فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
مدیریت بازارهای الکترونیکی در سازمان(۹) نویسنده: فرنود حسنی - یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۳

نوشته شده توسط: فرنود حسنی                 تماس با نويسنده:manager_ict@yahoo.com        تاريخ ارسال: 2شهريور۱۳۸۳

  • ارزیابی رضایت مشتریان

 

مشتریان بهترین ابزار برای شناسایی ضغف ها و کمبودهای سازمان شما هستند. آنهابا خرید یا عدم خرید از شما میتوانند شما را در انتخاب شیوه برخورد با مشتری، تولید، ارئه خدمات و ... راهنمایی کنند. شما با ارزیابی دیدگاهها و نظرات گرانقیمت مشتریان خود می توانید برای هماهنگ سازی تولیدات و خدمات خود با خواسته های آنها بر نامه ریزی کنید و ضعف های خود را رفع کنید.

شما با نظر سنجی از مشتریان خود و همچنین تجزیه و تحلیل شکایتهای آنها می توانید تشحیص دهید آنها به دنبال چه چیزی هستند و کمبودهای خدمات فعلی چیست؟

تجزیه و تحلیل اواویت ها و ترجیحات مشتری به شما امکان می دهد نیازهای کمی و کیفی و حتی ارزشهایی که او مایل است داشته باشد تعیین و اولویت بندی کنید. برای انجام یک نظر سنجی الکترونیکی موفق شما نیاز به یک پرسشنامه قوی، جامع و ساده خواهید داشت. شما می توانید فرم نظر سنجی را از طریق وب سایت خود و یا از طریق پست الکترونیک در معرض دید مشتریان خود قرار دهید و از آنها دعوت کنید که با پر کزدن این فرم و ارسال آن شما را در انجام خدمات دلخواهشان یاری کنند.

جنبه مثبت اینگونه نظر سنجی ها در قیاس با نظر سنجی های مکتوب در این است که شما با دقت و ظرافتی که در تهیه سوالات به خرج می دهید در کل هزینه ای به دوش مشتری خود نمی گذارید اما در نظر سنجی مکتوب که معولاً هم در روزنامه ها منتشر می شود او مجبور است هزینه و زمانی را صرف پست فرم به شما بکند و خود شما هم مجبور هستید برای درج آگهی، استخدام پرسشگر حضوری، ورود اطلاعات به رایانه و... هزینه هایی را بی جهت متحمل شوید. توجه داشته باشید که در نظر سنجی الکترونیکی حداقل سوالات با حداکثر پوشش اهئاف مطرح شود. نظر سنجی ها نباید خیلی زیاد باشند. حتی الامکان از سوالات چند گزینه ای استفاده نکنید و مشتری را وادار به ارائه جواب تشریحی نکنید. این مسئله نیازمند دقت و ظرافت شما در تهیه شوالات مناسب است. حتی الامکان برای آندسته از افرادی که در نظر سنجی شما شرکت کرده اند هدایایی را در نظر بگیرید . مثلاً می توانید در قبال پر کردن و ارسال فرم به او اشتراک اینترنت هدیه کنید.

و یا یکی از تولیدات خود را برای او ارسال کنید.

نظر سنجی مناسب یکی از اصول مهم مشتری مداری در سازمانهای پویا و هدفدار است و شما با این کار می توانید مشتریان خود را از جنبه های مختلفی درجه بندی کنید و در نظر سنجی های بعدی از کمیت سوالات بکاهید و برای آنها سوالات کیفی مطرح کنید تا قادر باشید خود را با خواسته های تخصصی تر گروههای مختلف مشتریان مواجه سازید. در ضمن شما می توانید امکان ارائه نظرات از طریق تلفن های گویا یا پست های صوای را نیز برای مشتریان خود فراهم کنید.

سازمان شما با نظر سنجی از مشتریان بالقوه ای که هنوز خریدی انجام نداده اند می تواند به نقایص موجود در فرآیندهای فروش و بازاریابی خود پی ببرد. مشتریان بالقوه شما به دو دسته تقسیم می شوند.

الف) گروهی که هرگز از وب سایت شما دیدن نکرده اند و با خدمات شما آشنا نیستند.

ب) گروهی که به وب سایت شما سر می زندد اما خرید نمی کنند.

انتخاب راهکارها و شیوه های برخورد با هر کدام از این گروهها می تواند از تاثیر فراوانی در افزایش مشتریان شما داشته باشد.

به طور مثال باید از خود بپرسید چرا گروه الف با سایت شما آشنا نیستند؟ آیا تبلیغات شما ضعیف است؟ آیا شرکت شما معروف ، محبوب و یا مقبول نیست؟ آیا وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد؟

و یا در مورد گروه ب از خود سوال کنید که چرا سایت شما  نتوانسته آنها را برای خرید جذب کند. آیا کالاها و سرویس های شما محدود بوده و یا از کیفیت مناسب برخوردار نبوده اند؟ آیا شیوه های دریافت و پرداخت پول مطابق امکانات مشتریان نبوده؟ ایا تعهدات در خواستی شما از مشتری باعث عدم رغبت او به معامله شده؟

به هر حال باید تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید در مورد گروهی که هزگز از وب سایت شما خرید نمی کنند و جهه شرکت و اولویتها و دیدگاههای مشتری را بررسی کنید.

 

ادامه دارد....

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب