنين از ارايه آموزش هاي عمومي در اين زمينه ها غفلت نورزند




مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب