فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
سهم صدا و سيما از توسعه فناوري اطلاعات؛ نویسنده: فرنود حسنی - چهارشنبه ٢٥ امرداد ۱۳۸٥

فرنود حسني

www.farnood.com

mail@farnood.com

توسعه دانش و فناوري در هر کشوري بايد با اهداف و راهبردهاي کلاني صورت گيرد و به همين خاطر تمامي امکانات عمومي(بيت المال) همچون دانشگاه، مدرسه، سازمان ها و ارگان هاي اقتصادي، فرهنگي و...به عنوان ابزاري براي رسيدن به اين هدف مورد استفاده فرار مي گيرند. توسعه دانش و فناوري ضمن بالابردن کارايي عمومي در همه جوانب باعث افزايش سرعت و شفافيت در اطلاع رساني شده و مهمترين بستر توسعه امنيت فکري و دموکراسي به معناي خاص برابري عمومي در بهره برداري از فرصت ها و منابع است.

يکي از بزرگترين ثروت ها و سرمايه هاي ملي در ايران که به صورت انحصاري به فعاليت مي پردازد صدا و سيما است که بنا به ماهيت خاصش داراي کارکردهاي مختلف اقتصادي، اطلاع رساني، تبليغاتي، آموزشي و فرهنگي است. اولويت بندي مديران براي پوشش عملي هر يک از اين کارکردها در مقوله هاي روز جامعه مي تواند نقش مهمي را در توسعه مباحث مختلف و در نهايت توسعه کشور باز کند. امروزه هيچکس قدرت و توان عظيم رسانه ها را در مهندسي اجتماعي نفي نمي کند. انواع مختلف رسانه هاي مکتوب، صوتي و تصويري داراي کارکردهاي عميقي در ايجاد توجه ملي در موضوعات گوناگون هستند و لذا مي توانند افکار و پتانسيل هاي موجود در کشور را به سمت و سوي مشخصي هدايت نمايند.

سازمان صدا و سيما به عنوان بزرگترين قدرت رسانه اي کشور با مديريت متمرکز سال هاست که با روش ها و رويه هاي ثابتي به فعاليت مي پردازد. درآمد هاي سرشار، تعداد بسيار زياد نيروي انساني متخصص، ظرفيت بسيار زياد توليد و پخش در ابعاد بين المللي، ملي و استاني، وجود چندين کانال تلويزيوني و راديويي عمومي و تخصصي، بازار بدون رقيب و پيکره بزرگ سازماني شرايطي را براي سازمان صدا و سيما به وجود آورده است که مديريت و هدايت کلان آن را براي تطابق با نيازهاي روز جامعه و پيشرفت هاي جهاني سخت و دشوار کرده است.

از سال 2001 و با آغاز تلاش بخش هاي مختلف در کشور براي توسعه فناوري اطلاعات صدا و سيما هيچ گاه استراتژي مشخصي براي پيش گرفتن رويکردي در توسعه فناوري اطلاعات نداشته است. اين سازمان مي تواند در مقوله هاي آموزشي، فرهنگ سازي، اقتصادي و مديريتي حوزه فناوري اطلاعات کشور تاثير به سازي داشته باشد اما...؟

اختصاص حداقل زمان ممکن به برنامه هاي مختلف مرتبط با فناوري اطلاعات براي بازار ميليوني مخاطباني که به انحاء مختلف با فناوري اطلاعات سر و کار دارند باعث شده است افراد علاقه مند به اين حوزه رسانه اول خود را اينترنت بدانند و تمامي اخبار و رويداد هاي فناوري اطلاعات را از طريق اينترنت دنبال کنند ضعفي که هميشه گريبانگير صدا و سيما بوده و خواهد بود از دست دادن چنين مخاطباني است چرا که اينترنت با تعامل اطلاعاتي دو سويه و امکان تراکنش هاي متني، صوتي، تصويري به صورت لحظه اي  ويژگي هاي کامل يک رسانه را دارد و به خوبي توانسته جاي صدا و سيما را بگيرد.

اميدواريم مسئولين اين سازمان عريض و طويل به فکر افتاده و رويکرد جدي تري را براي بهره برداري از بيت المال در جهت توسعه عمومي فناوري اطلاعات که نياز حياتي زيستن در دنياي امروز است گزينش کنند.

 

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب