نوشته شده توسط: فرنود حسنی                 تماس با نويسنده:manager_ict@yahoo.com        تاريخ ارسال: ۴مرداد۱۳۸۳

 

یکی دیگر از خدماتی که می توان به آن اشاره کرد گسترش همگام با شبکه های بانکی و نظام های دریافت و پرداخت اعتباری است. به عنوان مثال سازمان ها و شرکتهایی که داری شعب فراوان و فعالیت زنجیره ای هستند و با حضور مستقیم مشتری مواجه هستند. باید با ارتباط گسترده با شبکه های بانکی و یا نظام های دریافت و پرداخت اعتباری این امکان را برای مشتریان فراهم کنند که در هر زمانی اقدام به خرید خود کنند ودر زمان مناسب هزینه آن را پرداخت نماید. شرکت فدرال اکسپرس از طریق پایگاه اینترنتی خود این امکان را بوجود آورده است تا مشتریان در منزل خود اقدام به معامله و پرداخت و پی گیری کالا نمایند. آنها سفارش خود را در سایت به اطلاع مسئولین مربوطه می رسانند و نهایتاً کالای مورد نظر را در منزل خود دریافت می کنند.

یکی از شرکتهای زنجیره ای که سرویس fast food راه اندازی کرده است در ارئه یک ارزش برای آن دسته از مشتریانی که خرید سفارشی انجام دهند علاوه بر سرویس حمل و نقل رایگان یک نوشابه را به عنوان هدیه به مشتری ارئه می کند. شرکت خودرو سازی کرایسلر با طراحی یک نرم افزار رایانه ای که روی کامپیو تر های شخصی هر مشتری نصب می شود. زمان مناسب برای مراجعه به مراکز سرویس اتومبیل را به او اطلاع می دهد.

زمستان 58
نوحه سرای عزای اندیشه نسل سوم

روابط عمومی الکترونیک
وب سایت تخصصی روابط عمومی

Ads by IT management

یکی از شرکتهای معتبری که در زمینه عرضه بذور کشاورزی فعال است یکی از دلایل افزایش بازدهی  در فروش را اطلاعاتی می داند که در کنار فروش عادی بذرها در اختیار مشتریان خود می گذارد. مشتری در کنار دریافت اطلاعات تخصصی در مورد بدر خاصی از قبیل قیمت، قوه نامیه و... می تواند اطلاعاتی همچون نحوه کاشت، داشت، برداشت را نیز از طریق وب سایت فروشنده دریافت کند.

در دنیای مراودات اقتصادی شبکه ای یکی از مواردی که می تواند در شفاف سازی و ترغیب مشتری برای خرید موثر باشد دریافت فاکتور خرید به صورت online است شما باید تمهیداتی را برای این                              موضوع بیند یشید تا بتوانند افرادی را که مایل هستند خرید های خود را معتبر تر و با کنترل بیشتر انجام دهند راضی کنید و به خرید مجاب کنید. این شیوه مشتری را در مقایسه هزینه های پرداختی نسبت به شرکتهای رقیب یاری می رساند.

یکی از روشهایی که بسیاری از شرکته و موسسات اعتباری مثل بانک ها، صندوق های قرض الحسنه و  ...پیش می گیرند استفاده و ارائه کارت های الکترونیکی برای مشتریان است. مهمترین هدفی که اشاعه این نوع کارتها در بین مشتریان بایستی تامین کنند نزدیک شدن ورسیدن به اصل مشتری مداری است. تکیه و تاکید بر این اصل در مبدلات الکترونیکی موجب افزایش کمی و کیفی خدمات به مشتریان می شود و برای آنها خلق ارزش می کند ضمناً باعث گسترش تعداد مشتریان نیز می شود. چون با استفاده از این ابزار سرعت و دقت مبادلات را برای مشتری فراهم کرده اید. برای رسیدن به این اهداف باید کارکردهای کارت ها را مظایق نظر و انتظار مشتریان انتخاب کنید. در غیر این صورت شما در استفاده از کارت الکترونیکی اصل را بر فروشنده محوری گذاشته اید. به طور مثال اگر مجبور شوید برای استفاده از کارتهای ارئه شده از جانب شما مبلغ معینی بابت اشتراک بپردازد و این نگرانی را نیز با خود داشته باشد که برای پرداخت اشتراک های بعدی با مشکل مواجه باشد. ضمن اینکه شرکتهایی نیز که به عنوان شغب و پایانه های فروش شما محسوب خواهند شد در خرید دستگاههای کارت خوان دچار مشکل خواهند شد. بنابراین این سری از محدودیت ها باعث می شود تا موسسه شما در گسترش و جذب مشتری و رضایت مندی آنها موفق نباشد. نمونه این مسئله طرحی بود که با ارائه کارت بلیط به مسافران اتوبوس درون شهری تهران احرا شد. کارت ها در ابتدا با دریافت مبلغی به مردم ارئه می شد که در صدی از مبلغ را هزینه اشتراک و درصدی را نیز اعتبار کارت تشکیل می داد. این طرح به دلایل متعدد شکست خورد و یکی از دلایل آن عدم توجه به نیاز مشتریان(مسافران اتوبوس درون شهری) است. در مدتی که استفاده از این کارتها برای سوار شده به اتو بوس اجباری بود تعداد مسافرین تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرد و نارضایتی زیادی را نیز برای مسافرین اتوبوس درون شهری به وجود آورد. در واقع می توان گفت این طرح به علت عدم توجه به مشتری محوری و عدم ایجاد ارزش در بین مشتریان با اقبل عمومی مواجه نشد. ضمن اینکه آموزشها ی لازم برای فرهنگ سازی استفاده از کارت بلیط نیز صورت نگرفته بود.

ادامه دارد....