فرنود حسنی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ فرنود حسنی
آرشیو وبلاگ
      مدیریت فناوری اطلاعات (IT Management)
CEO ها برعملكرد IT نظارت مي كنند نویسنده: فرنود حسنی - دوشنبه ٧ دی ۱۳۸۳

نوشته شده توسط: Peter Delis   تماس با سردبیر:manager_ict@yahoo.com      تاریخ ارسال 7 دی 1383

ايستگاه اتوبوسي را در نظر بگيريد كه مسافران ، بي صبرانه درآن به انتظار اتوبوس ايستاده اند، اما دركمال تعجب مي بينيد كه راننده اتوبوس بدون توقف ، با لبخند و درحاليكه دست تكان مي دهد از كنار آنها مي گذرد ودر توجيه اين عمـل غير قابل قـبول خود مي گويـد اگر تـوقف مـي كردم ، نمي توانستم مطابق برنامه ساعت ورود و خروج عمل كنم .

متاسفانه ، اكثر مديران براين باورندكه مجريان خدمات اطلاعاتي نيز از چنين ايده اي برخوردارند : يعني صرفاً علاقمند به تكنولوژي هستند و هيچ توجهي به نحوه كاربرد ندارند .

بنابريافته ها و تحقيقات صورت گرفته در مورد نظر مديران نسبت به CIO ها در دانشگاه Santa Clara ، اغلب مديران ، مجريان تكنولوژي اطلاعات را فاقد درك كار مي دانستند . PeterDelisi رئيس مشاركتهاي سازماني در fermont كاليفرنيا و مدير برنامه اجراي تكنولوژي اطلاعات دانشگاه Santa Clara ، در كنفرانس بررسي عملكرد CIO كه در 29 آوريل و در Hyatt Grand Cypress ارلاندو برگزار شد ، به بررسي نتايج به دست آمده پرداخت  بنابر مطالعات انجام شده Santa Clara ، كليه مديران ، ضمن تاكيد براهميت تكنولوژي اطلاعات ، معتقد بودند كه تنها شمار اندكي از CIO ها قادر به بهره گيري از ويژگيهاي تكنولوژي خود به منظور برآورده ساختن انتظارات آنها هستند . ضمن آنكه از ديد مديران ، CIO با وجود پيشتر بودن نسبت به خدمات اطلاعاتي ، ازجمله بدترين رابطها به شمار مي رفتند . Delisi به منظور ايجاد مشاركت بهتر CIO ها با مديران ، روشهاي ذيل را پيشنهاد مي كند

1- گسترش ديد و نگرش CIO

CIO ها بنابر نگرشي جهاني ، ديد يكساني به مفهوم كاردارند و هنوز هيچيك به مرتبه اي كه مي بايست برسند نرسيده اند . به عنوان مثال ، زماني كه مديري از CEO استفاده مي كند ، مجريان تكنولوژي اطلاعات مي توانند پي به نقش هريك از افراد ببرند ، اما متاسفانه در انجام آن ناموفقند . اغلب از CIO ها به عنوان متخصصين تكنيكي ياد مي شود ، درصورتي كه CIO ها مي بايست در نقش مديران عمومي ، ازتكنولوژي خود در جهت كاهش پيچيدگي ، كاهش هزينه ها و ايجاد ارتباط و همكاري بيشتر بهره بگيرند . و در اين بين CIO هايي كه براي افزايش ديدشان نسبت به جهان وقت صرف مي كنند و به صورت استراتژيكي فكر مي كنند ، از كارآيي بهتري جهت برآورده سازي انتظارات مديران برخوردارند .

2- گسترش مهارتهاي مورد نياز :

مطالعات Santa Clara پيشنهاد مي كند تا مجريان تكنولوژي اطلاعات بر روي مديريت عمومي خود و مهارتهاي كار استراتژيكي و بين پرسنلي كاركنند . Delisi با تاكيد براهميت مهارتهاي بين پرسنلي ، مي گويد : " CIO ها نتايج زيادي در پي دارند ، لكن اگر نتوانند اين نتايج را براي شما شرح بدهند ، در اين صورت قادر به ارزيابي عملكرد آنها نخواهيد بود .

3- افزايش آگاهي نسبت به ارزش IT

CIO ها مي بايست تا حد امكان فاصله بين ارزش واقعي حاصله از IT و ارزشي كه توسط مديريتهاي پيشين درك مي شد را كاهش دهند . به همين منظور ، مجريان تكنولوژي اطلاعات به جاي اينكه مديران را غرق در مسائلي چون جزئيات تكنيكي كنند ، مي بايست به آنها كمك كنند تا با استفاده ازمتريكهاي عملكرد وگزارش ارزش و نتايج IT ، نگرش خود را عوض كنند . Delisi پيشنهاد ميكند تا CIO ها از ديد مديران ، به علت موضوع نيز نگاه كنند . به عنوان مثال " به جاي اينكه صرفاً از نصب SAP برروي 25 دستگاه گزارش دهند ، در مورد پيامدها و مزاياي حاصل از آن نيز توضيح بدهند

4- برقراري ارتباط و افزايش ميزان ديد

گرچه مجريان تكنولوژي اطلاعات ، از ديرباز به ساخت سيستمها علاقه مند هستند ، لذا يك CIO موفق مي بايست بيش از هرچيز به مشتريانش توجه كند . Delisi به همين منظور دوروش پيشنهاد مي كند : نخست اينكه ، CIO مي بايست پيش از همه به مشاركت در موفقيت همكاران تجاري خود حساس باشند . دوم : مي بايست زمان بيشتري را در قبال گروه مديريت ارشد صرف كنند و در آخر آنكه ، CIO مي بايست ، نه تنها در زمان بازگويي مشكل توسط مديران ارشد ، بلكه درمواردي كه باعث صرف حداقل 20% زمان توسط مديران مي شود به طور فعالانه ، به بررسي موارد مورد بحث بپردازند .

مي توانيد در آدرس adragoon @ cio .com به ويراستار ارشد Alice Dragoon دست پيدا كنيد

چطور يك CIO موفق باشيم :

بنابر مطالعات دانشگاه Santa Clara درمورد نظريات وانتظارات مديران از CIO ها ، يك مجري تكنولوژي اطلاعات ، مي بايست از خصوصيات زيربرخوردار باشد :

1- يك مدير عمومي ، كامل و تركيبي باشد .

2- بتواند به خوبي ارتباط برقرار كند .

3- نسبت به مشاركت دركار حساس باشد . 4- به خوبي با مردم ارتباط برقرار كند .

لطفاً نظريات و سوالات خود را از طريق پست الكترونيكي ssinger @ cio.com. ارسال فرمائيد                                                                                                                                       .

  نظرات ()
مطالب اخیر مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی بازآفرینی اقتصاد رسانه بر پایه مدل‌های نوین کسب و کار کارمزد بانکی حلقه گمشده اجرای بانکداری اسلامی سرمایه‌گذاری خارجی و پدافند غیرعامل راهنمای پرداخت قبض جریمه و سایر قبوض کاش همه مثل شیر کار کنیم شکل گیری مفهوم جدیدی از اسپانسری ورزشی در حمایت بانک سامان از والیبال ملی موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نقش کارکنان بانک در تحقق و رشد EPS روند آینده رقابت و تقسیم بازار در نظام بانکی ایران
کلمات کلیدی وبلاگ بانکداری الکترونیکی (٢٠) مدیریت فناوری اطلاعات (۱٤) ایران (٧) مدیریت (٧) بانک (٦) برند (٥) برندسازی (٥) امنیت اطلاعات (٤) شبکه اجتماعی (٤) تجارت الکترونیکی (٤) اینترنت (٤) معرفی کتاب (٤) بازاریابی (٤) تبلیغات (۳) مدیریت ارتباط با مشتریان (۳) بانک سامان (۳) روابط عمومی (۳) آموزش فناوری اطلاعات (۳) باشگاه مشتریان (٢) مسئولیت اجتماعی (٢) ویوان نیوز (٢) هویت بصری برند (٢) والیبال (٢) آینده نگری (٢) وب سایت (٢) اپل (٢) فناوری اطلاعات (٢) اقتصاد (٢) نمایشگاه (٢) نوروز (٢) زنجیره تامین (۱) پروژه (۱) فناوری (۱) گوگل (۱) بیمه (۱) سازمان (۱) آزادی (۱) ایرنسل (۱) انسان (۱) موبایل (۱) دانمارک (۱) شبکه (۱) موتورهای جستجو (۱) زبان فارسی (۱) مدیریت استراتژیک (۱) هوش تجاری (۱) بانکداری (۱) داده کاوی (۱) سهام (۱) میهن (۱) پیام نوروزی (۱) استخدام (۱) سود (۱) گردشگری الکترونیک (۱) رسانه های دیجیتال (۱) ارسال ایمیل گروهی (۱) آینده پژوهی (۱) تخفیف (۱) بانکداری اسلامی (۱) سرمایه گذاری (۱) سخت افزار (۱) الکامپ (۱) پرداخت قبض (۱) مانیفست (۱) فرنود حسنی (۱) استیو جابز (۱) eps (۱) مدیریت رسانه (۱) جابز (۱) نشان تجاری (۱) re-branding (۱) نرم افزار خبرنامه الکترونیکی (۱) پدآفند غیرعامل (۱) بازاریابی ایمیلی (۱) کارمزد (۱) کسب وکار (۱) قبض (۱) brand (۱) قبض جریمه (۱) مسئولیت پذیری (۱) ویوان فیس (۱) vivanface (۱) سمپلینگ (۱) حقوق فناوری اطلاعات (۱) شهرت نام تجاری (۱) بانک آینده (۱)
دوستان من Iran Brand News Iran Market News اخبار IT اخبار اقتصادی ایران آذر آموزش ارتباطات و مدیریت رسانه ارزش افزوده استخدام و کاریابی آگهی رایگان آموزش تجارت الکترونيک آموزش زبان انگلیسی آموزش مديريت فناوري اطلاعات ايران آي تي ايران جديد ايران مهر ايزو 9000 آينده نگر برندسازی (Branding) به انديش پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیران پندهای مدیریت و فناوری اطلاعات تولید ناب جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات چهارراه تبليغات خاطرات يک مدير دانشجويان IT تهران جنوب دانشجويان IT شيراز دانشجويان IT صنعتي شريف دانشجويان IT قزوين دانشجويان IT مشهد دانشجويان ايراني هلند دانشجويان فناوری اطلاعات بيرجند دکتر بزرگمهر دنياي مجازي راه حلی برای آینده راهنمای خرید کالا و خدمات روزنامه فناوران اطلاعات روزنوشت رویدادهای مدیریت و فناوری اطلاعات زرتشت زمان بی کرانه، ايران جاودانه سامانه آموزش الکترونیکی رهنما سايت و موتورهاي جستجو سورس کد سينا ديلي شرکت فناوری اطلاعات سامان شوش سيتي صنایع ۸۴ علمي و پژوهشي فرهنگ سازمانی فرهنگ لغات مدیریت و فناوری اطلاعات فرهنگ، مدیریت، و کسب و کار در ایران فناوري اطلاعات فناوری اطلاعات گرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات فورم دانشجويان IT مشهد قوانين تجارت، کسب و کار و سرمايه گذاري كاردانان کارگاه های مدیریت و فناوری اطلاعات کامپيوتر و فناوري اطلاعات کايزن کتاب های مديريت و فناوري اطلاعات کتابهای مدیریت و فناوری اطلاعات کتب رایگان کامپیوتری کمیته علمی مدیریت دولتی کنفرانس بانکداری الکترونیکی گـــــــروه آمـــوزش ابتدایــــی گروه مديريت پارس درگاه گروه مدیریت فناوری اطلاعات گشت و گذار در اینترنت لحظه ها را با تو بودن 2 لیست قیمت ماني ثابت ماهنامه عصر فناوري اطلاعات متدولوژی شش سیگما محصولات و خدمات فناوری اطلاعات مدرسه هوشمند ایرانی مدل های موفقیت در مدیریت مديران برتر مديرستان مديريت بازرگاني مديريت تحول مديريت حلقه مفقوده مديريت دانش مديريت دانش سازماني مديريت صنايع و بهره وري مديريت کيفيت مديريت منابع انساني مديريت نوين مدیران ایران مدیریت بانکداری الکترونیکی مدیریت برتر مدیریت تجارت الکترونیک مدیریت تحول مدیریت دانش مدیریت روابط عمومی الکترونیکی مدیریت زنجيره تأمين مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت مدیریت نوین مرکز مشاوره مديريت مشاغل مدیریت و فناوری اطلاعات مطالب جالب پيرامون مديريت مقالات انجمن علمی مدیریت بازرگانی مقاله های علمی درباره مدیریت و اموزش مهندس عماد هنرپرور مهندسي صنايع مهندسي صنايع و مقالات دروس آن مهندسی صنايع تهران جنوب مهندسی صنایع مهندسی صنایع نشتی از افکار روزانه نگاهی بر تجارت اينترنتی نوین بانک هنر هشتم هوش مصنوعي وب سايت شخصي فرنود حسني وب نوشته های...از شهرستان دشتی وبلاگ اميد جهانشاهی وبلاگ شخصی فرنود حسنی وبلاگ فرزاد حسنی وبلاگ کارکنان بانک صادرات وبلاگ گروهی کتابداران ایران ویوان نیوز(اخبار برند) اخبار برند برند نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی نرم افزار ارسال ایمیل گروهی نرم افزار تولید خبرنامه الکترونیکی، ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی پرداخت قبض جریمه پرداخت قبض پرتال زیگور طراح قالب