فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان (7) نویسنده: فرنود حسنی - یکشنبه ٤ امرداد ۱۳۸۳

نوشته شده توسط: فرنود حسنی                 تماس با نويسنده:manager_ict@yahoo.com        تاريخ ارسال: ۴مرداد۱۳۸۳

 

یکی دیگر از خدماتی که می توان به آن اشاره کرد گسترش همگام با شبکه های بانکی و نظام های دریافت و پرداخت اعتباری است. به عنوان مثال سازمان ها و شرکتهایی که داری شعب فراوان و فعالیت زنجیره ای هستند و با حضور مستقیم مشتری مواجه هستند. باید با ارتباط گسترده با شبکه های بانکی و یا نظام های دریافت و پرداخت اعتباری این امکان را برای مشتریان فراهم کنند که در هر زمانی اقدام به خرید خود کنند ودر زمان مناسب هزینه آن را پرداخت نماید. شرکت فدرال اکسپرس از طریق پایگاه اینترنتی خود این امکان را بوجود آورده است تا مشتریان در منزل خود اقدام به معامله و پرداخت و پی گیری کالا نمایند. آنها سفارش خود را در سایت به اطلاع مسئولین مربوطه می رسانند و نهایتاً کالای مورد نظر را در منزل خود دریافت می کنند.

یکی از شرکتهای زنجیره ای که سرویس fast food راه اندازی کرده است در ارئه یک ارزش برای آن دسته از مشتریانی که خرید سفارشی انجام دهند علاوه بر سرویس حمل و نقل رایگان یک نوشابه را به عنوان هدیه به مشتری ارئه می کند. شرکت خودرو سازی کرایسلر با طراحی یک نرم افزار رایانه ای که روی کامپیو تر های شخصی هر مشتری نصب می شود. زمان مناسب برای مراجعه به مراکز سرویس اتومبیل را به او اطلاع می دهد.

زمستان 58
نوحه سرای عزای اندیشه نسل سوم

روابط عمومی الکترونیک
وب سایت تخصصی روابط عمومی

Ads by IT management

یکی از شرکتهای معتبری که در زمینه عرضه بذور کشاورزی فعال است یکی از دلایل افزایش بازدهی  در فروش را اطلاعاتی می داند که در کنار فروش عادی بذرها در اختیار مشتریان خود می گذارد. مشتری در کنار دریافت اطلاعات تخصصی در مورد بدر خاصی از قبیل قیمت، قوه نامیه و... می تواند اطلاعاتی همچون نحوه کاشت، داشت، برداشت را نیز از طریق وب سایت فروشنده دریافت کند.

در دنیای مراودات اقتصادی شبکه ای یکی از مواردی که می تواند در شفاف سازی و ترغیب مشتری برای خرید موثر باشد دریافت فاکتور خرید به صورت online است شما باید تمهیداتی را برای این                              موضوع بیند یشید تا بتوانند افرادی را که مایل هستند خرید های خود را معتبر تر و با کنترل بیشتر انجام دهند راضی کنید و به خرید مجاب کنید. این شیوه مشتری را در مقایسه هزینه های پرداختی نسبت به شرکتهای رقیب یاری می رساند.

یکی از روشهایی که بسیاری از شرکته و موسسات اعتباری مثل بانک ها، صندوق های قرض الحسنه و  ...پیش می گیرند استفاده و ارائه کارت های الکترونیکی برای مشتریان است. مهمترین هدفی که اشاعه این نوع کارتها در بین مشتریان بایستی تامین کنند نزدیک شدن ورسیدن به اصل مشتری مداری است. تکیه و تاکید بر این اصل در مبدلات الکترونیکی موجب افزایش کمی و کیفی خدمات به مشتریان می شود و برای آنها خلق ارزش می کند ضمناً باعث گسترش تعداد مشتریان نیز می شود. چون با استفاده از این ابزار سرعت و دقت مبادلات را برای مشتری فراهم کرده اید. برای رسیدن به این اهداف باید کارکردهای کارت ها را مظایق نظر و انتظار مشتریان انتخاب کنید. در غیر این صورت شما در استفاده از کارت الکترونیکی اصل را بر فروشنده محوری گذاشته اید. به طور مثال اگر مجبور شوید برای استفاده از کارتهای ارئه شده از جانب شما مبلغ معینی بابت اشتراک بپردازد و این نگرانی را نیز با خود داشته باشد که برای پرداخت اشتراک های بعدی با مشکل مواجه باشد. ضمن اینکه شرکتهایی نیز که به عنوان شغب و پایانه های فروش شما محسوب خواهند شد در خرید دستگاههای کارت خوان دچار مشکل خواهند شد. بنابراین این سری از محدودیت ها باعث می شود تا موسسه شما در گسترش و جذب مشتری و رضایت مندی آنها موفق نباشد. نمونه این مسئله طرحی بود که با ارائه کارت بلیط به مسافران اتوبوس درون شهری تهران احرا شد. کارت ها در ابتدا با دریافت مبلغی به مردم ارئه می شد که در صدی از مبلغ را هزینه اشتراک و درصدی را نیز اعتبار کارت تشکیل می داد. این طرح به دلایل متعدد شکست خورد و یکی از دلایل آن عدم توجه به نیاز مشتریان(مسافران اتوبوس درون شهری) است. در مدتی که استفاده از این کارتها برای سوار شده به اتو بوس اجباری بود تعداد مسافرین تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرد و نارضایتی زیادی را نیز برای مسافرین اتوبوس درون شهری به وجود آورد. در واقع می توان گفت این طرح به علت عدم توجه به مشتری محوری و عدم ایجاد ارزش در بین مشتریان با اقبل عمومی مواجه نشد. ضمن اینکه آموزشها ی لازم برای فرهنگ سازی استفاده از کارت بلیط نیز صورت نگرفته بود.

ادامه دارد....

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب