فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
12 راه ساده براي طولاني تر کردن زمان حضور بازديدکنندگان در سايت نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٥ دی ۱۳۸٤

نوشته شده توسط: فرنود حسني                تاريخ ارسال:5 دي ماه 1384

بارها در مقاله هاي گذشته از وب سايت به عنوان فروشگاه الکترونيکي ياد کرده ام تا تداعي نزديکي با مفهوم فيزيکي فروشگاه در ذهن شما پيدا کند. شايد شما نيز تا به حال موضوع تمايل يا عدم تمايل براي صرف وقت جهت بازديد از يک فروشکاه را تجربه کرده باشيد. علت ايجاد رغبت يا تحريک براي ترک فروشگاه مي تواند شامل مسائل مختلفي باشد. به عنوان نمونه کيفيت کالاها، برخورد فروشنده، طراحي ظاهري و ... همه از مواردي هستند که مي تواند به حضور بيشتر مشتري در فروشگاه کمک کند. هر چه اين حضور طولاني تر و با آرامش بيشتري همراه باشد در نهايت به خريد منجر مي شود. اين ميل و رغبت در خريد مي تواند زمينه ساز مراجعه هاي بعدي مشتري به همان فروشگاه و انجام خريد هاي متعدد شود.

اين مسئله در مورد سايتهاي اينترنتي نيز صادق است يعني هرچه بازديدکنندگان زمان بيشتري را در سايت صرف کنند شما نيز زمان بيشتري را براي متقاعد کردن آنها به خريد کالاها يا خدمات خواهيد داشت. در واقع شما به عنوان يک مدير سايت بايد دليلي براي تامل و صرف وقت بيشتر از سوي بازديدکنندگان براي آنها فراهم کنيد. در ادامه به 12 راه ساده اما موثر طولاني کردن زمان خضور بازديدکننده در سايت به شما معرفي مي شود.

1-      مطالبي را در وب سايت خود ارائه کنيد که بازديدکنندگان در هيچ سايت يا نشريه مکتوب ديگري نتوانند آن را پيدا کنند. اين بدان معني است که توليد محتواي اختصاصي جزو مهمترين اصول براي جذب خوانندگان بيشتر و ترغيب آنها براي مطالعه مطالب از منبع اصلي است.

2-      به کاربران خود يادآوري کنيد که مي توانند بدون محدوديت از مطالب سايت شما پرينت تهيه کنند و در فاصله اين کار شما امکان داريد تبليغات و اطلاعات جذابي را در حاشيه مطالب و صفحه سايت به خوانننده نمايش دهيد. با اين کار باعث مي شويد خواننده ناخوداکاه نشاني سايت شما را نيز در کاغذ پرينت شده به هنگام مطالعه مشاهده کند و در نتيجه نام سايت خود را براي مراجعه هاي بعدي در ذهن او جا انداخته ايد.

3-      براي کاربران سايت خود امکانات رايگاني را در نظر بگيريد و از اين طريق از آنها بخواهيد با تکميل کردن فرم هاي کوتاهي اين امکانات را دريافت کنند اين موضوع مي تواند باعث طولاني تر شدن زمان حضور بازديدکننده در سايت شود.

4-      به کاربران سايت امکان دانلود نرم افزارهايي را به صورت رايگان و يا با محدوديت زماني بدهيد. در مدت زماني که آنها مشغول دانلود هستند ناگزير از مشاهده مطالب تبليغي صفحات مختلف سايت شما هستند.

5-      از سرعت مناسب بارگذاري صفحات وب سايت خود اطمينان حاصل کنيد. وقت براي کاربران بسيار ارزشمند است و آنها تمايلي براي تلف کردن بيهوده آن به هنگام بارگذاري طولاني سايت شما ندارند.

6-      مجموعه اطلاعات ارزشمند، کاربردي و زيادي را در حوزه تخصصي خود آماده کنيد و با ايجاد قابليت جستجو به کاربران خود اين امکان را بدهيد تا اطلاعاتي که ممکن است در آينده به آن ها نياز پيدا کنند در اختيار داشته باشند.

7-      خيلي صادقانه و بدون تکلف هماند ابتداي کار به کاربران خود بگوييد که چه پيشنهاد ها و امکاناتي در سايت شما براي انها فراهم است. مطمئن باشيد که در صورت گيج کردن مردم در مورد ماهيت کاري سايت و امکانات قابل استفاده آنها خيلي زود سايت شما را ترک مي کنند.

8-      محتواي سايت خود را حرفه اي و دقيق منتشر کنيد. کاربران در صورت مشاهده اشتباه هاي فراوان املايي و انشايي فراوان سايت شما را ترک خواهند کرد.

9-      خواندن متن هاي سايت را براي کاربران آسان کنيد. مردم دوست ندارند با مطالعه متن هاي ريز و خيلي روشن به چشم خود فشار بياورند.

10-   از تيتر ها و سو تيترها در صفحات سايت خود استفاده کنيد. چرا که باعث جلب توجه بازديدکنندگان خواهد شد. اين موضوع باعث ترغيب خواننده به مطالعه تمام مطالب مي شود.

11-   از به کاربردن مطالب طولاني، بسيار تخصصي و سطح پايين در صفحات سايت خود داري کنيد. هميشه سطح مناسبي را از نظر کمي و کيفي براي محتواي سايت در نظر بگيريد.

12-   قابليت شخصي سازي صفحات سايت را به کاربران بدهيد از اين طريق آنها احساس تملک بيشتري نسبت به سايت مي کنند و دفعات بيشتر و طولاتي تري را به بازديد از سايت اختصاص خواهند داد.

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب