نمایشگاه رسانه های دیجیتال

عصر روز جمعه برای بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال به مصلی رفتم . هوای خنک پاییزی و خیابان های خلوت نوید یک بعد از ظهر خوب را می داد.

این نمایشگاه که به همت وزارت ارشاد برگزار می شود پنجمین سال خود را پشت سر می گذارد. نمایشگاه آنطور که گفته می شد در 9 هزار متر مربع و غرفه های متعددی که با بی نظمی کنار هم چیده شده بودند بر پا شده بود اما ضعف های آشکار و متعدد و گاه مکرر این نمایشگاه در طول سال های گذشته و امسال همچنان بر پیکره این رویداد بزرگ ضربه وارد می کند.

نمایشگاه رسانه های دیجیتال در نگاه اول به فضای بسیار شلوغ و پیجیده ای می ماند که شرکت ها و ارگان های حاضر در آن بی هیچ نظم و قاعده ای به فعالیت مشغول هستند یکی کتاب می فروشد و دیگری سی دی, یکی از آشپزی و دیگری از آموزش نجوم

صدای کر کننده موسیقی در غرفه ها نیز در جای خود برشلوغی این فضا می افزاید. غرفه ای 9 متری با دو باند تقریبا یک متری در ورودی غرفه و صدای مهیب موسیقی توجه من را جلب کرده مانده ام که غرفه دار با این صدا چگونه پاسخ مردم را می دهد یا اصلا کسی تمایلی به نزدیک شدن به چنین غرفه ای را دارد؟

به نظر من به عنوان یک بازدید کننده ضعف عمده این نمایشگاه که بیشتر شبیه یک جمعه بازار مدرن است عدم انسجام محتوایی و ساختاری کار است به گونه ای که شاهد بودیم بسیاری از غرفه های باقی مانده یک روز قبل از برگزاری با تخفیف های تا 90 درصد عرضه شد بدون هیچگونه آمادگی و ارزیابی

شاید بهتر باشد عزیزان زحمتکش وزاتخانه برای سال بعد تدابیر بهتری بی اندیشتند و ظرفیت های خوب این نمایشگاه را با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر ارتقا دهند تا نمایشگاه رسانه های دیجیتال حداقل در پوشش اهداف کیفی نیز موفق باشد.

/ 0 نظر / 26 بازدید