فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
داده کاوي آماري و مديريت بهينه وب سايت ها نویسنده: فرنود حسنی - چهارشنبه ٥ بهمن ۱۳۸٤

 

بهره گيري از گزارش ها و تحليل هاي آماري

در مديريت وب سايت ها

با رويکرد بازاريابي الکترونيکي

 

فرنود حسني

 

کلمات کليدي:

مديريت وب سايت- آمار- ابزارهاي آمارگيري- گزارش هاي آماري- داده کاوي

 

اشاره:

با توسعه فناوري هاي مبتني بر وب دنياي کسب و کار به شدت دچار تغيير و تحول شده است. روش ها و الگوهاي سنتي تجارت، کسب و کار، بازاريابي و در کل اقتصاد با تکنيک ها و ابزارهاي فناورانه درآميخته شده اند و  امکانات و فرصت هاي جديدي را براي توسعه فرايند هاي اقتصادي و بهينه سازي روند کارها فراهم کرده اند. دنياي وب و فناوري اينترنت  حوزه فعاليت سازمان ها و شرکت هاي کوچک و متوسط را گسترده کرده است و بازارهاي جديدي را به روي آنها گشوده است و از اين طريق فضاي رقابتي عادلانه تري را براي آنها فراهم کرده است تا همه شرکت هاي علاقه مند په پيشرفت بتوانند از اين سکوي پرش به بازارهاي جهاني وارد شوند. وب سايت ها به عنوان گلوگاه ارتباطي مابين صاحبان کسب و کار و مردم نقش بسيار زيادي در ايجاد و تقويت اين ارتباط دارند و لازم است که برنامه هاي مفيدي از طريق مديران سايت هاي براي اين امر در مظر گرفته شود.

کشور ما نيز در چند سال اخير از رشد چشمگير کمي و بعضاً کيفي سايت هاي اينترنتي بي نصيب نبوده است و تلاش هاي صورت گرفته از سوي سازمان ها و شرکت هاي دولتي و خصوصي منجر به ظهور سايت هاي بسياري شده است. با توجه به اين که مديريت وب سايت، موضوعي است که چالش اساسي در راه اندازي، نگهداري و توسعه هر سايتي که باهدف کسب و کار در اينترنت راه اندازي مي شود، بنابراين لازم است تا مديران سايت ها به تکنيک ها و ابزار مختلفي که در فرآيند جذب، حفظ و افزايش کاربران سايت نياز است کاملاً آشنا باشند و در برنامه ريزي هاي خود از آن بهره ببرند، تا از اين طريق زمينه ايجاد و افزايش درآمدهاي اقتصادي را براي سايت و سازمان فراهم نمايند.

 

مقدمه:

هر سايت اينترنتي بر اساس حجم فعاليت خود براي نگهداري به افراد مختلفي که آشنا به امور فني و اجرايي باشند نياز دارد. مدير سايت به عنوان شخصي که تنظيم کننده و هماهنگ کننده تمام اين افراد است بايد براي هر کدام از بخش هاي سايت از قبيل گرافيک، محتوا، امور فني، بازاريابي و... برنامه هاي مختلفي را تهيه و براي اجرا در اختيار همکاران خود قرار دهد. اين برنامه ها مي توانند شامل برنامه هاي روزانه، هفتگي و ماهانه باشند. تمامي اين برنامه ها در راستاي يک هدف کلي و نهايي به انجام مي رسند و آن هم بالا رفتن کارايي اقتصادي سايت است.

سايت ها زماني مي توانند خود را در سطح اقتصادي اطمينان بخشي قرار دهند که از بازديدکنندگان و کاربران و قابل توجهي برخوردار باشند. براي اين کار مدير سايت سعي مي کند مطالعه و تحقيق گسترده اي بر روي عوامل و ابزارهاي افزايش دهنده تعداد کاربران سايت انجام دهد و از اين طريق در واقع به مطالعه شرايط و موقعيت خود در بازار مجازي اينترنت مي پردازد. به عنوان مثال وي در مورد رنگ هاي به کار رفته در سايت، لوگو و ساير قطعات گرافيکي سايت، متن هاي به کار رفته و بسياري ديگر از مسائل مرتبط با سايت به بررسي و مطالعه مي پردازد.

يکي از روش ها و راهکارهايي که کمک بسيار زيادي براي بهتر شدن فرآيند مديريت وب سايت ها مي کند استفاده از گزارش ها و تحليل هاي آماري است. مديران سايت ها و مديران بازايابي شرکت ها با استفاده از گزارش هاي به دست آمده از فعاليت سايت اينترنتي مي توانند شناخت خوبي از موقعيت و تاثير فعاليت هاي خود پيدا کنند و از اين طريق نقاط ضعف و قوت سايت را به راحتي شناسايي و براي حل و تقويت آنها تغييرات لازم را  در سايت اعمال نمايند و به برنامه هاي آينده و حتي استراتژي هاي سايت جهت ببخشند.

 

 

متن کامل اين مقاله را  در شماره بهمن ماه ماهنامه عصر فناوري اطلاعات منتشر کرده ام. علاقه مندان مي توانند براي مطالعه به مجله مراجعه نمايند.

 

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب