فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
کارگاه تخصصی "جنبه های الگوریتمی و اقتصادی، سیستم های شبکه ای و اینترنتی نویسنده: فرنود حسنی - چهارشنبه ٢۳ فروردین ۱۳۸٥

 

پژوهشکده میکروالکترونیک ایران برگزار مي کند:

اولین کارگاه تخصصی "جنبه های الگوریتمی و اقتصادی، سیستم های شبکه ای و اینترنتی
(
Algorithmic and Economic aspects of networking systems and the Internet)"
 

اين کارگاه در تاریخ 13 اردیبهشت ماه سال جاری، ویژه متخصصین، مدیران فنی وکارشناسان صنعت، اساتید دانشگاهها و کارشناسان ارشد و دانشجویان دکتری برگزار می­گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.merdci.com مراجعه فرمایید.

ü       رئوس مطالب :

1)      طراحی الگوریتم ها    (Algorithms Design)

2)      تجارت الکترونیک   ((E-Commerce

3)      نظریه بازیها    (Game Theory)

ü       سخنران کارگاه:

دکتر سید وهاب میررکنی (دکتری علوم کامپیوترـ از دانشگاه MIT)

محقق Postdoctoral دانشگاه MIT ، دارنده بیش از 30 مقاله در کنفرانسها و مجله های علمی معتبر جهانی و دارای سابقه تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی Microsoft، T.J.WATSON ، laboratories- Bell ، شرکت IBM و Amazon.com 

ü       مکان کارگاه: دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده برق، تالار کهربا

ü       هزینه شرکت در این کارگاه به شرح ذیل می­باشد:

به ازای هر نفر: 500.000 ریال

به ازای شرکت 3 نفر از اعضای یک مجموعه: هر نفر 450.000 ریال

به ازای شرکت بیش از4 نفر از اعضای یک مجموعه: هر نفر 400.000 ریال

اعضای محترم هیات علمی از تخفیف 20%  برخوردار می­باشند.

آدرس:  تهران- اميرآبادشمالي – خيابان شانزدهم (فرش مقدم)-دست راست ، انتهاي فجر يك – كوچه بيست و سوم – پلاك3

تلفن : 8-88630307 آقای میررکنی    فاکس:88639168   همراه: 5236479-0912                 education@merdci.com  Email:

 

 

معرفي پژوهشکده ميکرو الکترونيک ايران

پژوهشکده میکروالکترونیک ایران یک نهاد تحقیق و توسعه (R&D) و تجاری سازی است که در حوزه صنایع میکروالکترونیک، نانوالکترونیک و سیستم های الکترونیکی فعالیت دارد. این پژوهشکده که تابع سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران می باشد، براساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری تاسیس شده است و در مدت زمان کوتاهی که به فعالیت مشغول بوده موفق شده است تا برای نخستین بار در کشور زنجیره ارزش و چرخه نوآوری از ایده تا محصول و تجاری سازی را ، در ارتباط با پنج محصول میکروالکترونیک محقق سازد. عملیات طراحی کلیه محصولات زیر از ابتدا تا انتها در پژوهشکده صورت گرفته و ساخت آن توسط سازندگان معتبر تراشه الکترونیکی[1] انجام شده است.

محصولات تراشه های الکترونیکی طراحی و تجاری شده توسط پژوهشکده عبارت است از:

1-      تراشه سیم کارت تلفن همراه GSM  و فروش آن به شرکت مخابرات ایران  (برنده مناقصه).

2-      تراشه CODEC برای خطوط مخابراتی صوتی (PCM CODEC) و فروش آن به شرکت مخابرات ایران.

3-      تراشه وکنتور هوشمند چند تعرفه (Multi-tariff Smart Power Meter)  و فروش آن به توانیر.

4-      تراشه کنترلر پروتکل HDLC (HDLC Protocol Controller) و فروش آن به شرکت پارستل.

5-      تراشه کارت هوشمند بانکی  (Smart Card) و فروش آن به بانک سپه (برنده مناقصه).

