فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
گفتگو با ایسنا نویسنده: فرنود حسنی - سه‌شنبه ۱٧ بهمن ۱۳۸٥

وبلاگ‌ها به افراد كمك مي‌كنند تا هويت رسانه‌يي پيدا كنند
وبلاگ‌نويسي جرياني پويا است و هيچ گاه به نقطه‌ي بهينه‌ي آن نمي‌رسيم

به اعتقاد يك وبلاگ‌نويس، تبادل افكار با هم فكران،‌ خوانندگان و مخاطبان در وبلاگ،‌ موجب شكل گيري يك هويت مجازي براي بلاگرها مي‌شود.

فرنود حسني،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: « هويت وبلاگ نويسان ناشي از فرهنگ بومي‌، ملي و يا خانوادگي آن‌هاست و اين كه چه كسي با چه جنسيتي، از چه قشر و با چه سطح اقتصادي، تحصيلي و يا علمي‌ وارد اين عرصه مي‌شود‌ و به طور قطع تمام اين مسايل نيز در شكل‌گيري هويت آينده‌ي وبلاگ‌نويس تاثير زيادي دارد. »

وي با اشاره به تفاوت محيط فيزيكي با محيط مجازي گفت: «شخصي كه براي اولين بار وارد محيط مجازي مي‌شود،‌ يك دنياي جديدي را با ابزارها و روش‌هاي جديد تجربه مي‌كند دنياي جديدي كه مي‌تواند در آن آزادانه انتقاد و بحث كند، در حالي كه ممكن است در آن حد نتواند در دنياي واقعي اين كار را انجام دهد»

وي افزود: «فرد نياز به رسانه دارد و وبلاگ‌ها به او كمك مي‌كنند كه يك هويت رسانه‌اي پيدا كند، وبلاگ‌ها ابزاري را براي گفت‌و‌گو، گفتمان،‌ و انتقال افكار فراهم مي‌كنند. در اين شرايط شخصيت و افكار فرد به واسطه‌ي اين ابزار و رسانه، در قالب متن و روش‌هاي ديگر به مخاطب منتقل مي‌شود و همين انتقال نيز متاثر از رفتارها، افكار، تحصيلات، سطح خانوادگي و اقتصادي افراد است. »

حسني گفت: «وبلاگ نويسي به تدريج نوع نگاه فرد را تغيير خواهد داد. نمي‌توان انتظار داشت فرد در همان ابتدايي كه وبلاگ نويسي مي‌كند، بتواند تحول و اثرگذاري زيادي در حوزه‌ي خودش داشته باشد،‌ ولي به مرور در اثر تبادل افكار با همفكران خود،‌ به يك هويت مجازي دست مي‌يابد به اين ترتيب تلاش مي‌كند،‌ با همان ديدگاه‌هاي خود در هر سطحي، در عين فرا گرفتن، چيزهايي را نيز ياد دهد. بنابر اين يك هويت ياد گيرنده و ياد دهنده هم براي شخص در مرحله‌ي اول تجربه وبلاگ نويسي، ايجاد مي‌شود. فرد سعي مي‌كند مرتب وبلاگ‌هاي ديگر را بخواند، از آن‌ها برداشت و گاهي از بسياري متون متاثر مي‌شود. »

اين وبلاگ‌نويس گفت: «بسياري از وبلاگ نويسان در ابتداي كار، سراغ اشعار، مطالب و سخنراني‌هاي بزرگان مي‌روند،‌ ولي اين كار تا زماني ادامه پيدا مي‌كند،‌ در شرايطي كه نسبت به مطالب منتشر شده و از افكار وبلاگ نويس، واكنش بهتري داده شود فرد يك گام به جلوتر مي‌رود و افكار خود را نيز نشر مي‌دهد. »

وي اظهار داشت: «مطالعه‌ي وبلاگ‌هاي ديگران و ديده شدن از سوي مخاطبان، تاثيراتي در عملكرد وبلاگ نويس مي‌گذارد كه او به صورت مداوم مطالعات و حرف‌هاي جديد‌تري را براي مخاطبان خود داشته باشد، به اين ترتيب،‌ رفتن به دنبال يادگيري و بعد از آن ياد دادن و انتقال مفاهيم ازطريق افكار و انديشه‌هاي بلاگر‌ها، موجب شكل گيري هويت آنان مي‌شود. »

وي افزود: «شخصيت فرد در حالت عادي، نمي‌تواند نقد را چندان تجربه كند، ولي زماني كه مطالب او در وبلاگ مورد نقد ديگران قرار مي‌گيرد، او با آرامش و راحتي بيشتري مي‌پذيرد و اين همان اثر بعدي بر هويت فردي و شخصيتي وبلاگ نويس و شكل گيري هويت مجازي اوست، وبلاگ نويسي هويت نقد پذيري را در فرد زنده مي‌كند و او در اين محيط، پاسخي را در برابر نقدهاي ديگران مي‌يابد، در حالي كه او در محيط فيزيكي ممكن است آن چنان نقدپذير نباشد. »

حسني گفت: «وبلاگ نويسي يك جريان پويا و در حال تغييري است كه به اين ترتيب هيچ گاه به نقطه‌ي اوپتيموم ( بهينه ) آن نمي‌رسيم. »

وي در عين حال افزود: «وبلاگ نويسي، فضاي گفتمان را بازتر كرده و به لايه‌هاي پايين جامعه برده است، بنابراين هر كسي توانسته از اين رسانه براي حرف زدن خود استفاده و فضاي نقدپذيري را در قالب كلمات و ادبيات روزمره و همچنين يك تريبون آزاد ايجاد كند و به اين ترتيب هويت مجازي افراد در برابر يا در كنار هم قرار مي‌گيرد. »

وي تاكيد كرد: «با ارتقاي وبلاگ‌هاي تخصصي، نقد‌ها و هويت‌هاي تخصصي شده نيز بهبود مي‌يابد و هويت‌هاي مجازي جنبه‌ي تخصصي به خود مي‌گيرند.»

حسني گفت: « وبلاگ‌ها بخشي از بافت جامعه اطلاعاتي هستند، لذا مطابق با اصول جامعه اطلاعاتي، بايد فضاي آزاد گفتمان و تفكر بر آنها حاكم باشد. به اين ترتيب هر تقسيم بندي محدود كننده‌اي، جايز نيست،‌ بلكه بايد ‌آزادانه زمينه‌اي را براي بلاگر‌ها فراهم كرد كه نگاه آن‌ها فراتر از ديد تخصصي خود رود و به واسطه‌ي ساير وبلاگ‌ها از موضوعات ديگر آگاهي پيدا كنند.»

انتهاي پيام

کد خبر: 8511-05884

 

  نظرات ()
مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب