فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢۸ آبان ۱۳۸٦
1- اجرا بزرگ‌ترين مسالهء مطرح نشده در مديريت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترين مانع موفقيت و بيش‌تر ناكامي‌هايي است كه به اشتباه به گردن علل ديگر گذاشته مي‌شود.
2- شركت‌هايي كه براي كارهاي درست وقف شده‌اند و براي مسووليت‌هاي اجتماعي خود تعهدنامه‌اي دارند كه براساس آن كار كنند سودآورتر از آن‌ها‌يي هستند كه اين كارها را نمي‌كنند.
3- به جاي پرداختن به برنامهء استراتژيك, به تفكر و ايده‌هاي استراتژيك روي آوريد.
4- در بازاريابي نوين (بازارداني) به جاي داشتن سبد محصولات بايد به داشتن سبد مشتريان توجه داشت.
5- رمز برد و پيروزي روشن است:
<بكوشيم تا در يك زمينه دوبار بازنده نشويم.>
6- انسان در بازي گاهي مي‌برد و گاهي چيز ياد مي‌گيرد.
7- هنر بازاريابي امروز< ,فروش يخچاي به اسكيمو نيست,> بلكه اسكيمو را به عنوان يك مشتري خشنود همواره در كنار داشتن است.
8- مشتريان زبان گويايي دارند, اگر بي‌واسطه با آن‌ها در ارتباط بوده و گوشي شنوا داشته باشيم مي‌توان از ايشان چيزهاي زيادي ياد گرفت.
9- مسير ناهموار تحوي بايد به‌كوشش خود مدير پيموده شود, زيرا تحوي چيزي نيست كه مدير فرمان دهد و ديگران اجرا كنند.
10- به جاي شغل, در پي مشتري باشيد, اگر انسان بتواند محصولي عرضه كند كه خواهان داشته باشد, از بيكاري نجات‌يافته است.
11- دنيا را دوگونه مي‌توان تغيير داد: <با قلم (كاربست انديشه) و با شمشير (كاربست زور)
12- مي‌توان مدير مردم نبود ولي آنان را دوست داشت,‌اما بدون عشق به مردم نمي‌توان آن‌ها را مديريت كرد.
13- مديريت يعني هنر جلب پيروي داوطلبانهء ديگران.
14- موفقيت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شكست مي‌شود.
15- براي پيروزي ابليس, كافي است آدم‌هاي خوب دست روي دست بگذارند.
16- هزينهء به دست آوردن يك مشتري تازه, حداقل پنج برابر هزينهء خشنود نگه‌داشتن مشتريان كنوني است.
17- هر كس مي‌تواند سررشتهء كار خويش را به دست گرفته و آن را به مسير دلخواه ببرد.
18- مديريت هنر گوش دادن به ديگران است.
چنانچه به سخنان كسي خوب گوش فراندهيد, نمي‌توانيد درون او را بشناسيد.
19- توان يادگيري و به كار بستن با شتاب آموخته‌ها, بزرگ‌ترين امتياز رقابتي را در اختيار سازمان مي‌گذارد.
20- اولين روش برآورد هوش يك فرمانروا اين است كه به آن‌هايي كه در اطرافش گرد آمده‌اند بنگريم.
21- اگر بتوانيد همهء كاركنان يك سازمان را به سوي يك هدف مشترك بسيج كنيد, در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقيبي, در هر زماني موفق خواهيد شد.
22- بيش‌تر انسان‌ها ترجيح مي‌دهند بميرند اما فكر نكنند, خيلي‌ها هم فكر كردن را بر مرگ ترجيح مي‌دهند.
23- مدير عامل آگاه كسي است كه به جاي رويين‌تن شدن, به همكاران خود اعتماد كند.
24- تمايز يك محصوي بايد در راستاي ذهنيت مصرف‌كننده صورت گيرد, نه مخالف آن.
25- در طوي تاريخ بيش‌تر كاميابي در دست‌يابي به منابع طبيعي مانند زمين, طلا و نفت بوده است, اما اكنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جاي آن نشسته است.
26- در بيش‌تر موارد, كشورهاي فقير از نظر دارايي‌ها ثروتمند اما از نظر سرمايه فقيرند, دارايي را نمي‌توان تبديل به سرمايه كرد مگر آن كه قانون حاكم باشد.
27- آن‌هايي كه از جاي خود مي‌جنبند, گاهي مي‌بازند و آن‌هايي كه نمي‌جنبند, هميشه مي‌بازند.
28- اگر همه چيز مهم باشد, پس بدان كه هيچ چيز مهم نيست.
29- مديران پيروزمند دنياي امروز, رمز پيروزي سازمان خود را بهره‌مندي از انسان‌ها فرهيخته مي‌دانند.
30-حداكثر شادي و خشنودي انسان‌ها زماني به دست مي‌آيد كه در شغل هم‌راستا با شخصيت (هوشمندي) خود, به كار گمارده شوند.
31-نقش مدير اين است كه به درون فرد نفوذ كند و هوشمندي بي‌همتاي او را كشف كند و به عملكرد تبديل نمايد.
32-مديران برجسته نه تنها تفاوت كاركنان را مي‌پذيرند, بلكه بر اين تفاوت‌ها سرمايه‌گذاري مي‌كنند.
شاگرد تنبل, احمق يا ضعيف وجود ندارد, تنها چيزي كه وجود دارد معلم خوب يا ضعيف است.
34-زندگي ارزشمندتر از آن است كه تنها به اميد فرارسيدن دوران بازنشستگي كار كنيم.
35-نه پيروزي پايدار است و نه شكست مرگ‌آور.
36-به كاركنانتان بگوييد هيچ‌گاه اجازه ندهند قرباني واقع شوند;
اما اگر چنين احساسي دارند بهتر است بروند جاي ديگري كاركنند.
37-صداي كردار, از صداي گفتار بلندتر است.
38-هرگاه در بازي شطرنج در حاي باختن هستم, به طور پيوسته از جاي خود بلند شده و سعي مي‌كنم صفحه را از پشت سر رقيبم نگاه كنم, آن گاه به حركت‌هاي احمقانه‌اي كه انجام داده‌ام پي مي‌برم.
39-دانستن كافي نيست, بايد اقدام كرد. خواستن كافي نيست, بايد كاري كرد.
40-اگر مي‌خواهيد دليل خوب كار نكردن كاركنانتان را بدانيد, كنار آينه برويد و دزدانه بدان نگاه كنيد.
41-جلسه‌اي كه خوب اداره نشود, حاصلي جز اتلاف زمان ندارد.
42-بهترين راه پيش‌بيني آينده, ساختن آن است.
43-يك مشتري خشنود, رضايتش را به سه نفر مي‌گويد, اما يك مشتري ناخشنود 20 نفر را باخبر مي‌كند.
44-كسي را سرزنش نكنيد, به جاي بحث دربارهء اين‌كه چه كسي باعث وقفه در پيشرفت است, در مورد اين‌كه چه چيز مانع پيشرفت است بحث كنيد.
45-زماني دست از كار بكشيد كه كار شما انجام شده باشد, نه آنگاه كه خسته شده‌ايد

 منبع:روزنامه سرمایه




نویسنده: فرنود حسنی - جمعه ٢٥ آبان ۱۳۸٦
فرنودحسنی

سیمای ظاهری وب سایت یکی از مهمترین جنبه های دست یابی شما به موفقیت است. قضاوت اولیه در مورد کالاها و خدمات شما از جلوه ظاهری سایت شما صورت می گیرد.

سایتهای اینترنتی ضعیف یکی از دلایل عمده ورشکستگی کسب و کار های کوچک اینترنتی هستند. هزاران کسب و کار اینترنتی خانگی تلاش می کنند تا به حیات آنلاین خود ادامه دهند. بیشتر آنها یا پول کمی در می آورند یا اصلاً درآمدی ندارند و در نهایت سایت خود را در حالی که شکست خورده اند می بندند.

من در طول سال پیام های زیادی از کسانی که برای بازاریابی در اینترنت تلاش می کنند دریافت می کنم که آیا می توانم با دیدن وب سایتشان اشتباهاتی  را که در طراحی وب سایت مرتگب شده اند به انها بگویم. من می توانم این کار را  به محض اینکه سایت انها در وب نمایان شد انجام دهم اما بیچاره طراح سایت که مجبور است وقتی را برای یادگیری طراحی شایسته سایت صرف کند. چگونه یک وب سایت حرفه ای طراحی کند که مشخصاً  برای فروش محصولات و خدمات در نظر گرفته شده است.

 

اگر شما واقعاً قصد موفق شدن دارید باید زمان لازم را برای یادگیری خود صرف کنید.

 

ایجاد یک قالب

 

وقتی شما طراحی وب سایتتان را شروع کردید هدف پیش رویتان باید ایجاد قالبی باشد که شما بتوانید برای هر صفحه وب سایت به کار برید. با این کار تمام صفحات وب سایت شما ظارهری یکنواخت پیدا خواهد کرد.

در واقع قالب یک نمونه صفحه وب ساده است که شامل صفجه شراحی شده، آرم، تصویر، لینک ، و فضایی وِيژه مطالب محتوایی می باشد. اما قالب های اتخابی شما هیچگونه اطلاعات محتوایی به همراه ندارند و این شما هستید که در هنگام طراحی این مطالب را فراخور نیاز به آن اضافه خواهید کرد.

 

قالب بندی صفحات

 

من مصرانه توصیه می کنم که تمام محتوای صفحات وب خود را  در داخل جدول های HTML بگذارید. جدول ها به شما این امکان را خواهد داد که کنترل کاملی بر روی محتوای سایت و چگ.نگی نمایش آن داشته باشید.

به عنوان مثال شما می توانید سه جدول برای هر بخش از مطالبتان بکشید که بر روی هم قرار بگیرند. و در هر یک از این بخش ها به ترتیب از بالا به پایین عنوان مطلب، اصل مطلب و پایان مطلب را بگذارید. رعایت دقیق قطر جداول یکسان بودن عرض آنها و... می تواند در زیبا کردن صفحه کمک کند.

قرار دادن همه مطالب در یک جدول باعث کند شدن سرعت بارگذاری صفحه وب شما خواهد شد.

اگر شما تا به حال بدون استفاده از جدول یک صفحه وب طراحی کرده باشید می دانید که چه محدودیتهایی دارید مثلاً مطالب شما چگونه نمایش داده خواهند شد. متن های شما به هم خواهد ریخت.مطمئناً عدم استفاده از جدول راه خوبی در طراحی یک وب سایت حرفه ای نیست.

 

جداول به شما این امکان را می دهند تا مطالب خود را در بخش هایی مجزا همچون یک صفحه روزنامه به نمایش بگذارید، ستون ها و سطر های مخصوصی طراحی کنید، و حتی جدول هایی اضافی با پس زمینه رنگی  در داخل جداول مطالب محتوایی خود قرار دهید.

ویترین شما

 

صفحه اصلی سایت ویترینی برای کسب و کار شماست و از همین رو باید در همان نگاه اول به بازدیدکنندگانتان بفهماند که شما چه چیزی را ارائه می کنید.

اگر مشتریان بالقوه شما نتوانند کالا ها و خدمات شما را بیابند. به طور قطع وقت خود را برای یافتن آن بیهوده تلف کرده اند. آنها به سایت بعدی خواهند رفت و احتملاً دیگر به سایت شما نخواهند بازگشت. آنها سایت شما را برای اهداف خاصی دنبال می کنند. آنها خواستار چیزهایی هستند که سایت شما به آنها عرضه می کند. چیزهایی را که آنها به دنبلش هستند را آماده کنید در این صورت شما سود خواهید برد.

داشتن یک نام تجاری می تواند نقش اصلی را در موفقیت شما بازی کند. مطمئن شوید که لوگو و شعار سایت خود را در بالای سمت چپ همه صفحات قرار داده اید. این کار به تنهایی به بازدیدکنندگانتان برای به خاط سپردن سایت کمک نخواهد کرد اما گذشته از این به صفحات شما جلوه و احساس یکسانی می دهد.

به جای اینکه تلاش کنید تمام مطالب خود را به نوعی در صفحه اصلی بگنجانید، به دنبال راهی باشید تا بخش هایی را ایجاد نمایید. این بخش ها می تواند شامل نکات برجسته ای باشد که بوسیله لینک به اطلاعات بیشتر ختم می شود.

بسیار بهتر است که در صفحه اصلی خود عناصر ضروری زیادی بگنجانید و آن ها را به صفحات حاوی اطلاعات جزیی تر لینک دهید.

پیمایش صفحات

وقتی شروع به طراحی ضفحات می کنید به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان ممکن است از صفحه ای به غیر از صفحه اصلی وارد سایت شما شوند. اطمینان حاصل کنید که در تمام صفحات لینکهای مناسبی برای تسهیل در پیمایش بازدیدکنندگان سایت قرار داده اید. لینکهای خود را در بالا و پایین و همچنین در دو جهت راست و چپ قرار دهید. برای اینکه لینکها مرتب در کنار هم قرار گیرند و همچنین به صورت مطلوب سازمان دهی شوند و از ظاهر یکن.اخی برخوردار باشند از جداول استفاده کنید.

تلاش کنید تا تعداد کلیک های لازم برای رفتن از صفحه اصلی به صفحه مقصد از 3 کلیک و یا جداکثر 4کلیک تجاوز نکند.

قلم ها

متن یکی از مهمترین بخش های صفحات وب را تشکیل می دهد. روشی که برای نشان دادن متن در سایت خود به کار می برید عامل مهمی در موفقیت شما ست

به طوری که می تواند سایت شما را خیلی حرفه ای و یا خیلی ساده جلوه دهد. وقتی که متن را در صفحات وب خود جای می دهید همیشه در استفاده از قلم ها ثابت عمل کنید. به عبارت دیگر قلم های گوناگون را در سایت خود به کار نبرید.

قلم های استانداردی که در اینترنت استفاده می شوند ArialوVerdana هستند. اندازه استاندارد برای متن ها 2 می باشد. ArialوVerdana به این دلیل به عنوان قلم های استاندارد معرفی می شوند که برای خواندن در صفحه نمایش کامپیوتر راحت تر هستند.

تیتر هایی که به قلم هایی با اندازه درشت تر نیاز دارند از این نظر کمی متفاوت هستند. عامه پسند ترین قلم مورد استفاده برای تیتر ها Georgia است که در اندازه های درشت تر زیبا تر هم می شود.

 

پس زمینه و رنگهای متن

در هنگام گزینش پس زمینه و رنگ های متن صفحات وب دقت لازم را صرف کنید. پس زمینه های شلوغ خواندن متن را دشوار خواهد ساخت  و توجه بازدیدکننده را ازهدف اصلی منحرف می سازد.

به علاوه همیشه به یکنواختی پس زمینه های تمامی صفحات وب سایت توجه کنید.

رنگهای سایت را نیز با دقت انتخاب کنید چراکه رنگها نشان دهنده روحیات شما هستند و به خوبی می توانند بر روی بازدیدکنندگان شما اثر کنند.

 

رنگهای روشن، مثل زرد و نارنجی موجب می شود که بازخوردی شاد و بشاش از شما نمایش دهد. رنگ های آبی و ارغوانی اثرات آرامش بخش دارند. رنگهی تیره همچون قهوه ای و سیاه اثرات غمگین کننده دارند.




نویسنده: فرنود حسنی - سه‌شنبه ٢٢ آبان ۱۳۸٦

در وانفساي اوج فناوري هاي نوين و پيشرفته ، مشكلات بغرنج محيطي ، گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات ، رويكردهاي نوين زنجيره تامين كالاها و خدمات ، مسائل پيچيده محيط زيست و گرايش وتمایل سازمانها به کسب دارايي هاي نامشهود و شدت رقابتهاي كسب و كار ، شناخت مقوله اي به نام ريسك بیش از پیش اهمیت ویژه یافته است.
سازمانها و موسسات اقتصادي و صنايع و يا حوزه هاي عمومي به عنوان ضرورت حياتي ناچارند دارايي هاي مشهود را مانند:دلارها،فناوری ها،فرآیند ها،منابع انسانی و...ویا دارایی های نامشهود را شامل: اعتبار و آبرو ، علامت تجاري و اطلاعات خود را براي نيل به اهداف تجاري خود در معرض ريسك قراردهند. و به همين جهت در هنگامه فعاليت و حيات خود با ريسك هاي متعدد و متنوع و خطرات بسياري روبرو مي شوند و بنابراين به منظور كاهش ريسك و يا جبران خسارات ناشی از آن، وظیفه مدیریت این می شودکه با به کار بستن مدیریت ریسک در حوزه ریسک بنگاه ،ریسک کسب و کار وریسک استراتژیک سازمان خودرا سالم نگاه دارند.
مديريت ريسك كمك مي كند روش ها و رويكردهاي مديريت وقايع و رخداد هايي را كه در اثر ضربات مالي ، فيزيكي ، سرمايه هاي انساني ، بر يك سازمان يا بنگاه اقتصادي وارد مي شود در جهت مهار و كنترل خسارات به كار گيريم.
از اين روست كه دردهه هاي اخير مديريت ريسك ديد گاه استراتژيكي به خود گرفته و به عنوان ابزاري اهرمي در صنايع و يا حوزه هاي عمومی اهميت يافته است .
مديريت ريسك در واقع كنش ها و يا اعمال طرز برخورد رفتاري با ريسك محسوب مي گردد. اين مي تواند شامل برنامه ريزي براي ريسك ، ارزيابي (شناخت و تحليل ) حوزه هاي ريسك ، توسعه اختيارات كنترل ريسك ، نظارت بر ريسك د رتشخيص اينكه ريسك چگونه تغيير مي يابد و در نتيجه مستند سازي برنامه جامع مديريت حياتي ريسك ، گردد.
مديريت ريسك شامل عرصه هاي گسترده اي است كه مسائل مالي ، عملياتي ، تجاري ، استراتژيك منابع انساني ، فرآيندها، حقوقي، دارايي هاي مشهود و نامشهود و . . . رادر برمي گيرد.
بديهي است با توجه به شرايط رقابتي و پيچيده امروز مديريت ريسك بيش از پيش اهميت يافته و مديران دلسوز كشور براي حفظ منابع و منافع ملي و كاهش زيانهاي ناشي از ريسك هاي پيش روي خود مي بايست به آن روي آورده و حتي ملتزم به اجراي آن گردند.
و نظر به اهميت يافتن روز افزون مديريت ريسك و نياز مديران به شناخت دانش و مهارت اين نوع مديريت انجمن مديريت و استراتژيك ايران با توجه رسالت خود در چارچوب سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران 1404 اقدام به طراحي و اجراي كنگره مديريت ريسك نموده است.
اين كنگره قصد دارد با نگاه تخصصي و دقيق از منظر ابعاد گوناگون ورویکردی علمي و كاربردي خلاء موجود در اين عرصه را پرنموده و جويندگان دانش اين مقوله نوين را سیراب نمايد.

پژوهشگران ، مؤلفان ، علاقمندان و حرفه اي هاي مدیریت ریسک را به ارائه مقالات ، مورد كاوي ها (Case Study) و تجارب موفق (Best Practice ) درهمه جنبه هاي تخصصي ذيل دعوت مي نماييم :

( محور های ارائه شده هیچگونه محدودیت موضوعی ایجاد نمی کنند وعزیزان پروهشگر در ارائه مباحث خود آزادند )

1. مدیریت ریسک و قابلیت اطمینان
2. مدیریت ریسک و سیستم های کیفیت
3. مدیریت ریسک و خطاهای انسانی
4. مدیریت ریسک و مهندسی ارزش
5. مدیریت ریسک و ایمنی صنعتی
6. مدیریت ریسک و تجزیه و تحلیل سیستم ها
7. مدیریت ریسک و تکنیکهای آماری
8.مدیریت ریسک و مسائل مالی و بیمه
9.مدیریت ریسک سازمانی
10.مدیریت ریسک ومدیریت استراتژیک

  علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.rmsummit.ir مراجعه فرمایند.
 




نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ۱٤ آبان ۱۳۸٦

در این شماره می خوانید:
سيطره فناوري
هاي مدرن بر سرمايه هاي ملي وجهاني(ديدگاه)
18 گام براي انتخاب سيستم اطلاعات منابع انساني
ده ويژگي برتر مديران موفق فناوري اطلاعات
تغيير و تحول در سيستم هاي اطلاعاتي سازمان ها
مروري بر متدولوژي هاي مهندسي مجدد فرآيندها
برنامه ريزي استراتژيک فناوري اطلاعات و ارتباطات در سازمان ها
يکپارچگي کامل اطلاعات سازمان؛ از طريق به کارگيري ERP، BI و KM
بازار جهاني ATM و پيش بيني رشد آن تا سال 2011
بررسي راه کارهاي متن باز موجود براي نصب و پيکربندي اتوماتيک لينوکس
به‌کارگيري متدولوژي ها در پيش برد اهداف سازماني
IT Club کاري از گروه آي ک ک
قيمت گذاري در فضاي اينترنت
فناوري هاي برتر فناوري اطلاعات در سال 2006
سيستم RFID و کاربردهاي آن
همه‌چيز درباره انرژي هسته اي
کار از راه دور؛ چشم اندازي از تاثير فناوري اطلاعات بر محيط هاي کاري Tele Working

و چند مقاله دیگر ... 

شماره‌هاي تماس ماهنامه : 70- 88914469
www.infotechera.ir




نویسنده: فرنود حسنی - جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸٦

فرنود حسني _ سهيلا سلطاني

کلمات کليدي:

 کار و اشتغال, فناوري اطلاعات، کار از راه دور, دورکاري

مقدمه:

بي شک يکي از مهمترين پديده هاي هزاره سوم رشد چشمگير و روز افزون فناوري اطلاعات و تاثير آن بر تمامي جوانب زندگي بشر مي باشد. يکي از اين جنبه ها نيز که به شدت تحت تاثير اين پديده قرار گرفته بحث کار و اشتغال مي باشد و به گونه اي درآمده که در چند سال آينده بدون بهره برداري از فناوري اطلاعات عملا نمي توان کاري را از پيش برد. با پذيرش اين تاثيرات مي بينيم که مشاغل از جهات گوناگوني مانند نوع، چگونگي انجام ، سرعت، دقت و سهولت در انجام آنها دچار دگرگوني شده اند. ساختارهاي سنتي مشاغل و سازمان ها شکسته و مشاغل دچار تحولات اساسي شده اند. فناوري در ظاهر بعضي از مشاغل را حذف کرده يا تغيير مي دهد اما در واقع بسياري مشاغل جديد تر، مفيدتر و متنوع تر ايجاد مي کند. با در نظر گرفتن اين تحولات ديگر خدمات نيروي کار به جاي عرضه در محل به سمت عرضه اينترنتي پيش مي رود و تقاضا براي نيروي کار وابستگي کمتري به شرايط محلي و جغرافياي پيدا مي کند که در اينجا بازار کار از راه دور و کار از راه دور(Telework) و کار الکترونيکي (E-work) را خواهيم داشت. کار از راه دور امروزه در بسياري از بخش هاي اقتصادي همانند بانکداري، بيمه، بهداشت و درمان ، حقوق، ساخت و توليد و بازاريابي، خود را نشان داده است.

کار از راه دور چيست؟

کار از راه دور قابليت کار در خانه يا مرکز کار از راه دور نزديک خانه به مدت يک يا چند روز در هفته به جاي رفتن به دفتر اصلي است. کار از راه دور روشي براي آوردن کار نزد شخص به جاي رفتن شخص به محل کار مي باشد. اين برنامه در صورتي که کارمند کارش را از طريق راه دور و در منزلش انجام دهد، مي تواند نياز به سفر هاي هر روزه به محل کار را به طور کامل برطرف نمايد. در صورتي که يک مرکز از راه دور که در مجاورت محل زندگي کارمند است مورد استفاده قرار  گيرد نيز ,زمان و مسافتي را که شخص کارمند هر روزه طي مي کند را به طور قابل توجهي کاهش مي يابد.

در روش کار از راه دور,  کار به طريقي انجام مي شود که منافع بالقوه اي را براي کارکنان و کارفرمايان ايجاد مي کند. در واقع راهي براي انجام کار صرفنظر از مکان آن است و نتيجه اي است که مي تواند در متعادل کردن يک زندگي کاري مثبت داشته باشد. کار از راه دور منافع ويژه اي را براي کساني که زمان قابل ملاحظه اي را صرف رفت و آمد به جلسه ها، يا طي مسير در راه اداره هستند يا معمولا در حال حرکت هستند ولي از اداره و دفتر کار به عنوان يک پايگاه استفاده مي کنند.

کارکنان مي توانند از طريق کامپيوتر و مودم به محل کار متصل شوند يا کار هايي را که نياز به چيزي غير از تلفن ندارند را به آساني انجام دهند. کارکنان مي توانند به صورت تمام وقت و يا چند روز در هفته کار از راه دور انجام دهند.

کارکنان از راه دور براي خودشان و کارفرماهايشان ميليونها دلار صرفه جويي مي کنند. کار از راه دور مي تواند مشکلات رفت و آمد را به وسيله کاهش زمان سفر و کاهش استرس که منجر به شادتر و انعطاف پذير تر شدن محيط کاري مي شود را کاهش دهد. کار از راه دور نقش مهمي در کاهش ميزان مسافت هاي مورد نياز  براي رسيدن به محل کار و انجام کار  و بنابراين توليد ارزش افزوده براي محيط با کاهش ازدحام و انتشار گاز دي اکسيد کربن، اکسيد نيتروژن و مواد داراي ذرات ريز در محيط  را دارد.

برای مطالعه متن کامل این مقاله به شماره ۲۶ ماهنامه عصر فناوری اطلاعات مراجعه فرمايید.

 




نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ٥ آبان ۱۳۸٦

فرنود حسني

 

توسعه خصوصي سازي در نظام بانکي کشور و افزايش تلاش بانک هاي دولتي براي بهسازي ساختار و فرايندهاي اجرايي در سال هاي گذشته شرايط جديدي را براي نظام اقتصادي کشور فراهم کرده است همچنين از سوي ديگر توسعه جريان رو به رشد کاربري فناوري اطلاعات در ساختار بانک هاي کشور زمينه را براي جهش از نظام بانک محوري به روش مشتري محوري فراهم آورده است. اتفاقي که سال هاي سال در نظام بانکي کشور خبري از آن نبود و مشتري علي رغم اينکه سرمايه بانک محسوب مي شد بايد خدمات و امکانات مورد نياز را با بدترين و کيفيت و در بسياري مواقع با بي احترامي دريافت مي داشت.

تعدد فرآيند هاي سنتي و دستي در کارهاي اجرايي، عدم وجود ديدگاه استراتژيک در جريان مديريت کلان بانکها و ضعف اجرايي نيروها همه  از عواملي بودند که باعث عدم تمرکز بانک ها بر توسعه کيفي کار مي شد و در نتيجه بانک ها هميشه با يک نارضايتي عمومي از سوي مشتري و کارمندان خود مواجه بودند مهمترين علت پديد آمدن چنين شرايطي براي نظام بانکي کشور ساختار دولتي و پر نقصي بود که فضايي کاملا غير رقابتي براي تهيه و ارائه خدمات جديد فراهم مي آورد.

ظهور بانک ها خصوصي اين زمينه را به وجود آورد که رويکرد رقابتي در بانکداري وارد مرحله جديدي شود و جالب اينکه بسياري از بانک هاي کوچک به واسطه فناوري اطلاعات توانستند جهش و تحرک بسياري را در برابر بانک هاي پرسابقه و ثروتمند دولتي از خود نشان دهند.

در سال هاي اخير شاهد تکيه و تاکيد بسيار زياد بانک هاي مختلف بر خدمات فناوري اطلاعات محور بوده ايم در واقع بانک ها سعي کرده اند با استفاده از ابزارهاي نوين خدمات خود را برتر و بهتر از رقبا عنوان کنند در اين شرايط بايد گفت با توجه به اينکه فناوري هاي بانکداري الکترونيکي مشخص هستند و با جدي شدن رقابت تقريبا تمامي بانک ها به سمت راه اندازي سيستم هاي يکپارچه، کارت ها، سيستم هاي خودپرداز و... رفته اند مي توان پيش بيني کرد که به زودي از نظر کميت و انواع خدمات تمامي بانک ها به سطح مشابه و مطلوب برسند بنابراين نمي توان فناوري اطلاعات را به خودي خود عنصر و ملاکي براي رقابت عنوان کنيم.

بنابراين بايد شاخص و معياري جديد را براي گزينش برتري بانک ها و گرايش مردم به استفاده از خدمات آن ها معرفي کرد. در حال حاظر آنچه مي تواند به عنوان اين معيار شناخته شود گرايش بانک ها به توسعه نگرش مشتري مداري و اکرام مشتري در نزد تک تک کارمندان و همچنين امکاناتي است که در اختيار مشتري قرار مي دهند برخلاف آنچه که در گذشته وجود داشت يعني اين بانک بود که نوع خدمات را تعيين مي کرد نه مشتري.

رسيدن به چنين نگرشي ميسر نخواهد بود مگر با توجه جدي به مقوله کيفيت و ارزش هاي کيفي در فرايند هاي مديريتي و اجرايي بانکداري که مي تواند نظام خدمات رساني بانک ها را براي تبديل شدن به بانک برتر در نزد مردم دگرگون سازد نمونه ساده اين اتفاق براي اولين بار در بانک پارسيان رخ داد و اين بانک با تغيير دکوراسيون زمينه اي را فراهم کرد تا مشتري با احساس راحتي بيشتري در فضاي بانک حاضر باشد و کيفيت ارائه خدمات با آموزش هاي مناسب نيروهاي انساني به طرز قابل توجهي افزايش يافت اين رويه مثبت از سوي بانکهاي ديگر نيز پيگيري شد به گونه اي که تاثير خود را بر بانکهاي دولتي نيز گذاشت.

با اين حال هنوز هم بحث توسعه کيفي خدمات بانکي در ايران با مشکلات عديده اي به خصوص در حوزه فرهنگي آن مواجه است و به نظر مي رسد بانک هايي که بتوانند تلاش هاي بيشتري در اين زمينه از خود نشان دهند در آينده جزو بانک هاي موفق خواهند بود.




مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب