فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان - بخش دوم نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٢٥ خرداد ۱۳۸۳

مدیریت بازاریابی الکترونیکی سعی دارد با تلفیق مکانیزم های اطلاعاتی و ارتباطی مطلوب ترین خدمات مورد نیاز مشتری را گزینش کند و در اختیار وی قرار دهد به گونه ای که مشتری احساس کند با یک سازمان پویا در حال ارتباط است. نباید فراموش کرد که در شیوه های نوین بازاریابی و تجارت نیز اصل و حکم اول برای مدیران توجه به مسئله مشتری مداری است.

پیش زمینه لازم برای موفقیت مدیرانی که تا کنون به شیوه های سنتی در امر تجارت و بازاریابی فعال بوده اند. کسب دانش و آگاهی لازم در مورد ابزارهای مختلف(ICTs ) می باشد. همانطور که قبلاً هم اشاره شد اینترنت به عنوان مهمترین و اثر گذارترین شاخص های دنیای ICT مطرح می باشد.لذا بهبررسی نقش و تاثیرات این ابزار ارتباطی مناسب در امر مدیریت بازار می پردازیم.

بسیاری از کارشناسان برجسته مدیریت ددو دهه آینده را عرصه ظهور شرکتها و سازمان های مجازی عنوان کرده اند. شرکتهایی که از نظر فیزیکی و جود خارجی ندارند ولی به رقابت در عرصه های تجاری می پردازند.آنهادر بستر مجازی اینترنت هویت پیدا می کنند و مدیریت مشوند و خدمات ارئه میدهند. البته نمونه اینگونه شرکتها هماکنون نیز یافت می شود اما نه به صورت کاملاً مجازی.

در این جا این سوال پیش می اید که اینترنت چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد و چه لزومی بر استفاده از آن برای ما وجود دارد؟

شبکه جهانی اینترنت بازرهای جدیدی را به روی سازمان شما خواهد گشود در واقع این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید محصولات سازمان خود را در بازارهای جهانی به فروش بگذارید و از همه مهمتر مقایسه مناسبی از سطح کمی و کیفی محصولات خود در مقابل رقبا داشته باشید.

فراموش نکنید همیشه مدیرانی موفق هستند که ضمن تحقیق و جستجو روشهایی را انتخاب می کنند که موجب تسریع و تسهیل در امور مربوط به فروش کالاو عرضه خدمات و ارتباط با مشتریان می شود.

یکی از و یزگیهای مثیت و مفید اینترنت این است مه تمامی سازمان ها می توانند با هزینه ای کم از امکانات و شرایط مساوی برای حضور در یک بازار جهانی و بزرگ و البته به شدت رقابتی را داشته باشند.

مدیریت بازار در دنیای مجازی موجب کاهش هزینه های سازمان شما خواهد شد. این هزینه های می تواند شامل هزینه های برقراری ارتباطات، جمع آوری اطلاعات، تحقیقات و امارگیری و حتی سفرها باشد. شما با حضور در بازارهای اینترنتی به مشتریان خود قدرت و امکانات گسترده ای می دهید تا ضمن بررسی دقیق قدرت انتخاب خود را بالا ببرد و اگر شما خدمات مطلوب او را ارائه دهید قطعاً شما مورد گزینش قرار خواهید گرفت.

از یاد نبرید که سه اصل مطلوب مشتری چه چیزهایی بودند. شما اگر در یک و یا هر سه این اصول موفق باشید برنده نهایی خواهید بود.

1)      مشتری بهترین خدمات را از جنبه کیفی و کمی می خواهد

2)       مشتری می خواهد حداقل هزینه ممکن را صرف کند

3)      مشتری می خواهد کالا و خدمات را در کوتاهترین زمان در اختیار داشته باشد.

اینترنت به شما انکان می دهد تمامی این سه خواسته مشتریان خود را اجابت کنید. شما با گزینش اینترنت به عنوان بستر خدمات رسانی مناسب به مشتریان می توانید باعث افزایش کیفی و کمی در خدمات خود به مشتریان شوید. ضمن اینکه چون هزینه های شما با استفاده از ابزارهای ارتباطی واطلاعاتی کاهش یافته در نتیجه کالا یا خدمات خود را با قیمت مناسبتری به مشتری ارئه می کنید و این مسئله می تواند در حذف رقبا کمک عمده ای به شما بکند.

شاید به اعقاد بسیاری خواسته سوم مشتری از سازمان کم اهمیت ترین درخواست باشد که برعکس گاهی اوقات مهترین و حیاتی ترین اصل در امر مشتری مداری خواهد بود. در مدیریت بازر به شیوه های سنتی برای انتقال کالا از سازمان تا مشتری زمان و هزینه های زیادی صرف می شود. اما در شیوه های مبتنی برICT به دلیل نزدیکی فوق العاده بین مشتری و سازمان شما قادر خواهید بود کالای خود را بدون هیچ واسطه ای و در کوتاهترین زمان از دریافت سفارش در اختیار مشتری قرار دهید.

ادامه دارد....

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب