فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان - بخش اول نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ٢۳ خرداد ۱۳۸۳

به قلم فرنود حسنی

 

تحولات و پیشرفتهای شگرفی که در دنیای تجارت بوجود آمده تاثیرات عمیقی بر روند توسعه و مدیریت برنامه های تجاری سازمان ها می گذارد. سازمان ها و مدیران پیشرو همواره به دنبال مطاله،  کشف و گزینش شیوه های نوین مدیریت بر بازار هستند. زیرا آنها همیشه به وجود رقبایی متفکر و قوی اعتقاد دارند. از این رو تمام تلاش و برنامه ها و ظرفیتهای سازمان خود را معطوف به شناسایی ضعفهای خود و قوتهای رقبا می کنند. تا بتوانند در عرصه پیچیده رقابت های تجاری بازارهای بیشتری را از آن خود کنند و درصد بالاتری از مشتریان را جذب نمایند.

با پیشرفتهای حاصل شده در علوم مختلف مدیران و سازمان ها دیگر به مانند گذشته محدود به استفاده و تجربه شیوه های سنتی نیستند.آنها می توانند تاثیرات تمامی عوامل موثر در جذب و یا دفع مشتریان و موفقیت سازمان را در عرصه تجارت شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهند.

امروزه این عوامل و علوم به قدری در هم پیچیده و برهم اثر گذارند که تمام کارشناسان مدیریت به طور مثال بر حضور یک روانشناس اجتماعی در ساختار سازمان های که ارتباطات تنگاتنگی با مردم به عنوان مشتری دارد تاکید می ورزند تا وی بتواند با استفاده از شناختی  که نسبت به محیط و مشتری پیدا می کند روش های تقویت انگیزش را در مشتریان طراحی و پیاده سازی نماید.

یا سازمان پویا همیشه به دنبال روشهای جدیدی است که بتواند:

1) در استفاده از آن روش ها نسبت به رقبا پیشی بگیرد

2)بتواند در ارئه خدمات کاهش هزینه داشته باشد.

3)به درامد سازمان بیافزاید.

4) خدمات و کالاها را به شیوه هایی مطلوبتر و سریعتر به مشتریان ارئه دهد.

5)مشتریان خود را در دوبعد کمی و کیفی افزایش دهد.

برای دستیابی به این اهداف و همچنین قرار گرفتن در موقعیت های مناسب پرورش خلاقیت بهترین و گسترده ترین ابزاری که در عصر حاضر در اختیار مدیران سازمان هاست چیزی جز پدیدهICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) نیست.

کارشناسان بر این عقیده اند که بعد از انقلاب صنعتی مهمتری تحولی که در دنیای تجارت بروز پبدا کرده اینترنت است. تاثیر ICT بر مدیریت بازار چنان گسترده و فراگیر است که به جرات می توان ادعا کرد که شیوه برخورد و چگونگی استفاده از آن می تواند تعیین کننده شکست یا پیروزی سازمان های باشد. برای موفقیت در تجارت نوین(E-Commerce) همه نیروهای یک سازمان بایستی با اثرات و نتایج این مهم آشنا شوند و به نقش آن در موفقیت شخصی و سازمانی ایمان پیدا کنند.

مدیران موفق با مطالعه در ساختار سازمان و با شناخت کامل از ظرفیتهای سازمان خود روش ها و برنامه هایی مبتنی بر بسترهای ICT طراحی و به اجرا می گذارند.

حال ببینیم هدف از استفاده از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در مدیریت بر بازارهای تجاری پیست؟

بدون شک تضمین کننده حیات و بقا هر شرکت و سازمانی چرخه اقتصادی آن مجموعه می باشد و این چرخه اقتصادی میسر نخواهد بور مگر با حضور و نقش افرادی به نام مشتری که در و اقع مدیریت بازار در صدد است با استفاده از بهترین و جدیدترین مکانیزم های علمی و عملی جذب و تشویق لازم را برای مشتری اعمال کندانتظار مدیران بازاریابی از پدیده ICT چیزی جز این نیست که بتواند خواسته های به حق مشترینشان را با کیفیت بهتر و با سرعت بیشتر رفع کند.

مشتری می خواهد بهترین کالا و خدمات را با کمترین هزینه ممکن و ظرف کوتاهترین زمان دریافت کند. در این بین نباید فراموش کرد مدیری موفق است که ضمن حفظ خواسته های مشتریان نیم نگاهی به مشترین جدید و بازارهای تازه داشته  باشد.

بنابراین مدیر پیشرو سعی می کند با استفاده از ابزارهایICT نسبت به خلق و دست یافتن به بازارهای جدید اقدام کند و ضمن اینکه بر کمیت مشتریانش می افزاید باعث افزایش کیفی مشتریان نیز بشود.

ادامه دارد....

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب