برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار برخط باید توجه زیادی به ترافیک وب سایت خود داشته باشید.

مهم نیست که شما چه محصولات یا خدماتی را عرضه می کنید. اگر شما زمینه های لازم را برای فروش مناسب خود فراهم نکنید زمان زیادی در کسب وکار خود دوام نخواهید آورد.

یکی از بهترین راههای با لا بردن ترافیک سایت استفاده از آگهی هایی است که به ازا هر کلیک به شما امتیاز می دهند. اگر شما کمی برای گشت و گذار در وب وقت بگذارید یا از موتورهای جستجو برای پیدا کردن کلمات خاصی استفاده کنید به احتمال زیاد با نمونه های زیادی ازتبلیغات کلیک امتیازی برخورد خواهید کرد.

دو نمونه از معروفترین این سیستم ها توسط شرکت گوگل (www.google.com )که به صورت آشکار در وب سایتهای مختلف قابل مشاهده است و شرکت اورتور(www.overture.com) که در موتورهای جستجوی مختلفی همچون یاهو، آلتا ویستا، نسبت به نمایش اینگونه آگهی ها اقدام می کند. هر چند که این روزها علاوه بر نمونه های ذکر شده موتورهای جستجوی فراوانی در وب فعالیت می کنند.

سیستم های کلیک امتیازی در واقع راه ارزانی را برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما ارائه می کنند. در ادامه با چگونگی کار این سیستم ها آشنا می شویم.

 

شما می توانید کلمات  کلیدی و یا عبارت های خاصی را برای قرار گرفتن در لیست مو تورهای جستجو و یا آگهی ها به کارببرید تا زمانی که مردم از طریق مو تور های جستجو آن کلمات را وارد کردند به سایت شما هدایت شوند. برای مثال اگر شما لوازم بازی فوتبال می فروشید سایت شما در هنگامی که یک بازدیدکننده کلمه کفش فوتبال را جستجو کند به او نشان داده خواهد شد و یا بر عکس اگر بازدیدکننده ای در سایت شما باشد. آگهی های مشابهی درحوزه کاری شما برای او به نمایش در خواهد آمد. اگر آن بازدیدکننده آگهی شما را ببیند و جذب شدند و بر روی آن کلیک کردند شما به سادگی یک امتیاز خواهید گرفت و در نتیجه رتبه شما در موتور جستجو از این طریق بالا می رود. با هر كليك كه ديگران روي لينكهاي تبليغات متني سايت شما كنند، شما بر حسب شرایط سیستم چند امتياز به شما تعلق می گیردمثلاً 5 امتیاز. با اين 5 امتياز، تبليغات شما 5 بار روي سايتهاي ديگر كه محتواي مشابه سايت شما را دارند، بصورت لينك متني قرار مي گيرد. بنابراين به هر ميزان كه سايت شما بازديد كننده داشته باشد، و اين بازديدكنندگان روي لينكهاي تبليغاتي در سايت شما كليك كنند، شما امتياز بيشتري گرفته و مجوز نمايش در سايتهاي ديگري كه آنها نيز عضو همين سيستم هستند را پيدا خواهيد كرد.

مثال:

فرض كنيد سايت الف در اين سيستم عضو شده است، و 6 لينك تبليغاتي را در هر بازديد، نمايش مي دهد.   اگر این سايت روزانه 100 نفر بازدید كننده داشته باشد و هر بازديد كننده به طور متوسط روي 1 لينك از تبليغات سايت الف كليك كند، حدود 15% ، با اين حساب سايت الف هر روز 100*5 يعني 500 امتياز در سیستم به دست می آورد و با به دست آوردن این تعداد امتیاز  لينك سايت الف هر روز 500 بار در سايتهاي عضو اين سيستم نمايش داده مي شود. طبق برآوردها به طور متوسط 10% از هربار نمايش در سايتهاي ديگر،  منجر به کلیک بر روي لينك سايت الف توسط مراجعان به سایت های ب و ث و... مي شود.به این ترتیب  سايت الف در اين روز 50 بازديد كننده جديد جذب مي كندسایت الف با اين 50 بازديد كننده جديد، 250 امتياز بيشتر كسب مي كندو در روز بعد  750 امتياز دارد و حداقل 75 بازديد كننده جديد جذب خواهد كرد.  ای سیر بسته به حجم کاربران اینترنت و سایت های استفاده کننده از سیستم روز به روز گسترده تر می شود.

ثبت نام در این گونه سیستم ها هیچگونه هزینه ای در بر ندارد و از نظر فنی نیز وقت زیادی نخواهد برد تنها باید کدی که سیستم در اختیار شما می گذارد را به سایت خود انتقال دهید.

نمونه ایرانی اینگونه سیستم ها توسط سایت ایستگاه.کام توسعه داده شده است.

 

نوشته شده توسطفرنود حسنی          تماس با نويسندهmanager_ict@yahoo.com                تاريخ ارسال: ۲۷ خرداد۱۳۸۳