کلیه محصولات فوق توسط مهندسین نخبه و در داخل کشور علیرغم محدودیت های شدید بین المللی (به لحاظ تحریم کامل ایران در طراحی و تولید تراشه) طراحی شده و پس از ساخت و تست به بازار عرضه شده است.  علاوه بر کیفیت مشابه با محصولات بزرگترین شرکتهای طراحی تراشه در دنیا، کلیه محصولات فوق به لحاظ هزینه طراحی و قیمت فروش مزیتی قابل توجه را نسبت به محصولات مشابه در بازارهای جهانی دارا می باشد.  تراشه های فوق در قالب محصول نهایی، همراه با طراحی سخت افزار، طراحی نرم افزار، طراحی سیستم عامل و طراحی برد(Board)  الکترونیکی و سیستم، از طریق شرکت عماد که بنیانگذار آن نیز رئیس پژوهشکده می باشد تجاری شده است.  در حال حاضر استراتژی پژوهشکده ، مبتنی بر تجاری سازی محصولات خود از طریق تاسیس شرکتهای کاملاٌ خصوصی می باشد.

شایان ذکر است که این مجموعه تنها نهادی است که توانسته است در کشور محصول  میکروالکترونیک و IC   به نام خود داشته باشد.

باتوجه به نقش عمده و فزاینده ای که صنایع پیشرفته به خصوص صنعت مادر میکروالکترونیک و نانوالکترونیک در اقتصاد جهانی دارد، پژوهشکده بعنوان مرکز ثقل تحقیق، توسعه و تجاری سازی می تواند در درازمدت سرمایه گرانبهایی برای کشور به حساب آید و نقشی عمده را در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.  در حال  حاضر تجارت جهانی تراشه های میکروالکترونیک بالغ بر 200 میلیارد دلار در سال می باشد که ایران فعلاً هیچ سهمــــی از آن را ندارد و در صورت سرمایه گذاری مناسب و توجه مسئولین ارشد صنعت به این فن آوری، ایران می تواند حداقل بین 1 تا 5 درصد از این بازار را از آن خود سازد.

علاوه بر طراحی و تجاری سازی تراشه های میکروالکترونیک، پژوهشکده طبق اساسنامه خود رسالتی ملی را در زمینه های زیر عهده دار است:

1) ارتقاء دانش و فن آوری در زمینه میکروالکترویک از طریق تاسیس و اداره یک مرکز تعالی و تربیت نیروی انسانی در این زمینه.

2)     آغاز به فعالیت در پیشرفته ترین مرزهای فن آوری مانند نانوالکترونیک از طریق تجهیز آزمایشگاه نانوالکترونیک و برقراری ارتباط با موسسات معتبر پژوهشی در خارج و تربیت نیروی انسانی در این زمینه.

3)     برقراری ارتباط دائم و فعالانه با سازندگان محصولات صنعتی در کشور (نظیر سازندگان تجهیزات مخابراتی، صنایع خودرو و نظائر آن) به منظور بررسی و برآوردن نیازهای آنان به محصولات میکروالکترونیک. وجود ارتباط استراتژیک تجاری بین پژوهشکده و شرکتهای اصلی خودروسازی که وابسته به سازمان گسترش می باشند هم موجب ارتقاء و رقابتی شدن صنعت خودرو خواهد گردید و هم بازار و تجارت وسیعی برای صنعت نوپای میکروالکترونیک در کشور ایجاد خواهد کرد. 

4)     راه اندازی شرکت های نوپا در میکروالکترونیک و سیستم های الکترونیکـــــی به منظـــــور تامین نیازهای صنایع داخلی با دورنمــــــای تسخیر بازارهای خارج. در این زمینه پژوهشکده بعنوان یک سرمایه گذار ریسک پذیر (Venture Capitalist) پلی واسط بین نهادهای بودجه گذار دولتی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان گسترش از یک طرف و بخش خصوصی و کار آفرینان از طرف دیگر عمل می نماید.

       در حال حاضر، پژوهشکده براساس مصوبه هیئت امناء و برنامه استراتژیک خود دارای 6 گروه پژوهشی به شرح زیر است که همگی (به استثناء گروه نانوالکترونیک) محصول محور هستند.

 

1)       گروه الکترونیک خودرو.  قابلیت تجاری این گروه باتوجه به تولید سالانه 800 هزار خودرو در کشور 240 میلیارد تومان در سال است.

2)       گروه کارت هوشمند.  قابلیت تجاری این گروه باتوجه به مطالعات انجام شده فقط برای بازار داخلی حدود  1000 میلیارد تومان در سال است.

3)       گروه سیستم های مخابراتی.  فعالیت این گروه در زمینه ارائه راه حل های سیستمی داخل تراشه یا System-on-a-Chip در زمینه مخابرات است.

4)       گروه DSP و طراحی تراشه های دیجیتال.

5)       گروه نانوالکترونیک.

6)       گروه IT&ICT

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب