فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان-بخش ششم(e-marketing management ) نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۳

نوشته شده توسط: فرنود حسنی                 تماس با نويسنده:manager_ict@yahoo.com        تاريخ ارسال: ۱۳تير۱۳۸۳

در برنامه نویسی و طراحی وب سایتهای حرفه ای امکانات مناسبی را در اختیار خواهید داشت تا مراجه کنندگان به بخش های مختلف سایت خود راشناسایی و رد گیری کنید. از این طریق شما می توانید به میزان علاقمندی و توجه افراد مختلف به هریک از بخش های سایت خود که دربرگیرنده انواع اطلاعات خواهد بود پی ببرید و نتایج این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. برای این منظور حتماً مشورت های لازم را با طراحان و برنامه نویسان سازمان خود انجام دهید. هدف از انجام این سری از فعالیت های در واق شناسایی و دسته بندی مشترین بالقوه و بالفعل است. شما می توانید بررسی کنید که چند نفر ازکدام صفحه شما بازدید کرده اند و دلیل این امر را تحقیق کنید. آیا در صفحات آموزشی تراکم بازدید کننده دارید و یا در صفحات ثبت سفارش؟ شما با رسیده به پاسخ این پرسشها دقیقا می توانید رفتارهای مشتریانتان را حدس بزنید و نیازهای انها را همگام و یا پیش از اعلام انها اجابت کنید.

برای نمونه در کتابفروشی اینترنتی آمازون کاربران می توانند نامه های الکترونیکی خاصی را دریافت کنند که حاوی نام کتب جدید درباره موضوعات مورد علاقه آنهاست. این اطلاعات معولاً بر حسب سابقه خریدهای مشتری و یا صفحات گزینش شده از وب سایت آمازون  به دست می آیند. در واقع روشی که ذکر شد مورد استفاده بسیاری از شرکتهای مشتری محور قعال در دنیای اینترنت است. زیرا آنها به طور مستقیم به مشتریان خود دسترسی ندارند تا بتوانند کلیه اطلاعات لازم را از آنها دریافت کنند از همین رو با صرف هزینه های کمتر بخشی از اطلاعات خود را از مراجعات گذشته مشتریان و یا از طریق فرم های الکترونیکی به دست می اورند. با این شیوه مشتری به صورت ناخودآگاه شما را از نیازهای خود مطلع می سازد.

  • خلق ارزش برای مشتری

هرگونه خدمات جدیدی که موجب جلب توجه مشتری و برتری شما نسبت به رقبایتان باشد تا مورد انتخاب

او قرار گیرید برای مشتری ارزش محسوب می شود. مدیریت در بازارهای الکترونیکی نیازمند مطالعه و تحقیق برای گزینش روش هایی است که به مشتری خدمات بیشتر از هزینه کرد زمان و پول صرف شده بدهد. درست به مانند کاری که کتابفروشی اینترنتی آمازون انجام می دهد. در واقع آمازون این امکان را به مشتریان را می دهد تا بدون هیچونه صرف وقت اضافی کتاب دلخواه خود را با قیمتی ارزان تر و یا حداکثر برابر با پشت جلد کتاب تحویل بگیرند. این مسئله می تواتد عامل خوبی برای ترغیب مشتریان به انجام خرید های الکترونیکی باشد . چون در واقع آمازون به علت عدم نیاز به بسیاری هزینه های جنبی این امکان را دارد که کتابها را فقط با صرف هزینه پستی به تمام نقاط دنیا ارسال کند و این موضوع نیز یکی از نکات ارزشمند برای بازدیدکنندگان پایگاه اینرنتی آمازون است که می توانند مطمئن باشند در هرجای دنیا قادر به ارائه و ثبت سفارش به کتابفروشی اینترنتی آمازون هستند.

اگر شما برای مراجعین سازمانتان این امکان را فراهم بیاورید که بسیاری از خدمات شما را از طریق بستر های الکترونیکی درخواست و به سرعت دریافت کنند موجب حذف اتلاف وقت انها نسبت به گذشته شده اید. به طور مثال بانک ها همیشه با مشتریانی مواجه هستند که برای پرداخت هزینه قبض های برق، تلفن و...مراجعه کردهاند اما در این بین مجبور به صرف وقت و احتمالاً هزینه هایی هستند ضمن این که بسیاری از افراد نیز به خاطر گرفتاری کاری  پرداخت قبض ها را فراموش می کنند. طی تحقیقات و مطالعاتی که در یکی از بانکها انجام شد این امکان برای مشتریان فراهم امد که با کارتهای اعتباری و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک نسبت به پرداخت سریع و آسان هزینه های فوق اقدام کنند.گو اینکه این کار از حجم فعالیت روزانه کارکنان بانک نیز کاست و موجب شد امکان ارئه خدمات جدید تر نیز فراهم شود.

ادامه دارد....

  نظرات ()
مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) آینده نگری (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) روابط عمومی (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) موبایل (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب