فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
7 روش ساده براي افزايش ترافيک سايت يا وبلاگ شما نویسنده: فرنود حسنی - چهارشنبه ۱٧ فروردین ۱۳۸٤

نوشته شده توسط: فرنود حسني         تماس با سردبير:Manager_ict@yahoo.com              تاريخ ارسال: ۲۱ فروردين 1384             

در دنياي گسترده وب سايت هاي اينترنتي و در حالي که در موضوعات گوناگون هزاران سايت مشغول به کار هستند مهمترين دغدغه مديران سايت ها جذب مخاطبان بيشتر براي  سايت مي باشد. در اينجا قصد داريم اشاره اي داشته باشيم به پنج روش بسيار ساده ولي موثر براي جذب مخاطب براي سايت يا وبلاگ

1-      نوشتن مقالات

نوشتن مقاله در موضوعاتي که به وب سايت شما مربوط مي شوند و انتشار دادن آنها از طرق مختلف يکي از روش هاي موثر براي جذب مخاطبان جديد است که از سه جنبه داراي اهميت است.

الف) افرادي که علاقه مند به مطالعه مقالات شما هستند براي دستيابي به مقالات بيشتر در موضوعاتي که شما به آنها پرداخته ايد بر روي لينک سايت شما که در ديگر سايت ها منتشر شده کليک مي کنند. اين کار براي سايت شما بازديد کننده هاي دائمي جديدي جمع خواهد کرد.

ب) در صورت گسترده شدن و توزيع مقالات شما در وب تعداد لينک هايي که به وبلاگ يا سايت شما ختم مي شوند بيشتر و بيشتر خواهد شد و در اثر همين کار موقعيت سايت شما در موتورهاي جستجو بيش از گذشته بالا خواهد رفت و در هنگام جستجو در رده هاي بالا قرار مي گيرد.

ج) با افزايش تعداد مقالات و در کل محتواي  مر بوط به ساختار کاري سايت شما ، حجم کلمات کليدي نيز خواه نا خواه افزايش پيدا مي کند و در نتيجه موتورهاي جستجو در محدوده بيشتري از کلمات نسبت به نمايش سايت شما عمل مي کنند و شما مي توانيد خوانندگان بيشتري را جذب کنيد.

براي ثبت مقالات سايت خود در دايرکتوري هاي مختلف مي توانيد به نشاني زير مراجعه کنيد.

http://www.homebiz-direct.com/articleWriting.html

2) انجمن هاي شبکه اي

تعداد بسيار زيادي انجمن هاي بحث و گفتگو در موضوعات مختلف در اينترنت وجود دارند و بيشتر آنها به کارران خود اجازه مي دهند اطلاعات مختلفي درباره خودشان در سايت ثبت کنند اين اطلاعات مي تواند شامل اطلاعات شغلي، آدرس وب سايت و حتي تبليغات باشد.

با استفاده از اين بستر ها و آشنايي و شرکت در مباحث حوزه کاري خود پاسخ سوالات مطرح شده توسط ديگران را ارائه کنيد و از اين طريق اعتمادي در ديگران نسبت به سطح آگاهي خود از موضوعات مختلف ايجاد کنيد و از آنها بخواهيد براي دريافت اطلاعات بيشتر از سايت شما بازديد کنند. البته اين کار را بايد با رعايت حال ديگران انجام دهيد و کار با ارزش خود را در حد يک اسپمر پايين نياوريد.

3)      تبادل لينک

تبادل لينک دو مزيت براي شما به همراه خواهد داشت.

اولاً، هرچه بيشتر به تبادل لينک با ساير سايت ها و وبلاگ هاي مختلف بپردازيد شانس بيشتري را براي ديگر افراد بوجود خواهيد آورد تا سايت شما را پيدا کنند.

ثانياً اين کار تاثير بسيار زيادي در بهبود موقعيت سايت شما در موتور هاي جستجو دارد. چرا که شانس شما را براي قرار گرفتن در موقعيت هاي بالايي و صفحات ابتدايي کاوش هاي کاربران بالا مي برد.

در زير به چند نکته مختلف در مورد تاثيرات تبادل لينک اشاره مي شود.

ü       با سايت هايي تبادل لينک کنيد که مطمئن هستيد براي خوانندگان شما جالب توجه هستند.

ü       به سايت هايي که بدون ترتيب و نظم خاصي باتعداد بسيار زيادي سايت  تبادل لينک کرده اند لينک ندهيد چرا که تاثيري در افزايش ترافيک سايت شما نخواهد داشت.

ü       لينک سايت خود را در دايرکتوري هاي مختلف به ثبت برسانيد.

ü       از نشاني زير براي يافتن دايرکتورهاي مختلف استفاده کنيد.

http://www.homebiz-direct.com/Link-Exchange-Resources.html

ü       با مديران سايت ها و وبلاگ هاي مختلف براي جلب نظر ايشان براي تبادل لينک از طريق ايميل وارد مذاکره شويد.

4)      امضاي پايين ايميل

يکي از بهترين و راحت ترين کارها براي جذب مخاطبان بيشتر براي وب سايت که بيشتر اوقات نيز فراموش مي شود استفاده از نشاني وب سايت در پاي ايميل هاي ارسالي است.

بسياري از ما در روز ايميل هاي مختلفي براي ديگران ارسال مي کنيم ولي در انتهاي نامه فقط به ذکر نام خود اقدام مي کنيم در حالي که مي توان در انتهاي نامه در جملاتي کوتاه وب سايت خود را معرفي و لينک آن را براي ورود در اختيار خوانندگان ايميل گذاشت.

مطمئن باشيد که اين کار در طول مدت زماني نتيجه مثبتي براي شما به همراه خواهد داشت.

5)مديريت حجم صفحات

يکي از ساده ترين راهکارهاي جذب مخاطب کنترل و مذيريت تک تک صفحات وب سايت است اجازه ندهيد زمان بازشدن صفحات سايت شما بسيار طولاني شود چرا که قطعاً بازديدکننده قيد مطالعه و بازديد از سايت شما را خواهد زد.

6)اطلاع رساني

شايد عده اي علي رغم تمايل به مطالعه سايت شما دقيقا از تاريخ به روز رساني آن آگاه نباشند و يا آدرس سايت شما را فراموش کرده باشند با اين تصور از ديگر روش هايي که مي تواند باعث افزايش و ثبات در تعداد بازديدکنندگان سايت شود تهيه يک ليست از ايميل خوانندگان ثابت و اطلاع رساني براي به روز شدن سايت است. اين کار را مي توان در ليست ياهو مسنجر، چت روم هاي مرتبط با سايت، ايميل، سايت هاي شبکه اي همچون اورکات و... انجام داد.

7) به روز رساني منظم

افراد براي  مراجعات بعدي به سايتي که براي بار اول نظر آنها را جلب کرده نيازمند محرک هاي مختلفي هستند يکي از مهمترين اين محرک ها براي تداوم ارتباط مخاطبان با سايت به روز رساني در فواصل زماني منظم و معقول است فواصل زماني را مي توان بر حسب نوع فعاليت سايت، ذائقه مخاطبان، و حجم مطالب تعيين کرد.

اميدوارم اين چند نکته که حاصل تجربيات شخصي من بوده مورد استفاده شما هم قرار بگيرد. حالا اگر مايل هستيد خوانندگان وبلاگ شما هم اين موارد را مطالعه کنند اين مطلب را در سايت يا ويلاگ خود قرار دهيد يا به من لينک دهيد                                                                                                                                        .

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب