فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٢

امروز با همکاران در خصوص تیزر تلویزیونی دو برند غذایی و شوینده بحث می کردیم که مدت‌هاست از اکثر شبکه‌های داخلی پخش می شوند. بحث در خصوص هماهنگی متن و تصویر بود که خوب طبیعتاً به مسائل زیادی از جمله بازیگران و دکور تیزر ارتباط دارد. این مساله کمی ذهنم را مشغول نگه داشت تا حدی که مجاب شدم دو تیزر مذکور را از اینترنت پیدا کنم و چندبار با دقت بیشتر نگاه کنم.
یکی تیزر پودر لباسشویی پرسیل و دیگری تیزر برنج هایلی بود. در هر دو این تیزرها که اتفاقاً از نظر سبک ساخت، دکوپاژ و میزانسن خیلی شبیه هم بودند یک نکته مشترک وجود داشت و آن هم عدم رعایت یک شاخص مهم در ساخت تبلیغات تلویزیونی بود که از آن با نام کمپوزیسیون یاد می شود.
کمپوزیسیون در سینما و در تصویر به معنای چگونگی قرار گرفتن عناصر موجود در صحنه از جمله دکورها، اشیا، نور، رنگ‌ها و شخصیت‌ها در کنار یکدیگر است و دقت در انتخاب، چینش و حتی کاربری هر یک از این المان‌ها در تیزر عاملی مهم در موفقیت و اثربخشی تیزر است. از آنجا که تبلیغ به نوعی بزرگنمایی واقعیت خوانده می شود رعایت اصولی این شاخص می تواند در باورپذیرتر شدن تبلیغ موثرباشد.
درست نکته و چیزی که در این دو تیزر رعایت نشده بود و به قول همکارانم در تیزر برنج هایلی در حالی که ظرف‌های خورشت و سالاد دست نخورده هستند، دیس برنج روی میز خالی می شود و بازیگر زن دیس تازه ای را به روی میز می آورد یا در تیزر پرسیل وقتی بازیگر اصلی از دخترک می پرسد: "تولدت چطور بود؟" مادر دخترک مهلت حرف زدن را به بچه نمی دهد و خودش پاسخ آن زن را می دهد که "خیلی خوش گذشت ولی لکه های روی لباسش پاک نمی شن!"  انگار که تلاش شده است یک سری حرفها تند و سریع زده شود تا زمان تیزر کوتاه شود چون ممکن است لحن کودکانه تیزر را طولانی کند در جایی دیگر از همین تیزر لباس شسته شده دخترک که توسط مادر برای نمایش عملکردپودر نشان داده می شود بسیار کوچک تر از سایز اوست.




نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٢

مصاحبه اختصاصی بابک زنجانی مرد 25000 میلیاردتوماتی اقتصاد ایران را با نشریه آسمان می خواندم، صحبت های عجیب و غریبی را فرمود که درجای جای متن نیز تعجب و عدم باور مصاحبه کننده را به همراه داشت. کمترینش این بود که این ...آقا در 22 سالگی روزی 17 میلیون دلار از رییس کل بانک مرکزی می گرفته و می برده در بازار ارز می فروخته و روزی 17 میلیون تومان کارمزد می گرفته...بد نیست خودتان بخوانید.


تنها چیزی که پس از خواندن مصاحبه به ذهنم رسید مقایسه کارآفرینان و تلاشگران بزرگ ایرن زمین مانند احد عظیم زاده خالق برند عظیم زاده، بهروز فروتن پدر صنایع غذایی ایران، سومبات هاکوپیان خالق برند هاکوپیان و دهها کارآفرین بزرگ دیگر بود اینکه آنها علاوه بر اینکه به ثروت معقول و به حقی رسیده اند در طول مسیر شغلی و کاری خود همیشه در یک خط روشن و شفاف حرکت کرده اند اما بابک زنجانی را آخرش نفهمیدم چه کاره است و اساسا چطوری به این ثروت رسیده است؟ آن هم در جامعه ای که چپ بچرخی از صد اداره بیمه و مالیات و...بازخواست و مطالبه می شوی.
راستی کسی میداند چرا این پولدارهای جدیدالتاسیس هر کدام از یک مرحله به بعد تیم فوتبال می خرند؟ استیل آذین، راه آهن، گسترش فولاد تبریز و...
زنده باد کارآفرینان واقعی ایران زمین.




نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٢

چند روز پیش تصویر سمت چپ را در وب سایت سهیل قدری دیدم و از طریق ادیب برای آقای زهدی از مدیران کوکا در ایران فرستادم که چه نشستی که پپسی حیثیت برندتان را نابود کرده...فر...دایش آقای زهدی تصویر سمت راست را برایم ایمیل کرده بود که پاسخ دندان شکنی بود برای پپسی...
نکته سنجی و دقت نظر هر دو تبلیغ در حدعالی است...اما پاسخ کوکا واقعا ویران کننده بود. همچنین سعه صدر آنها برای ارایه یک پاسخ مودبانه و حرفه ای با همان ابزار و وسیله ای که رقیب قصد ضربه زدن داشته است.



توضیح: پپسی با انداختن شنل قرمزی منقش به نام کوکا جشن هاولین ترسناکی را برای مخاطب آرزو کرده است و سعی در تخریب رقیب سنتی داشته است و کوکا نیز در پاسخ به پپسی که شنل قرمز منقش به نام کوکا بر دوش خود انداخته این شنل قرمز را به شنل قرمز تعبیر کرده و در یک جمله گفته که همه دوست دارند شبیه قهرمان‌ها باشد.




نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٢

...و تو می مانی در میانه که دشنه فروهشته در قفایت را باور کنی یا نان و نمک فرو خورده‌ی سفره‌ات را انکار!
این است داستان رفاقت های امروزی که نرخ نانش شناور است و نمکش گندیده.
می خواهم انکار کنم یک عمر انسانیت را اما هنوز مرددم...




نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٢

من هم با تو موافقم
همچون بادی که می‌وزد در خیالت
باید برای تاریخ انقضای بشر فکری کرد!




نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢٧ آبان ۱۳٩٢

عبارت‌های تاریخی در عصر معاصر هستند که می توان در گوشه و کنار شنید و خواند که نشان از آن دارد که شخص بیان کننده از درک مفهوم و منظور اصلی آنچه می گوید محروم بوده است.

1-      برند گمنام: تا آنجا که ما یاد گرفته ایم آنچه برند است مشهور است و اساسا از مرحله گمنامی گذشته است و وارد دنیای شهرت شده است که به آن برند می گویند و اساسا شهرت در نهاد واژه برند مستتر است.

2-       چی بخوریم لاغر شیم؟ اساساَ لاغر شدن در مطلوب‌ترین شرایط بر کنترل خوردن و گاه با امساک از آن میسر است و قرار گرفتن واژه خوردن در کنار لاغری جمله مصطلح این روزهای بسیاری از مجالس شده است.

3-       این مکان مجهز به دستگاه کارتخوان نیست!!! باید به نویسنده محترمش گفت برادر من اگر مجهز بودن ذاتا خوب است و داشتن کارتخوان نشانه مجهز بودن است پس چرااااااا؟

4-       نوشابه رژیمی: طرف یک بشقاب پر باقالی پلو و گوشت را خورده و تتمه ظرفیت معده را هم با مقدار مبسوطی قرمه سبزی و جوجه و سالاد و ژله پر کرده و برای اینکه چاق نشود و پز رژیم غذایی به اطرافیان بدهد از بین نوشیدنی‌های روی میز، نوشابه رژیمی می خورد...

شما مواردی اینچنین اگر دارید اضافه کنید تا کمک شود به اصلاح ادبیات متناقضمان که اینچنین رخنه در فرهنگ کرده تا شاهد درفشانی هایی اینچنین نباشیم.




نویسنده: فرنود حسنی - یکشنبه ٢٦ آبان ۱۳٩٢

این روزها خرید برنج تبدیل به یکی از راه های طی کردن یک شبه راهی صدساله است چرا که بسیاری از برندهای برنج ایران که شاید بزرگترین نقش آنها در این محصول سفارش ساخت کیسه هایی با نام برندشان است به شما فرصت می دهند که با خرید برنج شانس برنده شدن جوایزی بزرگ را به دست آورید.

تبلیغاتی رنگارنگ که در اکثر آنها یک خانواده خوشحال و احتمالا تعدادی میهمان خوشحال تر سعی دارند لذت خوردن برنج را به شما القا کنند. نقش لبخند رضایت کودکان در این تیزرها معمولا پررنگ است و خوب با این لبخند کل خانواده راضی و خوشحال هستند.

اما روی دیگر و مهمتر سکه ترویج یا بهتر بگوییم بمباران اذهان مخاطبان در رسانه ملی برای خرید برنج به عنوان محور اصلی غذای خانواده است چرا که در هیچ یک از تیزرها علی‌رغم وجود غذاهای متعدد روی میز تمامی خانواده صرفاً بر روی یک دیس برنج متمرکز می‌شوند و گویی فقط برنج می خورند و از خوردنش لذت می‌برند.

rice

این رویکرد عجیب در تبلیغات تلویزیونی ایران شرایطی را به وجود می‌آورد که اثرات بسیار بدی بر فرهنگ تغذیه عمومی و در نهایت بر سلامت جسمی مردم خواهد داشت چرا که اساسا برنج به عنوان قوت قالب از خواص غذایی کاملی برخوردار نیست و به دلیل حجم بالای مصرف روزانه در دست کم دو وعده، زمینه چاقی مفرط را به وجود می آورد.




نویسنده: فرنود حسنی - یکشنبه ٢٦ آبان ۱۳٩٢

با این جمله‌ها آشنا هستید:

…نداریم، لطفاً سوال نفرمایید.
از پذیرفتن بانوان بدحجاب معذوریم.
فروشی نیست.
توقف بیجا مانع کسب است.
تقاضای نسیه نفرمایید…

1395448_10151990997463007_1893756414_n
این ۵ جمله نمونه کوچکی از ده‌ها جمله منفی است که قطعا شما هنگام خرید و چرخ‌زدن در بازار و پاساژ و خیابان دست‌کم با یکی از آنها که روی شیشه یا در و دیوار مغازه‌ها خودنمایی می کنند مواجه شده‌اید.
جملاتی که اگر چه تکراری هستند اما همیشه و در اولین اثر ذوق خرید را در مشتری کور می کنند به گونه‌ای که مشتری عطای خرید سایر چیزها را از همان مغازه به لقایش می بخشد و سراغ مغازه‌ای دیگر می رود.
آیا منطق کاسبی را که به دلیل درخواست مکرر مشتریان عبوری از او در خصوص خرید یک کالای خاص به ستوه آمده است و دست بر قلم برده و جمله حکیمانه « فلان چیز را نداریم، لطفاً سوال نفرمایید. » را نوشته و روی شیشه چسبانده است صحیح می دانید؟

ساده‌ترین پیام تکرر درخواست مشتریان از مغازه‌دار در خصوص یک کالا این است که در آن حوالی چنین کالا یا خدمتی نیست و او عملاً یک بازار بالقوه را به راحتی از دست داده است. درحالی که دست کم می تواند به جای راندن مشتری و جلوگیری از ورودش به مغازه که ممکن است منجر به خرید کالاهای دیگری هم بشود کالاهای مشابهی را به او معرفی کند.

جمله معروف دیگر که البته شاید با توصیه و تاکید نهادهای ذیربط توسط مغازه‌دارها استفاده می شود «از پذیرفتن بانوان بدحجاب معذوریم» است که البته هیچ‌گاه مقیاس و معیاری برای آن معلوم نبوده که اساساً بدحجاب کیست و اکنون هم بنده قصد ورود به بحث ماهوی این مساله ندارم. اما در این خصوص نیز می توان واژه‌هایی زیباتر و مثبت‌تر را برگزید و با آن جایگزین کرد.

عبارت «فروشی نیست» جملۀ حکیمانه دیگری است که ممکن است در ویترین برخی مغازه‌ها با آن برخورد کرده باشید. تصور کنید کالایی چشم شما را به خود جلب کرده باشد و وقتی از نزدیک آن را مشاهده می کنید با برچسب فروشی نیست مواجه می شوید. عملی که در کمترین حالت موجبات بی احترامی به مشتری و وقت او را فرآهم می آورد و اساساً دلیل این کار برخی کاسب‌ها برایم روشن نیست که اگر فلان کالا فروشی نیست پس چرا به نمایش گذاشته‌ای و اگر قصد جلب مشتری با آن را داری که دیگر بدتر…

جمله قدیمی «توقف بی جا مانع کسب است» برای زمانی بود که مغازه‌ها کم بودند و بازار رقابت چنین سخت نبود. اما این روزها که شهرت هر چند کاذب یک مغازه در یک خیابان با تجمع مشتریان در مقابل آن حاصل می شود (نظیر آنچه در مورد ساندویچی دولپی و فری کثیف) این جمله دیگر محلی از اثر ندارد. در واقع این تجمع تهدید نیست بلکه امکانی است که باید فروشنده آن را برای خود تبدیل به فرصت کند و به آنهایی که تجمع بی‌جا کرده اند کالای بیشتری بفروشد و به آنهایی که از دور رد می شوند و شلوغی مغازه‌اش را می بینند پیامی مبنی بر معروفیت و شهرتش را ارسال کند.

«تقاضای نسیه نفرمایید…» هم جمله‌ای است که کاربرد آن توسط مغازه‌دار او را از امکان فروش کالا به یک بازار بالقوه و ارتقاء سهم بازار فروش محروم می کند.

این جمله‌ها و جمله‌هایی بسیار از این دست بیشتر در ساختار اقتصادی ایران دیده می شوند که از یک دکه روزنامه فروشی تا شرکت های بزرگ انواع آن قابل یافتن هستند. بررسی و تحلیل دقیق‌تر اینچنین جمله هایی و اثرات مخرب هر یک بر کسب و کار یک فروشگاه کار خیلی سختی نیست اما شاید لازم باشد همه ما در ساختار کسب و کار خود بازنگری کنیم و قطعاً اگر خوب بگردیم در میان متون مندرج در سایت‌ها و برشور‌ها و…نمونه‌هایی از این جمله‌ها را خواهیم یافت که با استفاده از آنها خودخواسته و بیشتر مواقع ناآگاهانه فروشگاه و شرکت خود را از سهم بازاری بزرگ تر و سودی بالاتر محروم کرده‌ایم.

لطفاً اگر مواردی از این دست را پیدا کردید و یا در ذهنتان خطور کرد زیر همین مطلب مطرح کنید و دیدگاه خود را نیز در مورد آن بیان کنید.




مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب