فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Management)
ما چطور کار می‌کنیم؟ نویسنده: فرنود حسنی - یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳٩٦

پیتر دراکر حاصل مدیریت را درست انجام دادن کار و نتیجه رهبری را انجام کار درست می‌داند و به همین ترتیب درست انجام دادن کار را به کارایی و انجام کار درست را به اثربخشی تعبیر می‌کند و البته بدیهی است که در یک سازمان پویا و استراتژی محور ابتدا کارهای درست با متر و معیار استراتژی تعیین و انتخاب می‌شوند و سپس با دقت و همیاری انجام می‌شوند.

زمان‌هایی پیش می آید که پرسنل سازمان شروع به متهم کردن همکاران خود در دیگر واحدها به کار نکردن و بی تاثیر بودن در روند حرکتی سازمان می‌کنند و به عبارت ساده حیات و بقای سازمان را در گرو فعالیت خود می‌دانند. یا عکس این حالت که در آن پرسنل و بعضاً مدیران این سوال را از خود می پرسند که آیا این کاری که انجام می دهیم درست است و نتیجه مثبتی در پیشبرد سازمان دارد یا نه؟!

بی‌شک بروز چنین فضایی در سازمان نشانی بارز از عدم هماهنگی و تطابق بین کار کارکنان و استراتژی سازمان است چراکه همه مدیران و کارکنان به‌زعم خود هم کارشان را درست انجام می‌دهند و هم‌ کارهای درست را انجام می‌دهند اما در عمل و نتیجه این تلاش و کوشش منجر به پیشرفت و دستیابی به هدف غایی سازمان یعنی سودآوری نمی‌شود. در چنین شرایطی که برآیند حرکت و اقدام همه افراد و واحدهای سازمانی منجر به سود نمی‌شود پیش از اینکه در خصوص انجام کار دست و درست انجام دادن کار  توسط مدیران و کارکنان نتیجه‌گیری کنیم لازم است تا دو احتمال اساسی را بررسی کنیم.

نخست اینکه احتمالاً استراتژی‌های مناسبی برای سازمان انتخاب‌نشده‌ که در این صورت لازم است تا بازنگری سریع و عاجل در لایه‌های مختلف برنامه استراتژیک سازمان انجام شود و دیگر اینکه استراتژی سازمان به‌درستی برای اعضا سازمان تبیین و تفسیر نشده است و همه اعضا درک مشترک و یکسانی از استراتژی سازمان ندارند و به همین دلیل هم‌راستا و همراه با این استراتژی حرکت نمی‌کنند.

یکی از ویژگی‌های اساسی یک استراتژی جامع و فراگیر رویکرد از بالا به پایین آن است به‌گونه‌ای که جهت‌گیری اساسی استراتژی مبتنی بر سودآوری سازمان و ایجاد حرکت و پویایی در همه واحدهای سازمانی باشد. اولین دستاورد منفی تدوین استراتژی در لایه‌های پایین جهت‌دهی و سلیقه محور شدن یا افتادن در ورطه نگاه تخصصی است و در صورت بروز چنین شرایطی طبیعتاً سازمان و کارکنان آن در تعریف کار درست دچار چندگانگی خواهند شد. شرایطی هم هست که در آن، سازمان استراتژی مشخصی برای خود تدوین کرده است ولی در تبیین و تفسیر و توجیه آن درست عمل نکرده است و درنتیجه برداشت‌های سلیقه‌ای و شخصی جای تفسیر واحد و روشن از استراتژی را خواهند گرفت و به همین دلیل مدیران کار خود را درست‌تر و نزدیک‌تر به استراتژی می‌دانند.

در سازمان‌هایی که سلسله‌مراتب استراتژی‌ها از استراتژی کلان تا استراتژی‌های خرد و حوزه‌ای به‌درستی و همگن تبیین و تثبیت‌شده‌اند همه واحدها و نفرات سازمان از نقش خود در چارچوب استراتژی‌های کلان و خرد آگاهی دارند لذا هم کار را درست انجام می‌دهند و هم کار درست را انجام می‌دهند.

 

 

  نظرات ()
مطالب اخیر ما چطور کار می‌کنیم؟ راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران بانکداری در شبکه های اجتماعی استاندارد بین‌المللی20071 ISO/IEC چالش‌های سودآوری و رشد در سازمان‌های قائم به ذات
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٦) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) شبکه اجتماعی (٤) امنیت اطلاعات (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) بانک سامان (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) والیبال (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) آینده نگری (٢) روابط عمومی (٢) نوروز (٢) مدیریت استراتژیک (٢) وب سایت (٢) استخدام (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) سازمان (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) هویت بصری برند (٢) ویوان نیوز (٢) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) زنجیره تامین (۱) پرسپولیس (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) سخت افزار (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) استراتژی (۱) موبایل (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) بانک آینده (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب