فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
وقتي الکامپ مي ميرد! نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸٥

 

فرنود حسني

www.farnood.com
mail@farnood.com

ديگر همه چيز تمام شد، قائله ها خوابيد و کسي هم حتي ديگر حوصله به خاطر آوردن نام اين عزيز رفته از دست را ندارد. الکامپ را مي گويم که قريب به ده سال بررگترين
Brand نمايشگاه فناوري اطلاعات در خاورميانه بود. حالا نه اينطرفي ها برده اند نه آنطرفي ها، نه اهالي آي تي خوشحالند، نه مردم، نه شرکت ها و نه دولتي ها، فقط مي توان گفت که الکامپ مرد! حالا باز بايد صبر کنيم تا سال بعد در مراسم نبش قبر الکامپ شرکت کنيم.

گويا قرار نيست اين مسائل حداقل در حوزه مدعي تفکر و عمل فناوري اطلاعات تمام شود قريب به يک ماه است که از آخرين دوره نمايشگاه الکامپ که هميشه در رده دو، سه نمايشگاه برتر بين المللي ما بود مي گذرد. يادمان نمي رود که سال گذشته و امسال چه بحث هايي بر اين نمايشگاه رفت. اما نتيجه هماني شد که عرض کردم همه باختيم. دو،  هيچ به نفع جيتکس!

امروز بعد از يک ماه هيچکس را ياراي شروعي دوباره نيست انگار همه منتظرند که خرداد هشتاد و شش برسد تا بر مزار مرده شيون کنند و باز تجربه تلخي بر تجربيات گذشته بيافزاييم.

وقتي سايت نمايشگاه وينکور را مرور مي کنيد و برنامه هاي دقيق آن را از نظر تاريخ و حتي ساعت برگزاري تا سال 2010 مطالعه مي کنيد وقتي سبيت آلمان را اينچنين منظم مي بينيد که هر شرکتها براي کسب مجوز ورود به رقابت مي کنند و تقويم نمايشگاهي خود را بر اساس آن مرتب مي کنند و زماني که علت تاخير يک ماهه جيتکس 2006 را در توجه برنامه ريزان اروپايي آن به تقارن تاريخ قبلي با ماه مبارک رمضان مي يابيم حق داريم از خود بيخود شويم و حسرت بخوريم که چرا ما نمي توانيم يک واقعه علمي و فناوري را حتي در حد آبرومندانه براي داخل کشور مديريت کنيم.

واقعاً عجيب است که چرا برنامه ريزي هاي ما هنوز قائم به ذات است و از يک راهبرد کلان سرچشمه نمي گيرد. مگر غير از اين است که ما بايد بر اساس سند چشم اندازه بيست ساله کشور به قدرت برتر اقتصاد، علم و فناوري خاورميانه تبديل شويم.

آيا معيارها و ابزارهاي واردات و توسعه دانش چيزي غير از همين نمايشگاه ها براي جذب سرمايه گذاران خارجي، توسعه راه حل هاي فناورانه روز دنيا در کشور و ايجاد  آگاهي نسبت به پيشرفت ها و معرفي و توانمندي هاي داخلي براي ساير کشورهاست.

 پس چرا ما بعد از ده سال برگزاري نمايشگاه الکامپ با سرعت پس رفت کرديم. ده سال پيش که ما الکامپ داشتيم مقارن با زماني بود که تازه افکار اروپايي و آمريکايي به علاوه دلارهاي عربي در گوشه اي از بيابان هاي داغ جنوب خليج هميشه فارس ما، طرح راه اندازي نقطه تجاري خاورميانه را پيش گرفته بودند. و امروز بعد از ده سال فکر و پول آنها منتج شد به دبي مدرن، اينترنت سيتي، جيتکس، خطوط هوايي امارات، غول رسانه اي الجزيره( قطر) و... در حالي که ما ديگر الکامپ نداريم.

آقايان، وقت تنگ است. چشم ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد. تا همين الان هم يک ماه را براي مذاکره و مفاهمه و برنامه ريزي از دست داديم. ستاد برگزاري الکامپ 86 از کي فعال خواهد شد؟ نگذاريد کار با لحظه آخر بي افتد. شما را به خدا به جاي اهداف صنفي و ارگاني، بگرديد هدفي ملي و بين المللي براي اين نمايشگاه پيدا کنيد و روي آن جدل کنيد. بياييد از گذشته درس بگيريم!

الکامپ يک دستاورد، بازار و اگر بهتر بگويم ثروت ملي است و متعلق به هيچ صنف و سازماني نيست. ديديم که الکامپ ضعيف نه براي دولتي ها آب داشت و نه براي خصوصي ها نان! پس چرا بر سر گوري که مرده اي در آن نيست گريه کنيم.

مي توان از نو شروع کرد. اما به شرطي که همه چيز را فراموش کنيم و نسخه جديدي را براي الکامپ بپيچيم. شرايط فرق کرده و چه بخواهيم و چه نخواهيم رقبا از ما قوي تر شده اند. بايد باور کنيم که موفقيت فرداي کشور در گرو توسعه صنعت فناوري اطلاعات در جهت عمومي شدن آن است. الکامپ هشتاد و شش مي تواند سرنوشت خوبي پيدا کند و (حداقل در منطقه)بهترين شود اگر...!

 

  نظرات ()
مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب