هرقدر بازديد کننده وب سايت زمان بيشتری برای بازديد از وب سايت صرف کند احتمال خريد خدمات و يا کالا توسط آنها افزايش می يابد. پس وظيفه طراح وب سايت اين است که استفاده از وب سايت را برای بازديد کننده آسان و دلپذيرتر نمايد تا بازديده کننده خسته نشده و همچنان به گشت و گذار در سايت بپردازد. در اين زمينه توجه به موارد مطرح شده زير می تواند موفقيت شما را افزايش دهد:

 

  • استفاده مناسب از رنگ ها در فونت و پس زمينه که موجب خستگی چشم نشود
    برخی از وبلاگ نويسان آماتور از رنگ سياه به عنوان
    رنگ پس زمينه و از رنگهای روشن زرد يا سرخ به عنوان رنگ منتخب فونت استفاده می کنند.
     

·         استفاده از کدهای ساده ای که پرکردن فرم ها را برای کاربران ساده تر کرده و تنها با فشار کليد tab کاربر می تواند به آبجکت ديگری فوکوس کند و نيازی به استفاده از ماوس نباشد. برای مثال کد زير:
 

<body onfiltered="setfocus()">
    <form>
    <input type="text" name="field" size="30">
    <input type="text" name="field1" size="30">
    <input type="text" name="field2" size="30">
    <input type="text" name="field3" size="30">
    <input type="text" name="field4" size="30">
    </form>
</body>

·         کمترین استفاده از گرافیک و ایجاد صفحات سبک جهت لود سریع
تصور کنید هربار صفحه جدیدی باز می کنید بازدید کننده مجبور باشد چند ثانیه برای لود صفحه منتظر باشد. استفاده از تصاویر باید در جهت انتقال مفهوم باشد و استفاده از تصاویر نامرتبط تنها صفحات را پرحجم و بازدید کننده را گیج می کند.
 

·         محتوای مفید و کافی
بازدید کننده باید اطلاعت مورد نیاز خود را سریعا یافته و بهره مند گردد مگر نه به زودی مایوس شده و وب سایت را ترک خواهد کرد.
 

·         عدم استفاده از اسکریپت ها مگر در صورت لزوم
اصولا استفاده از اسکریپت ها برای حل مشکلات و بهبود صفحات وب به کارگرفته می شوند و اگر نیازی به استفاده از آنها حس نشود طراح مجبور به استفاده از آنها نیست. طراحان آماتور با استفاده از انواع اسکریپت ها تنها مایل به نشان دادن توانایی ها خود در نوشتن اسکریپت ها هستند تا دستیابی به هدف وب سایت.
 

·         استفاده از یک فرمت و ساختار مناسب و پاراگراف بندی برای متن
مطالعه متن طولانی و بدون پاراگراف بندی صحیح نه تنها مشکل است بلکه خواننده برای یافتن نکات مورد نظر خود باید زمان زیادی را صرف پویش متن کند و چه بسا از مطالعه آن صرف نظر کرده و کلید
close را کلیک کند.
عرض متن شما باید بیش از دو سوم عرض صفحه نباشد تا خواننده پس از پایان سطر دنبال سطر بعدی نگردد.
 

·          نقشه سایت
همیشه یک صفحه را به عنوان نقشه سایت در نظر گرفته و آن را با سادگی تمام طراحی کنید. معمولا در وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند کاربران برای یافتن مطالب مورد نظر خویش زمان زیادی صرف می کنند و گاهی نیز آن را پیدا نکرده وب سایت را ترک میکنند. در ضمن موتورهای جستجو برای وب سایت هایی که از نقشه سایت استفاده می کنند امتیاز ویژه ای قائل می شوند.
 

·         استفاده از عنوان اجباری است
از عنوان
(<title> this is title</title>) مناسب جهت معرفی موضع صفحه استفاده کنید تا بازدید کننده به یک نگاه موضع صفحه را دریافته و سردرگم نشود. ضمنا این مورد نیز برای موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارد.
 

·         برای برگشت از صفحات فرعی به صفحه اصلی از کد جاواسکریپت back استفاده ننمایید
شاید بازدید کننده شما توسط موتورهای جستجو به یکی از صفحات فرعی وب سایت شما وارد شده است. لازم است در تمامی صفحات لینکی به صفحه اول و صفحات سطح بالا وجود داشته باشد.
 

·         برای معرفی شرکت تنها به نکات اصلی اشاره کنید
مشتری شما معمولا حوصله مطالعه سیر تاریخی پیشرفت شرکت شما را ندارد ولی اگر باز اصرار دارید توضیحات بیشتر را در صفحه دیگری ارئه نمایید.
 

سهولت تماس مشتری با شما
روشهای متفاوتی را برای تماس مشتری معرفی نمایید. آدرس پست معمولی و الکترونیکی- شمار تلفن، فکس و پیامگیر- و یک فرم جهت ارسال میل تا کاربر نیازی به ورود به میل باکس و صرف زمان بیشتر  برای ارسال پیغام برای شما نداشته باشد.

منبع:ماکرومديا ايکس