فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
اهواز و موقعيت استراتژيک براي توسعه تجارت الکترونيک نویسنده: فرنود حسنی - چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸٥

خوزستان یا «شکرستان» از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و قابلیت‌های سرشاری در این زمینه داشته که تاریخ، گواه صادقی بر این مدعاست. شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان است و از نظر جغرافیایی در21 درجه و 20 دقیقه عرض شمالی و 48 درجه و40 دقیقه طول شرقی قرار گرفته است و در بخش جلگه ای به ارتفاع 18 متر از سطح دریا واقع می باشد . مساحت شهر اهواز20477 هکتار است که فقط 6923 هکتارآن در بافت شهری قرار گرفته است جمعیت اهواز طبق آمار سرشماری سال 1365 شمسی بالغ بر 861970 نفر است اما اکنون از مرز یک میلیون نفر گذشته است . نفت و گاز مهمترین منابع طبیعی کشور برای اولین بار در این استان و در شهر مسجد سلیمان قریب به ۸۰ سال پیش کشف و استخراج شد، از آن موقع تا کنون حوزه‌های نفتی فراوانی دراین استان کشف و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است که از مهمترین آنها حوزه‌های نفتی اهواز می‌‌باشند پالایشگاه آبادان و پتروشیمی بندر امام و ماهشهر و ... از جمله صنایع وابسته به نفت در این استان می‌‌باشد.

رود خانه کارون به همراه رودخانه‌های دز وکرخه و اروند و گتوند این استان را یکی از مساعدترین استان‌ها برای اجرای طرحهای کشاورزی نموده است و هم اکنون بزرگترین طرح تولید نیشکر و صنایع جانبی آن دراین استان درحال انجام است ارتباط این استان به آبهای آزاد ازطریق بندرهای آبادان و خرمشهر امکان دیگری از این استان برای تجارت آزاد می‌‌باشد. گرچه جنگ ایران و عراق به این بندرها صدمه‌های فراوانی وارد کرد اما این بندرها به‌تدریج به دنبال رسیدن به اوج فعالیت‌های خود هستند. خوزستان در هشت سال جنگ میان ایران و عراق اصلی‌ترین صحنه‌های کارزار بشمار می‌‌آمد اهواز به عنوان مرکز اين استان زرخيز، قلب تپنده اقتصاد جنوب کشور به شمار مي رود. موقعيت مکاني و امکانات و زيرساخت هاي اقتصادي اهواز آن را به منطقه اي استراتژيک و مرکز صنعتي و اقتصادي مهمي در کشور تبديل کرده است. وجود صنايع عظيم فولاد، نفت، پتروشيمي، گاز و... به همراه مزيت هاي بسيار مناسب براي کشاورزي به ويژه در مورد دو محصول مهم خرما و نيشکر، دسترسي به مرزهاي آبي و خاکي، برخورداري از چندين سد بزرگ و دو رودخانه پرآب کارون و کرخه و مزيت هاي بسيار زيادي در زمينه صنايع دستي و گردشگري همه باعث شده اند تا اهواز به عنوان يک منطقه مستعد براي تبديل شدن به قطب اقتصادي و تجاري در کشور شناخته شود.

 اما اکنون با توجه به برنامه چهارم توسعه آنچه که بيش از هر چيز مورد توجه برنامه ريزان و دولتمردان قرار گرفته اهميت توجه هر چه بيشتر طرح ها و برنامه هاي اقتصادي مبتني بر دانش محوري و اصول جهاني تجارت است. چرا که نفت و صنايع جانبي آن به عنوان يک منبع فناپذير نمي توانند جوابگوي نيازهاي اقتصادي اين استان و کشور در سال هاي آتي باشند.

موضوع اشتغال و کارافريني به عنوان يک بحث جدي گريبانگير اکثر شهر هاي کشور است و اهواز نيز از اين قاعده مستثني نيست مبحثي که به نظر مي رسد با پرداختن به الگو ها و مدل هاي جديد اقتصادي مبتني بر اقتصاد غيروابسته به نفت و بر پايه الگوهاي اقتصاد ديجيتالي قابل حل است.

 

پیشرفت های اخير کشور در زمينه فناوري اطلاعات باعث توسعه زيرساخت هاي مورد نياز براي گرايش به سوي اقتصاد ديجتالي و کسب و کار مبتني بر فناوري اطلاعات شده است. ايران به عنوان يک کشور در حال توسعه شاهد تلاش هاي مختلفي در زمينه کسب و کار الکترونيک و تجارت الکترونيک بوده است اما علي رغم همه اين تلاش ها که با وجود مشکلات متعدد صورت گرفته هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي بايد پيموده شود. برگزاري سمينار ها و کنفرانس و نمايشگاه هايي در اين زمينه زمينه بسيار مناسبي را براي آگاهي عموم مردم از پيشرفت هاي روز دنيا و تحولات صورت گرفته در داخل کشور فراهم مي کند و به کارشناسان و متخصصان اين حوزه امکان مي دهد به تعاطي افکار و فعاليت هاي جديد اقتصادي بپردازند.

رونق گرفتن اين گونه فعاليت ها در حوزه تجارت الکترونيک مي تواند باعث تقويت اقتصاد کشور در ابعاد داخلي و بين المللي شود و زمينه حل مشکلات مختلفي همچون بي کاري، ترافيک، سرقت و...را فراهم مي کند. اهواز به عنوان گلوگاه اقتصادي جنوب ايران مي تواند بستر مناسبي براي توسعه عملياتي تجارت الکترونيک به شمار رود . در راستاي اين ديدگاه سومين سمينار تجارت الکترونيکي اهواز در حالي برگزار مي شود که نسبت به دو سال گذشته از تجربه بيشتر و توجه بهتري از سوي شرکت ها، اساتيد و افراد علاقه مند برخوردار شده است. تداوم برگزاري اين سمينار و توسعه آن در نوع خود بي نظير است.

