فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
چرا سپاسه سامان طرح خوبي است؟ نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸٦

فرنود حسني

 

بحث قرعه کشي و اهدا جايزه به حساب هاي قرض الحسنه در بانک هاي ايراني در سال هاي اخير به يکي از فعاليت ها و اقدامات مهم تبديل شده و تقريب جز برنامه هاي حياتي و اساسي بانک ها به شمار مي رود. اين اقدام که ناشي از پديده ها و شرايط مختلفي است که در نهايت مي توان آن را زاييده اقتصاد دولتي و مريض دانست در واقع ابزاري براي کنترل و جمع آوري نقدينگي در جامعه به شمار مي رود. ضعف سيستم هاي اقتصادي براي جمع آوري و هدايت سرمايه هاي خرد هميشه يکي از معضلات ما بوده است و متاسفانه استفاده از روش هاي تهييجي و ترغيبي همچون تبليغ جوايز اغوا کننده که تفکر پيمودن ره صد ساله در يک شب را در جامعه جاري مي کند اولين راه کاري است که در اين راستا به ذهن برنامه ريزان اقتصادي مي رسد.

عدم وجود نگرش راهبردي در بحث هدايت سرمايه هاي خرد مردم و استفاده کارا از آنها از يک سو و ضعف ساختارهاي همچون بورس باعث مي شود مردم ترجيح دهند پول هاي خود را به جاي سرمايه گذاري با ريسک بالا نزد خود نگه دارند و اين مساله باعث به وجود آمدن تورم خواهد شد.

با آغاز به کار فعاليت بانک هاي خصوصي در سال هاي گذشته اميدواري هايي براي ظهور شيوه ها و روش هاي جديدي در ارايه خدمات مبتني بر ارزش افزوده زياد شد و اين بانک ها با استفاده از شرايط بهينه و به دور از محدوديت هاي دست و پا گير بانک هاي دولتي اقدام به تهيه طرح هايي جديد براي ارائه خدمات خود کردند ساختار منعطف بانک هاي خصوصي به آنها فرصت داد تا همگام با راه اندازي و توسعه زيرساخت هاي اجرايي و خدماتي خود را نيز مبتني بر جديدترين متد روز کنند و بين آنها تعامل نيز ايجاد کنند.

راهبرد اصلي بانک هاي خصوصي توسعه بانکداري الکترونيکي بود و آنها به واسطه اين راهبرد توانستند اقدامات مناسبي براي ايجاد گرايش مردم به اين سو انجام دهند و در اين بين بانک سامان به عنوان يکي از بانک هاي خصوصي که از ابتدا با هدف توسعه خدمات مبتني بر اينترنت و پايانه هاي فروش فعاليت مي کرد در طرحي جديد با نام سپاسه، ضمن ايجاد ارزش افزوده با اهدا جايزه به کساني که با کارت هاي بانکي خود خريد مي کنند زمينه را براي ابقا پول در حساب ها و جلوگيري از افزايش نقدينگي را فراهم مي سازند. بنابراين مي توان گفت سامان به يک تير دو نشان زده است يعني با اين طرح توانسته هم علاقه مندان به دريافت هديه را راضي نگه دارد و هم به ترويج فرهنگ بانکداري الکترونيکي در واقع شعار و راهبرد اصلي اين بانک است کمک کند. اميدواريم بانک هاي مختلف از اين طرح الگو برداري مناسبي بکنند و در آينده شاهد هدايت جوايز ميلياردي بانک ها در جهت تشويق و توسعه بانکداري الکترونيکي به عنوان تنها راه حل کنترل نقدينگي باشيم.

 

  نظرات ()
مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب