فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
7 گام اساسي براي موفقيت برنامه‌ها در روابط عمومي نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ٦ خرداد ۱۳۸٥


تثبيت نقش ويژه روابط عمومي در سازمان، تعيين اهداف، مشخص كردن نيازها و علايق مخاطبان، تعيين پيام‌ها، تدوين استراتژي اطلاع‌رساني، مطابقت برنامه‌ها با جدول زمانبندي شده يا شرايط مردم، تدوين برنامه مكتوب و زمان‌بندي شده، گام‌هاي اساسي در موفقيت برنامه‌هاي روابط عمومي هستند. به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بلاگر "برنامه‌ريزي روابط عمومي" به نشاني http://shokri.eprsoft.com  در نوشتاري با عنوان "برنامه‌ريزي در يك روابط عمومي كارآمد" به 7 گام اساسي براي موفقيت برنامه‌هاي يك روابط عمومي اشاره كرده است. اين نوشته را در ادامه مي‌خوانيد: برنامه‌هاي روابط عمومي زماني با موفقيت روبرو مي شود كه 7 گام اساسي را طي كند. برخي از گام‌ها اساسي هستند و بايد حتما مورد توجه قرار گيرند برخي نيز زياد مهم نيستند. اين گام‌ها به شرح ذيل معرفي ميشوند:

* تثبيت نقش ويژه روابط عمومي در سازمان
اين مرحله، اساسي‌ترين و بديهي‌ترين مرحله در
فرآيند اطلاع رساني موفق است. هدايت و مديريت افكار عمومي بايستي به عنوان يكي از كاركردهاي اساسي به روابط عمومي سپرده شود. روابط عمومي بايستي از موقعيت مناسب حرفه‌اي برخوردار شود و همان جايگاهي را كه نشريات و روزنامه‌ها و روابط‌عمومي سازماني در توسعه ايفا مي‌كنند داشته باشد. لذا در برنامه‌هاي توسعه مورد توجه ويژه قرار گيرد. اعضاي روابط عمومي بايستي از مهارت‌هاي ارتباطات و انگيزه لازم برخوردار باشند.

* تعيين اهداف روابط عمومي
به چه نتيجه‌اي مي‌خواهيد برسيد؟ اهداف سازماني
شما چيست؟ اهداف روابط عمومي چيست؟ انتخاب با شماست. شما مي‌توانيد اهدافتان را هرچقدر كه مي‌خواهيد آرماني در نظر بگيريد. كليد ارايه كار شما در يك مسووليت حفظ شور و نشاط و انگيزه بالا است. در اهداف خود اغراق نكنيد، زيرا بزرگ‌نمايي در اهداف باعث مي‌شود ريشه‌هاي تعهد و انگيزه خشك شود و انرژي مثبتي كه جهت دستيابي به اهداف آرماني در حين كار ايجاد مي شود به راحتي از بين برود.
بهترين روش براي مشخص كردن اهداف روابط عمومي
برگزاري جلسات طوفان فكري است. نظرات اعضا جلسه بر روي تخته فهرست شوند. جلسات طوفان فكري به روابط عمومي اين امكان را مي‌دهد كه اهداف خود را مطابق با نظرات تمام اعضا تطابق دهد و در جهت توسعه اهداف متناسب با سليقه‌هاي گوناگون گام بردارد.

* مشخص كردن نيازها و علايق مخاطبان
سازمان شما علاقمند است پيام‌هاي آن به دست چه
كساني برسد؟ جواب اين سوال در سازمان‌هاي مختلف تفاوت مي‌كند. اما آنچه مهم است علايق و نيازهاي كاركنان در سازمان، مخاطبان بالقوه، جامعه نيازمند به اطلاعات علمي كتابخانه‌اي، دانشگاهيان، انجمن‌هاي صنفي و تشكل‌هاي حرفه‌اي مرتبط با سازمان و رسانه‌هاي گروهي از جمله مخاطبان هستند كه اهداف، نيازها و علايق آنها در ارتباط با سازمان بايستي مشخص شود.

* تعيين پيام‌هاي روابط عمومي
پيام شما چيست؟ شما مي خواهيد چه چيزي را به
مخاطبان خود بفهمانيد؟ در هر حال پيام‌ها در موقعيت‌ها و سازمان‌هاي مختلف با هم تفاوت دارند.

* تدوين استراتژي اطلاع‌رساني
استراتژي‌ها و راهبردها، عنصر كليدي برنامه شما
هستند. استراتژي‌ها شما را در يافتن علايق مخاطبان شما و انتقال پيام به آن‌ها كمك مي‌كند. به نحوي كه اساس برنامه روابط عمومي به شمار مي‌رود. به طور خلاصه مي‌توان فهرستي از استراتژي‌هاي يك برنامه روابط عمومي را به شرح ذيل برشمرد:

الف) توسعه‌ي مستمر اطلاعات روابط عمومي
ب) استفاده از طيف گسترده رسانه‌هاي گروهي براي انتقال پيام
ج) تبليغ و ترفيع موقعيت سازمان به عنوان يك منبع
سازمان مفيد اجتماعي و مسووليت پذير در جامعه د) برقراري و توسعه ارتباط با رسانه‌ها
ه) معرفي جايگاه و موقعيت سازمان به عنوان يكي از
... (متناسب با سازمان مربوطه تفاوت دارد)
و) هماهنگي بيشتر با ساير اعضاي کليدي سازمان


* مطابقت برنامه‌ها با جدول زمانبندي شده يا شرايط مردم
براي ايفاي نقش موثر به عنوان يك روابط عمومي
متعهد، شما بايد بدانيد كه در واحدتان چه چيزي مايه‌ي رضايتمندي است؟ هنگام صحبت كردن از جايگاه روابط عمومي، اغلب از اين موضوع گله‌مندند كه من نمي دانستم اين رويداد برنامه‌ريزي شده بود! دو اشتباه بزرگ كه در برنامه‌ريزي‌هاي روابط عمومي‌ها به چشم مي‌خورد اين است كه نمي‌دانند چگونه مسووليت‌هاي محول شده، برنامه‌ريزي شده است و ديگر اينكه وقت زيادي جهت اجراي برنامه‌هاي در اختيار ندارند. مدير روابط عمومي جهت دستيابي به موفقيت در برنامه‌هاي اطلاع رساني بايستي در برقراري ارتباط موفق باشد. بررسي، پرس‌و‌جو و تحقيق كند. شما نيز بايد بدانيد چه چيزي برنامهريزي شده و چه رويدادهايي در انتظار است. بعد از اينكه اطلاعات لازم را كسب كرديد، بايستي اعتبار و قابليت لازم را براي دسترسي به اطلاعاتي كه مورد نياز عمليات شماست ايجاد كنيد. در جهت كسب اعتبار و احترام براي روابط عمومي همراه با تمامي موقعيت‌ها و امتيازاتي كه مي‌تواند به آن دست پيدا كند، كوشا باشيد. شما بايد در پي گسترش حرفهاي جايگاه روابط عمومي باشيد، تا جايي كه همه بگويند: ما به كمك شما جهت ارتقا موقعيت و اعتبار فلان طرح يا پروژه نيازمنديم. چنين موقعيتي زماني محقق ميشود كه هيئت مديره و مقامات ارشد سازمان، خود را در قبال روابط‌عمومي متعهد بدانند.

* تدوين برنامه مكتوب و زمان‌بندي شده
يك برنامه مكتوب با يك جدول زمانبندي شده تكميل
ميشود. بهترين برنامهها، برنامههاي سالانه هستند كه به شما به طور موثري محدوديت‌ها را نشان ميدهند.

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب