تبلیغات برنج و ترویج فرهنگ غلط تغذیه

این روزها خرید برنج تبدیل به یکی از راه های طی کردن یک شبه راهی صدساله است چرا که بسیاری از برندهای برنج ایران که شاید بزرگترین نقش آنها در این محصول سفارش ساخت کیسه هایی با نام برندشان است به شما فرصت می دهند که با خرید برنج شانس برنده شدن جوایزی بزرگ را به دست آورید.

تبلیغاتی رنگارنگ که در اکثر آنها یک خانواده خوشحال و احتمالا تعدادی میهمان خوشحال تر سعی دارند لذت خوردن برنج را به شما القا کنند. نقش لبخند رضایت کودکان در این تیزرها معمولا پررنگ است و خوب با این لبخند کل خانواده راضی و خوشحال هستند.

اما روی دیگر و مهمتر سکه ترویج یا بهتر بگوییم بمباران اذهان مخاطبان در رسانه ملی برای خرید برنج به عنوان محور اصلی غذای خانواده است چرا که در هیچ یک از تیزرها علی‌رغم وجود غذاهای متعدد روی میز تمامی خانواده صرفاً بر روی یک دیس برنج متمرکز می‌شوند و گویی فقط برنج می خورند و از خوردنش لذت می‌برند.

rice

این رویکرد عجیب در تبلیغات تلویزیونی ایران شرایطی را به وجود می‌آورد که اثرات بسیار بدی بر فرهنگ تغذیه عمومی و در نهایت بر سلامت جسمی مردم خواهد داشت چرا که اساسا برنج به عنوان قوت قالب از خواص غذایی کاملی برخوردار نیست و به دلیل حجم بالای مصرف روزانه در دست کم دو وعده، زمینه چاقی مفرط را به وجود می آورد.

/ 0 نظر / 36 بازدید