فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
اصول نگارش در وب(قسمت اول) نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ٢٤ دی ۱۳۸٤

نوشته شده توسط: فرنود حسني                   تاريخ ارسال:24 دي ماه 1384

مقدمه:

نوشتن در وب با نوشتن در نشريات چاپي متفاوت است. مردم در وب به طريق ديگري مطالعه مي کنند. آنها با مرور اجمالي صفحه با سرعت به صفحه بعدي مي روند. کاربران وب کنش مدار هستند به اين معني که حرکت آنها در وب هدف دار است و تا حد زيادي به دنبال يافتن نکته و موضوع خاصي هستند و با اين هدف وارد سايت هاي مختلف مي شوند. بنابراين کلمه ها و متن هاي موجود در وب سايت بايد براي آنها کاربردي و جذاب باشد.

در اين مقاله با ده قانون براي نوشتن محتواي تاثيرگذار در وب آشنا خواهيم شد.

1-      خوانندگان خود را شناسايي کنيد.

نوشته هايي مي توانند تاثير گذار باشند که خوانندگان خود را بشناسند. هنگام نوشتن در وب بايد براي خوانندگان بنويسيد نه براي خود، توجه داشته باشيد که خوانندگان شما افراد خاصي با ويژگي هاي فکري و اخلاقي خاص خود هستند. بيشتر نوشته هاي تاثيرگذار به طرز زيرکانه اي بر روي نيازهاي گروه خاصي از خوانندگان شناخته شده ، تمرکز مي کنند. بررسي کنيد که خوانندگان سايت شما را چه کساني تشکيل مي دهند. مديران شرکت ها و سازمان ها، دانشجويان، کارشناسان و...

مانند خوانندگان خود فکر کنيد و نظر هاي آنها را نسبت به محتواي سايت از روش هاي مختلف جويا شويد و مورد بررسي قرار دهيد. خوانندگان خود را به 3 تا 5 گروه اصلي تقسيم بندي کنيد و براي هر يک برنامه ريزي کنيد.

2-      شيوه و روش مشخصي براي انتشار خود گزينش کنيد.

انتشار فرآيندي است براي  رساندن محتواي خوب به افراد مرتبط در زمان مناسب و با هزينه با ارزش و درست که حاصل تلاش و مطالعه و توجه زياد براي تهيه و تامين محتواست. سال ها پيش هنگامي که به سايت شرکت هاي هواپيمايي مراجعه مي کرديد با عکس هاي بزرگي از هواپيماها برخورد مي کرديد اما به مرور اين روش طراحي تغيير کرد و آنها براي تشويق کاربران امکانات جستجوي دقيق در پرواز ها، خريد بليط و همچنين برخي پيشنهادهاي خاص را به همراه محتوايي جذاب و گيرا با هدف ترغيب و تحريک کاربر به فعاليت در سايت ارائه کردند.

3-      محتوا را ساده و کوتاه انتخاب کنيد.

در تامين محتواي سايت هميشه يک نکته را به خاطر داشته باشيد خوانندگاني که به صورت اجمالي سايت را مطالعه مي کنند صبور نيستند. در ادامه چند نکته براي رعايت در طول نوشته هاي سايت ذکر مي شود.

الف-  عنوان ها: 8 يا کمتر از هشت کلمه باشند.

ب- جمله ها: 15 الي 20 کلمه را شامل شوند.

ج- پاراگراف ها: با 40 تا 70 کلمه شکل بگيرند.

د- کل متن: در حدود 500 کلمه باشد.

در نوشته هاي خود به مسائل غير واقعي و شخصي نپردازيد. نوشتن موثر به معناي خود نمايي نيست. منظور از آن قدرت برقراري ارتباط و ايجاد واکنش در خواننده است. ساده بنويسيد و هدف خاصي را دنبال کنيد.

4-      متن هايي را بنويسيد که مرتبا به روز مي شوند و کنش گرا هستند.

يکي از کلمه هاي بسيار قوي و موثر در ادبيات نگارشي سايت ها "شما" است. نوشته هاي خود را از ديدگاه و منظر خوانندگان بنويسيد. خوانندگان براي يافتن اطلاعات و يا انجام کاري به دنبال سايت ها مي گردند و اين محتواي سايت شماست که مي تواند به آنها آگاهي دهد که خدمات مورد نيازشان را مي توانند در سايت شما بيابند. بنابراين براي جذب مداوم و حضور هميشگي مخاطبان در سايت نوشته هاي بايد به روز شده و کنش گرا باشند. هر جمله اي بايد آنها را براي خريد، ثبت نام و يافتن راه حل مورد نظر هدايت نمايد.

 

5-      به برقراري لينک  در محتوا توجه داشته باشيد.

مفهوم اساسي وب ايجاد ارتباطات گسترده در محيط مجازي است. اين موضوع درباره نحوه مديريت محتوا در وب بسيار حياتي است. محتوا در وب بايد بر اساس طبقه بندي هاي مشخص و برقراري لينک به مفاهيم کلمه هاي موجود در وب همراه باشد. هرگز نبايد سايت يا صفحه اي از سايت را به بن بستي براي خوانندگان تبديل کرد. با ايجاد لينک هاي توضيحي و تشريحي مي توانيد مسير حرکت خوانندگان را در سايت بر اساس اطلاعات مورد نياز آنها مديريت کنيد و در اين بين اطلاعات مورد نظر خود را به صورت متن، تصوير و... در معرض ديد قرار دهيد.

 

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب