نوشته شده توسط: فرنود حسنی            تماس با نویسنده:Manager_ict@yahoo.com         تاریخ ارسال:10 اردیبهشت 1384

 

حیطه وظایف و فعالیت هایی که امروزه برای واحدهای روابط عمومی الکترونیکی تعریف می شود سامل موارد مختلف و متعددی است که در حوزه های تبلیغات، بازاریابی، اطلاع رسانی، انتشاراتی و... انجام می پذیرد.

امروزه رسالتهای بازاریابی و روابط عمومی تا حدود زیادی به هم نزدیک شده اند به گونه ای که توسعه روابط عمومی الکترونیک بستر توسعه بازاریابی الکترونیکی را فراهم کرده است.

 

کارمندان و روابط عمومی الکترونیک

یکی از چالش های اساسی مدیران و سازمان در پیاده سازی موفقیت آمیز روابط عمومی الکترونیک چالش هایی است که آنها در مواجه با کارمندان پیش رو دارند. کارمندانی که به شیوه های سنتی عادت کرده اند و اکنون باید خود را با روش ها و ابزارهای جدیدی هماهنگ سازند . همانطور که می دانید هر روش و ابزار جدیدی با خود فرهنگ و نیازهای جدیدی به همراه دارد و برای مثمر ثمر واقع شدن در جریان اهداف و برنامه های سازمان ضروری است که فرهنگ برخورد و استفاده مناسب از تکنولوژی های جدید در میان کارمندان گسترش یابد این کار از طریق آموزش های متناوبی صورت می گیرد که فراخور زمان به کارمندان ارائه می شود.

تمام این کارها به دلیل نقش جدیدی است که انشان و تکنولوژی به عنوان مکمل یکدیگر پیدا کرده اند. گسترش فرهنگ تکنولوژی پذیری در میان کارمندان روابط عمومی باعث تعالی جایگاه سازمان در میان مردم شده و ذهنیت مثبتی از سازمان در آنها بر جای می گذارد. کارمندان روابط عمومی الکترونیک در پاسخگویی به نامه های الکترونیکی، نمابر ها، تلفن ها، اطلاع رسانی از طریق سایت سازمان و... نهاست سرعت و دقت را به خرج خواهند داد تا مراجعه کننده تمامی اطلاعات مورد نظرش را به دست آورد. در اختیار داشتن کارمندان علاقه مند و حرفه ای می تواند شما را در بهره برداری از قوه خلاقیت آنها یاری دهد.

 

روابط عمومی الکترونیک هویت مجازی سازمان

توسعه فناوری اطلاعات و دنیای وب عرصه های جدیدی را برای رقابت بین سازمان ها گشوده است. از این رو تمامی سازمان ها باید در دنیای مجازی به دنیال کسب اعتبار و هویت تازه ای باشند چرا که اصول و چهارچوب های کاری آن با دنیای واقعی متفاوت است.در صورت پر رنگ بودن نقش و هویت مجازی سازمان شما در عصر اطلاعات و ارتباطات وجود جایگاه سازمان نیز بالاتر و پر اهمیت تر خواهد شد. وِيژگی دنیای کسب و کار مجازی در این است که دست یابی به شهرت و هویت مطلوب ممکن است در طی چندین سال حاصل شود ولی از دست دادن اعتبار در عرض چند دقیقه صورت خواهد گرفت یکی از مهمترین دلایل اهمیت دست یابی به هویت معتبر مجازی برای سازمان عدم شناخت مردمی که در دنیای مجازی وب اقدام به خرید و معامله می کنند از سازمان شماست لذا باید از شیوه ها و ترفندهای موجود در جذب و جلب اطمینان و نظر ایشان به شرکت و ترغیب در جهت خرید اول و خریدهای بیشتر صورت گیرد.

روابط عمومی الکترونیک به عنوان اولین واحدی که مردم در دنیای مجازی به هنگام ارتباط با سازمان با آن برخورد می کنند می تواند نقش تعیین کننده و بسیار مهمی را در طراحی و ایجاد یک ذهنیت شایسته و مناسب حال سازمان به انجام برساند برای این کار ضروری است که مدیران ار تمام ظرفیتهای اطلاع رسانی و تبلیغی و ابزارهای تکنولوژيکی موجود برای طراحی و معرفی هویت جدید در دنیای مجازی استفاده کنند                                                                                                                                        .