عنوان: مدیریت روابط عمومی الکترونیکی

نویسنده: مهندس فرنود حسنی

ناشر: کارگزار روابط عمومی

قیمت: 4200 تومان

تیراژ: 3000

تلفن سفارش کتاب: 88210281-09121938419-88617577

 

فصل 1: مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و چالش های اطلاع رسانی

فصل 2: روابط عمومی الکترونیکی کلیات، مفاهیم، کارکردها    

فصل 3: دولت و روابط عمومی الکترونیکی     

فصل 4: سازمان و روابط عمومی الکترونیکی 

فصل5:  رسانه و روابط عمومی الکترونیکی   

فصل 6: مدیریت وب سایت ها و روابط عمومی الکترونیکی       

فصل 7: مدیریت سیستم ها و ابزارهای کاربردی روابط عمومی الکترونیکی          

فصل 8: انتشارات در روابط عمومی الکترونیکی          

فصل 9: تبلیغات و روابط عمومی الکترونیکی 

فصل 10: روابط عمومی الکترونیکی در حوزه کسب و کار          

 

 

امروزه روابط عمومی و اطلاع رسانی به عنوان «پاشنه آشیل» سازمان ها و شرکت هایی محسوب می شود که قصد دارند در شرایط سخت رقابتی ناشی از توسعه پدیده جهانی شدن و اقتصاد دیجیتال، به حیات خود ادامه دهند. جهانی شدن اقتصاد مرز ارتباطات سنتی را در سازمان ها حذف کرده و دامنه آن را به تمام کشورهای دنیا گسترده است.

 امروزه مخاطبان سازمان ها را جمعیت و گروه محدودی تشکیل نمی دهند آنها می توانند افرادی از کشورها، فرهنگ ها و تفکرات مختلف باشند و این موضوع تغییر دهنده بسیاری از رویکردها و روش های سنتی در روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان ها خواهد بود.

مسئله چالش برانگیزی که در سال های اخیر، وارد حوزه روابط عمومی ها شده است بحث توسعه کاربری فناوری اطلاعات در فرایندهای روابط عمومی است. چرا که فناوری اطلاعات، به عنوان یک دانش نوین، فرا رشته یی و تخصصی, استانداردها و الگوهای خاص خود را دارد و در نتیجه, صرف استفاده از ابزارهای آن نمی تواند گره گشای مشکل سازمان در اطلاع رسانیِ مطلوب باشد. وجود تفکر سنتی در سازمان ها و بخش های روابط عمومی، باعث می شود استفاده از فناوری اطلاعات هم، نتواند حرکت و جان تازه ای به فرآیند های ارتباطی سازمان و مخاطبانش ببخشد.

در این شرایط آنچه می تواند سازمان ها را در استفاده از دانش روابط عمومی و فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی یاری دهد، وجود نگرش ها و راهبردهای کلان و برنامه های اجرایی مناسب نسبت به موضوع و جایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی در رده های مدیریتی، ماموریتی و فناوری سازمان هاست؛ یعنی باید تفکر سنتی به تفکر سیستمی تبدیل شود. سازمان باید، برای فرآیند مدیریت دانش و اطلاعات در برخورد با هر یک از گروه های مخاطبان، تعریف ها و دیدگاه های روشنی داشته باشند و نسبت به فناوری های موجود و کارکردهای قابل استفاده برای پوشش اهداف و برنامه های خود از آگاهی کافی برخوردار باشد. تمام این شاخص ها, وقتی در کنار هم قرار می گیرند که، مدیریت و نظارت تخصصی و تلفیقی بر روابط عمومی و فناوری اطلاعات وجود داشته باشد.

با توسعه اینترنت و ظهور فناوری های مبتنی بر وب سازمان ها ناگزیر از حضور، فعالیت و تطبیق خود با    مولفه های فضای مجازی هستند بنابراین باید در ساختار سازمان و فرآیند های کاری آن بازنگری کنند و برخی از امور قبلی و برخی از کارهای جدید را در محیط وب انجام دهند. در چنین شرایطی است که سازمان ها می توانند روند های؛ سنتی روابط عمومی را با استفاده از عینک فناوری اطلاعات مورد بازنگری قرار دهند و روش ها و الگوهای جدیدی برای مدیریت روابط عمومی ها در عصر جدید تعریف کنند که از آن, به مدیریت روابط عمومی الکترونیکی تعبیر می شود. این کتاب سعی دارد مروری علمی و کاربردی بر شاخص های هر یک از علوم فناوری اطلاعات و روابط عمومی داشته باشد و با تکیه بر هنر مدیریت راه کارهای  تلفیق و بهره وری از فناوری اطلاعات در روابط عمومی را شناسایی کند.

 

فرنود حسنی