 

اهداف سمينار تجارت الکترونيک

·       آشنایی با مباحث نوین و نگرش های جدید، متدها و سیستم های جدید در زمینه تجارت الکترونیکی و معرفی چارچوب هایی برای بومی سازی در منطقه.

·       شناسایی پژوهشگران، محققان و دستاوردهای تحقیقاتی آنها درزمینه تجارت الکترونیکی.

·       انتقال تجارت نتایج تحقیقات و چالش های فراوری های سازمان.

·       ارتقای علمی مدیران، کارشناسان ومحققان درزمینه پیشرفت های تجارت الکترونیکی.

·       معرفی فعالان، کارشناسان و شرکت های مشاور در زمینه پیاده سازی سیستم های تجارت الکترونیکی و دولت الکترونیکی.

محورهاي تخصصي سمينار سوم اهواز

·       موانع و مشکلات دستیابی به کسب و کار الکترونیکی

Barriers to e-Business

·       جهت گیری کسب و کار سازمانی به سمت تجارت الکترونیکی

Business- Oriented e-commerce

·       توسعه کسب و کار الکترونیکی سازمانی

Development of e-commerce

·       کاربردها و استفاده های کسب و کار الکترونیکی

E-Business Applications

·       نرم افزارهای تخصصی تجارت الکترونیکی

E-Commerce Software

·       استراتژی و انجام تجارت الکترونیکی

E-Commerce Strategy and Implementation

·       اجتماع الکترونیکی

E-Communities

·       تدارکات الکترونیکی

E-Logistics

·       تهیه مواد الکترونیکی

E-Procurement

·       خدمات الکترونیکی

E-Services

·       زیرساخت های تجارت الکترونیکی در سازمان

Infrastructure for e-Commerce

·       سیستم های پرداخت تجارت الکترونیکی در اینترنت

Internet Payment Systems

·       مدیریت دانایی محور

Knowledge Management

·       بازاریابی در وب

Marketing on the Web

·       امنیت و اطمینان در تجارت الکترونیکی

Trust and Security for e-commerce

·       سازمان الکترونیکی

e- Government

·       روابط عمومی دیجیتالی

e- Public Relation

·       مدیریت زنجیره تأمین و اجرای الکترونیکی آن

Supply chain Management and e- fulfillment

·       سلامت الکترونیکی

e- Health

·       مبادله الکترونیکی داده ها و اینترنت

EDI (Electronic Data Interchange) and Internet

 

 

 

 

شعار سمينار:

شعار اصلي سمينار  با رويکرد دانايي محوري و اقتصاد دانش محوري، مديريت دانش سازماني است.

روز اول : آشنايي با مفاهيم، تجربه ها، پيشرفت هاي جهاني تجارت الکترونيک

روز دوم : آشنايي با توانمندي ها و تجربه هاي ملي تجارت الکترونيک

 

زمان برگزاري سمينار

 

سمينار تجارت الکترونيک اهواز در دو روز متوالي يعني 5 و 6 تير ماه برگزار مي شود.

 

 

ساختار سمينار

دبیر همایش :مهندس فرنود حسنی

دبیر علمی همایش : دکتر امير حامد رضايي

اعضای هیئت علمی: دکتر محمود زرگر ،دکتر مسعود خوینی،،دکتر سید جلال سعید نیا،دکتر رامین عرفانیان،مهندس بهرام دقیقی، مهندس محسن میرزایی، مهندس شهرام شریف، مهندس نادر تاجری، مهندس احمد عدالت،مهندس محمود رضا دلفیه، مهندس محمدرحیمی، مهندس سعید ممبینی، مهندس رکوعي، مهندس آسايش، مهندس کرمي

عناوين سخنراني هاي اصلي:

ضرورت رويکردهاي اقتصاد ديجتالي، دولت الکترونيک و رويکرد هاي استراتژيک توسعه تجارت الکترونيک، به کارگيری مدل سرآمدی پروژه در پروژه های کسب و کار الکترونيکی برای کاميابی جهانی سازمان ها، آشنايی با سيستم های بازاريابی B2B، سرآمدی و سيستم های اطلاعاتی، آمادگی برای ورود به سيستم های مجتمع تجارت الکترونيکی (همراه با امکانات ، ابزارو نيروی انسانی)، کاربري تجارت الکترونيک  و معرفي مرکز تجارت الکترونيک ايران، نقش معماري سازماني در توانمندسازي شرکت ها جهت بکارگيري تجارت الکترونيک، سرمايه گذاري در  فناوري اطلاعات، استراتژي هاي اثربخش رويکردي نوين در برنامه ريزي استراتژيک، معرفی مدل موفق در تجارت الکترونيکی ايران،

 

حاميان سمينار

روزنامه فناوران اطلاعات

ماهنامه عصر فناوري اطلاعات

گروه سايت هاي پرشين بلاگ

مرکز تجارت الکترونيک ايران

آژانس خبري فناوري اطلاعات

سايت خبري فاوانيوز

شرکت پارس سگال
شرکت واسط تجارت الکترونيک

آژانس مشاوره سرمايه گذاري آيکا

پورتال مديريت فناوري اطلاعات

مرکز توسعه و تبادل دانش IT

شرکت وست ويژن اينترنشنال

 

 

دبيرخانه سمينار:

وب سايت: www.ecahwaz85.com
تلفكس : 4-88844973 - 021   

نشاني پست الكترونيك : info@ecahwaz85.com

 

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب