فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان (8) نویسنده: فرنود حسنی - شنبه ۱٧ امرداد ۱۳۸۳

نوشته شده توسط: فرنود حسنی                 تماس با نويسنده:manager_ict@yahoo.com        تاريخ ارسال: ۱۷مرداد۱۳۸۳

  • تقسیم بندی ارتباطات فروشنده و مشتری در بازار الکترونیکی

یکی از مهمترین گام ها در دستیابی به موفقیت در بازارهای شبکه ای تقسیم بندی و شناخت دقیق از زمان و نحوه برقراری ارتباط با مشتری و انتخاب ابزار مناسب این ارتبط است. شما باید در مام مراحل و ابعاد روابط میان شرکت و مشتری به استانداردهای خدمات توجه کافی داشته باشید. برای این منظور هم باید با تمام گام هایی که مشتری برای استفاده از خدمات خاصی بر می دارد آشنا باشید. شما در مراودات الکترونیکی به سه طریق با مشتریان خود رابطه برقرار خواهید کرد.

1-      ارتباطات تبادلی

2-      ارتباطات تعاملی

3-      ارتباطات فیزیکی

شما در ارتباطات تبادلی کلیه مراحل جذب مشتری تا فروش کالا را انجام می دهید. این بخش از روابط فروشنده با مشتری مهمترین مرحله ارتباطی است. ابزار شما می تواند یک وب سایت حرفه ای که محتوی الاعات کامل از کالاها و خدماتتان است باشد که از طریق یک کارت اعتباری امکان خرید را برای مشتری فراهم می کند. همچنین سرعت شما در تحویل فوری کالا به مشتری  در این دسته از ارتباطات مطرح می شود.

ارتباطات تعاملی دسته دوم ارتباطات شما را تشکیل می دهد در این بخش شما ضمن شناسایی و ارتباطات کاری با مشتری از روحیات و علایق او آگاهی پیدا کرده اید و می توانید خدمات و اطلاعات مناسب او را تشخیص و جهت دهی کنید. همجنین پی گیری ارائه خدمات مطلوب به مشتری، پاسخگویی به سوالات و شکایات در مورد کالا یا خدمات مشتری در این بخش مطرح می شود.

ارتباطات فیزیکی در مبادلات الکترونیکی نقش زیادب ندارند ولی در بعضی موارد لازم می شود که برای ترغیب و تشویق و با توجیه یک مشتری از روش های نیز بهره بگیرید و با او ملاقات حضوری نیز داشته باشید.

در مدیریت بازارهای الکترونیکی اصل اول بر ارتباطات تبادلی استوار است. در واقع باید سعی کرد از میزان ارتباطات تعاملی و علی الخصوص ارتباطات فیزیکی کاست ولی توجه به ارتباطات تعملی را فراموش نکرد زیرا نبض شعار مشتری مداری شما در گرو توجه به این دسته از ارتباطات است یعنی اگر پاسخگویی به سوالات و شکایات مشتریان با سرعت و دقت انجام شود و نیازهای آنها با پی گیری مناسب شما پاسخ داده شود می توانید تا حدود زیادی از حجم ارتباطات تعاملی و فیزیکی بکاهید و انرزی خود را برای گسترش ارتباطات تبادلی مصرف کنید.

عوامل منفی در حذف ارزش دهی به مشتری در بازار الکترونیکی

در بازا رهای سنتی همیشه این ذهنیت وجود داشته و دارد که مشتری تا زمانی که مشتری است قابل توجه و احترام است لاکن با ورود به عرصه بازار الکترونیکی به علت گستردگی ابزارو اطلاعات موجود شما می توانید تا زمانی که خود مشتری عدم تمایل خود را اعلام کند با او به ارتباط بپردازید یکی از شرکتهای بزرگ که در زمینه تولید کت و شلوار فعال است برای مشتریانی که ده سال پیش از این از آنجا لباس تهیه کرده اند به مناسبتهای مختلف کارت تبریک ارسال می کند و یا او را از تولیدات جدید خود و یا شعب تازه افتتاح شده خود آگاه می کند.

شاید بسیاری از خدماتی که همکنون در بازرهای معمولی ارائه می شود واقعاً در رفع نیاز مشتری موثر نباشد و موسسات برای خالی نبودن عریضه مجبور به عرضه انها باشند. در بازاریابی الکترونیکی از ذکر خدمات و مواردی که با خود منافعی برای مشتری به همراه ندارد خود داری کنید و اورا دچار سر در گمی نکنید و خیلی ساده و بدون پیچیدگی اما دقیق و فنی به ذکر خدمات مفید خود که مفید حال ان مشتری خاص است بپردازید. توجه داشته باشید  بازار های الکترونیکی بازارهایی شفاف و بسیار پویا هستند. یعنی در هر لحظه تغییرات و مبادلات بزرگی انجام می شود. بنابراین باید خود را با این محیط پویا و انتظارات مشتریان آن همگن و هماهنگ سازید و هر چند گاهی به بررسی وضعیت خود بپردازید تا بتوانید شاخص های برتری خود را در این بازار شناسایی و تقویت کنید.

ادامه دارد....

  نظرات ()
مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب